57ο Ράλλυ Ακρόπολις. Στην …κατηφορική πλευρά της ράμπας Το 57ο Ράλλυ Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία ως ένας από τους πιο πετυχημένους αγώνες των τελευταίων ετών. «Θεοί» και «ημίθεοι» του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ επισκέφθηκαν τη χώρα μας για μια εβδομάδα φεύγοντας με τις καλύτερες εντυπώσεις. Στον αγώνα, ωστόσο, συμμετείχαν και 8 ηρωικοί Έλληνες, οι οποίοι είχαν ως στόχο την προσωπική τους ευχαρίστηση, σε έναν αγώνα που πλέον δύσκολα προσφέρεται για τους ιδιώτες όπως παλαιότερα.
Ας ρίξουμε μια ματιά στο τι έκαναν οι 8 αυτοί συνδυασμοί.
Αναμφισβήτητα, η μεγάλη ελπίδα των Ελλήνων για κάτι καλό στον εθνικό μας αγώνα, ήταν οι Λάμπρος Αθανασούλας-Νίκος Ζακχαίος. Έχοντας κερδίσει την κατηγορία PWRC το 2009 στο Ακρόπολις, φέτος επεδίωξαν να κάνουν ένα περαιτέρω βήμα. Έτσι, με τη βοήθεια των απλών φίλων του σπορ καθώς και διαφόρων εταιρειών, κατάφεραν να εξασφαλίσουν το απαιτούμενο μπάτζετ για την ενοικίαση ενός Ford Fiesta WRC. Οδηγώντας για πρώτη φορά το αυτοκίνητο στο shakedown, ο Αθανασούλας κατάφερε να γράψει έναν αρκετά αξιόλογο χρόνο στην πρώτη ειδική του αγώνα, λαμβάνοντας υπόψη και την απουσία δύο περίπου χρόνων από το αγωνιστικό μπάκετ. Ένα σπασμένο ψαλίδι στην αμέσως επόμενη ειδική (Ελάτεια), έθεσε το Ελληνικό πλήρωμα εκτός αγώνα από νωρίς. Έχοντας πλέον συνειδητοποιήσει πως ο αρχικός στόχος (πλασάρισμα στη 10άδα) δεν μπορούσε να επιτευχθεί, επέστρεψαν τη δεύτερη ημέρα με τη διαδικασία superally και απέσπασαν το χειροκρότημα όλων όσων κατέκλεισαν τα Ελληνικά βουνά. Κατάφεραν μάλιστα να αποδείξουν πως έχουν τη δυνατότητα να ανταγωνιστούν σαφώς πιο έμπειρους συνδυασμούς πετυχαίνοντας χρόνους μες στη δεκάδα, με αποκορύφωμα την πέμπτη θέση στην νυχτερινή ειδική του αγώνα. Τελικά, οι Αθανασούλας-Ζακχαίος κατέλαβαν την 19η θέση γενικής, τερματίζοντας παράλληλα και πρώτοι Έλληνες.
Στη δεύτερη θέση της άτυπης κατάταξης των Ελλήνων τερμάτισαν οι Δημήτρης Ψύλλος-Κώστας Κόντος, οδηγώντας το γνωστό πλέον Mitsubishi Lancer Evo X, ξέρετε, η ομάδα EKO Racing Team με τα πανέμορφα κορίτσια. Το πλήρωμα εξασφάλισε τις απαραίτητες χορηγίες και εμφανίστηκε στο Ράλλυ Ακρόπολις μετά από πέντε χρόνια. Την πρώτη ημέρα οδήγησε φυλαγμένα και σταθερά, χωρίς να αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα, καθώς ο στόχος του ήταν ο τερματισμός και η νίκη της κατηγορίας Ν. Τη δεύτερη ημέρα του αγώνα, στάθηκε άτυχο, καθώς είχε κλαταρισμένο ελαστικό, πρόβλημα με τα φρένα και καμένη ασφάλεια, με αποτέλεσμα να χάσει αρκετό χρόνο. Η τελευταία μέρα κύλησε χωρίς προβλήματα κι έτσι οι Ψύλλος-Κόντος ανέβηκαν στη ράμπα του τερματισμού σε ένα ακόμη Ακρόπολις, τερματίζοντας τελικά δεύτεροι στην κατηγορία τους, πίσω από το Ρωσοϊταλικό πλήρωμα των Kondrakhin-Arena.
Ένα ακόμη αυτοκίνητο της κατηγορίας Ν τερμάτισε στην τρίτη θέση μεταξύ των Ελλήνων. Πρόκειται για το ex-Χαλκιάς Subaru Impreza WRX STI N14 των Πάνου Κωνσταντάκου-Θεόδωρου Σιδεράκη. RSD Team, Racing Suspension Development. Το πλήρωμα έχει συμμετάσχει σε πάνω από 25 αγώνες τα τελευταία 3 χρόνια, ωστόσο, ήταν η πρώτη του συμμετοχή σε έναν τόσο απαιτητικό αγώνα, όπως το Ράλλυ Ακρόπολις. Οδήγησαν με σκοπό να μάθουν ακόμη περισσότερο το νέο τους απόκτημα και να ευχαριστηθούν τον αγώνα. Εκτός από ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην ειδική Γυμνό, κάνοντας αρκετές ρυθμίσεις στο Impreza, δεν αντιμετώπισαν κάποιο άλλο ιδιαίτερο πρόβλημα κι έτσι ανέβηκαν κι αυτοί στην ...κατηφορική πλευρά της ράμπας το μεσημέρι της Κυριακής, ολοκληρώνοντας την προσπάθειά τους στην 25η θέση της γενικής κατάταξης.
Ο Χάρης Καλτσούνης έκανε μια ακόμα εμφάνιση σε Ράλλυ Ακρόπολις. Μην μπορώντας να συμμετάσχει με το Opel Corsa S2000, βρέθηκε πίσω από τα πηδάλια ενός Opel Corsa S1600 έχοντας ως συνοδηγό τον Ανδρέα Περίδη. Ο Καλτσούνης αντιμετώπισε πρόβλημα τη δεύτερη μέρα, καθώς είχε λάστιχο και σπασμένη ζάντα, ενώ γενικά βγήκε αλώβητος από ένα ακόμη Ακρόπολις. Πάντως η ευχαρίστηση του «αειθαλή» οδηγού ήταν μεγάλη, καθώς δήλωσε πως περιμένει ...με αγωνία την 58η έκδοση του εθνικού μας αγώνα. Στη γενική κατάταξη τερμάτισε στην 27η θέση και τέταρτος Έλληνας. Εύγε κ. Χάρη!!!
Στην πέμπτη θέση μεταξύ των Ελλήνων συναντούμε τους Γιάννη Ζούνη-Μιχάλη Πατρικούση, με ένα Subaru Impreza STi. Αυτό ήταν το πέμπτο Ακρόπολις για τον 37χρονο οδηγό και παράλληλα το πρώτο του με τετρακίνητο αυτοκίνητο. Τα προβλήματα που αντιμετώπισε το πλήρωμα όλο το τριήμερο ήταν ουκ ολίγα. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο σκέλος και συγκεκριμένα στη 2η ειδική (Ελάτεια), αντιμετώπισαν πρόβλημα καθώς έχασαν το τούρμπο, ενώ στο δεύτερο loop του δεύτερου σκέλους εγκατέλειψαν από σπασμένη κρεμαγιέρα και επανήλθαν την τρίτη ημέρα με τη διαδικασία superally. Ωστόσο, τα προβλήματα δεν έλειψαν και την τρίτη ημέρα, καθώς αντιμετώπισαν ένα σπασμένο ψυγείο. Εν τέλει, οι Ζούνης-Πατρικούσης τερμάτισαν στην 29η θέση γενικής και 4η της κατηγορίας Ν.
Μια θέση πίσω από τους προαναφερθέντες, τερμάτισαν οι “Terassino”-Γιάννης Ποτουρίδης. Η πρώτη ημέρα κύλησε χωρίς προβλήματα, ενώ τη δεύτερη αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν από πρόβλημα στην ανάρτηση. Επανήλθαν την τρίτη ημέρα και ανέβηκαν τη ράμπα του τερματισμού, δηλώνοντας ευχαριστημένοι από τον δύσκολο και απαιτητικό αυτό αγώνα.
Η ευχάριστη συμμετοχή του αγώνα ήταν αναμφίβολα οι Νίκος Μοσχόπουλος-Θεόδωρος Πανούτσος με ένα Toyota Yaris. Το πλήρωμα από τον Πύργο, κατάφερε να τερματίσει έναν από τους δυσκολότερους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, χωρίς μάλιστα να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα προβλήματα. Εκτός από μια σπασμένη ανάρτηση, οι Μοσχόπουλος-Πανούτσος ευχαριστήθηκαν την εμπειρία ενός Ακρόπολις, τερματίζοντας στην 31η θέση της γενικής κατάταξης. Μπράβο παιδιά!
Πρώτη συμμετοχή και τερματισμός έστω και με τη διαδικασία superally για τους Νικόλα Χαλιβελάκη-Σπύρο Μπαρδάκη. Ένα όνειρο ζωής έγινε πραγματικότητα για τον 28χρονο οδηγό, για τον οποίο ο αγώνας δεν ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις, καθώς ένα πρόβλημα στο διαφορικό τον έθεσε εκτός αγώνα από την πρώτη κιόλας ημέρα. Οι υπόλοιπες δύο ημέρες κύλησαν χωρίς κάποιο σημαντικό πρόβλημα κι έτσι ανέβηκε στη ράμπα την Κυριακή το μεσημέρι, ευχαριστώντας την οικογένειά του για την οικονομική υποστήριξη ελλείψει χορηγιών.
Εν κατακλείδι, το φετινό Ακρόπολις δεν ήταν και το καλύτερο από άποψη επιδόσεων για τα Ελληνικά χρώματα. Ωστόσο, αυτό που μετράει για τους τοπικούς ήρωες δεν είναι οι επιδόσεις, αλλά η ευχαρίστηση και σίγουρα ο αγώνας άφησε ικανοποιημένους όλους τους αγωνιζόμενους. Ένα μεγάλο μπράβο αξίζει στα 8 αυτά πληρώματα που παρ’ όλη τη δύσκολη οικονομική συγκυρία της χώρας μας, μπόρεσαν και συμμετείχαν σε έναν αγώνα που πλέον, δύσκολα προσφέρεται για ιδιώτες. Και του χρόνου!
Απόστολος Παλάτος
link