IRC Sliven Rally 2012: Βουλγαρική κυριαρχία! Οι Iliev-Yanakiev αναδείχθηκαν νικητές στον 11ο γύρο του πρωταθλήματος IRC, το 32ο Rally Sliven που διεξήχθη στη γείτονα χώρα. Ο αγώνας στιγματίστηκε από τα πολλά ατυχήματα, που ευτυχώς είχαν σα συνέπεια, μόνον, υλικές ζημιές. Άτυχο το Ελληνικό πλήρωμα των Καραβασίλη-Σαρητσόγλου, η προσπάθεια των οποίων έληξε άδοξα, μετά από έξοδο.
Η νίκη δεν ήταν διόλου εύκολη για τον Iliev με το Skoda Fabia S2000. Στην πρώτη μόλις ειδική του αγώνα είχε μία μικροέξοδο που του στοίχισε πολύτιμο χρόνο. Παράλληλα, το πλήρωμα των Staykov-Landov με ένα Mitsubishi Lancer Evo IX R4, βαμμένο στα χρώματα του μεγάλου χορηγού του αγώνα, αποδείχθηκε για άλλη μία φορά ταχύτατο και ικανό να κοιτάξει στα μάτια συνδυασμούς με δυνατότερα αγωνιστικά.
Ο Staykov λόγω της χρήσης αιθανόλης ως καύσιμο δεν προσμετρούσε στο IRC, αλλά μόνο στο πρωτάθλημα της χώρας του. Τέθηκε επικεφαλής από τη δεύτερη ειδική του αγώνα, το πρωί του Σαββάτου και έχτισε μία διαφορά 12 περίπου δλ. από τον Iliev μέχρι την πέμπτη ειδική όπου και εγκατέλειψε μετά από έξοδο. Έτσι, ο 37χρονος Iliev πέρασε στην πρώτη θέση όπου και παρέμεινε μέχρι το τέλος, πετυχαίνοντας την έκτη του νίκη στο συγκεκριμένο αγώνα. Με την επιτυχία αυτή, εδραιώθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας του Βουλγαρικού πρωταθλήματος, αυξάνοντας τη διαφορά του από τους διώκτες του δύο αγώνες πριν το τέλος.
Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Gyoshev-Spasov. Ο αγώνας δεν ξεκίνησε καθόλου καλά για το πλήρωμα του Peugeot 207 S2000, καθώς στη εναρκτήρια νυχτερινή υπερειδική που διεξήχθη την Παρασκευή στο πάρκο του Sliven βρήκε σε δέντρο, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει 6 δλ. και να τραυματίσει ελαφρά το γαλλικό «όπλο». Το Σάββατο αναρριχήθηκε κάποιες θέσεις και εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Staykov βρέθηκε στη δεύτερη θέση της κατάταξης. Την Κυριακή πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο σε δύο ειδικές, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν έδειξε ικανός να «πιάσει» τον Iliev. Πίσω του βρέθηκαν οι Isaev-Iliev, με ένα Mitsubishi Lancer Evo IX, οι οποίοι επίσης χρησιμοποίησαν ως καύσιμο την αιθανόλη και εκκινούσαν τελευταίοι. Το πλήρωμα πέτυχε το τερπνόν μετά του ωφελίμου, καθώς ανέβηκε στην τρίτη θέση του πόντιουμ, προσφέροντας παράλληλα και πλούσιο θέαμα.
Τέταρτοι βρέθηκαν οι Donchev-Yordanov με Peugeot 207 S2000, οι οποίοι για μία ακόμη φορά απογοήτευσαν. Μία έξοδος στην πρώτη υπερειδική και ένα κλατάρισμα στην πέμπτη ειδική δεν τους επέτρεψαν να πετύχουν κάτι καλύτερο. Ο άλλοτε πρωταθλητής Βουλγαρίας πλέον δείχνει να έχει ξεφουσκώσει και να μην μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό των πρωτοπόρων του πρωταθλήματος. Στην πέμπτη θέση γενικής και στην πρώτη στα δικίνητα ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι εντυπωσιακοί Slavov-Filipov, με το Renault Clio R3, στη δεύτερή τους εμφάνιση φέτος. Καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα ήταν ταχύτεροι από δυνατότερους συνδυασμούς και εκμεταλλευόμενοι τα προβλήματα των Donchev-Yordanov αναρριχήθηκαν μέχρι και την τέταρτη θέση στα μισά του αγώνα. Ας ελπίσουμε πως στο μέλλον θα τους βλέπουμε πιο συχνά.
Έκτοι και χωρίς να εντυπωσιάσουν τερμάτισαν οι Avci-Gucenmez με ένα Ford Fiesta S2000 της Ford Τουρκίας. Ο στόχος επετεύχθη για τον 28χρονο περσινό πρωταθλητή Τουρκίας. Εμφανίστηκε στη Βουλγαρία με σκοπό να τερματίσει και να συλλέξει πολύτιμους βαθμούς για το πρωτάθλημα της χώρας του, καθώς το Rally Sliven είναι αμοιβός αγώνας. Πίσω τους οι Kangur-Jarveoja με ένα Honda Civic Type-R R3 της JAS Motorsport. Ο Εσθονός δεν μπόρεσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Slavov, σε μια επιφάνεια που δεν είναι η αγαπημένη του και εκμεταλλευόμενος τις ατυχίες των συναθλητών του τερμάτισε δεύτερος στο IRC 2WD Cup. Στην τρίτη θέση της κατηγορίας τερμάτισαν οι Bostanci-Vatansever με ένα Ford Fiesta R2, οι οποίοι κινήθηκαν ταχύτατα σε όλες τις ειδικές και προσέφεραν αρκετό θέαμα.
Στο IRC Production Cup, η νίκη πήγε στους Consani-Klinger με ένα Reanult Megane RS. Το πλήρωμα, που τερμάτισε δεύτερο στον προηγούμενο γύρο της Ουκρανίας, δεν εμφανίστηκε αντάξιο των προσδοκιών. Παρ’ όλα αυτά, κατάφερε να φύγει από το Sliven με τους πολύτιμους 25 βαθμούς, οι οποίοι τους έθεσαν πλέον επικεφαλείς στην κατηγορία. Η διαφορά που τους χωρίζει από τον Aigner είναι πλέον 22 βαθμοί με τους αγώνες του Σαν Ρέμο και της Κύπρου (αμφίβολος) να απομένουν για το πέσιμο της αυλαίας του IRC.
Στις κυριότερες εγκαταλείψεις του αγώνα, αξίζει να αναφέρουμε αυτές των Tempestini-Pulpea με ένα Subaru Impreza Sti R4 από διαρροή λαδιού. Το πλήρωμα βρισκόταν στη τρίτη θέση του IRC Production Cup μέχρι τη στιγμή της εγκατάλειψης, μόλις 6 δλ. πίσω από τον πρωτοπόρο Consani. Άτυχοι στάθηκαν οι Hunt-Durrant με το πράσινο Citroen DS3 R3T. Αρχικά, την πρώτη μέρα βρέθηκαν εκτός δρόμου και μετά από περίπου 15 λεπτά κατάφεραν να ξεκολλήσουν το DS3. Την Κυριακή τα έδωσαν όλα προκειμένου να κερδίσουν το χαμένο έδαφος, ωστόσο είχαν μία άσχημη έξοδο που είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό στη μέση του Robbie Durant. Εκτός δρόμου βρέθηκαν και οι Kroszer-Papp με Renault Clio R3. Το πλήρωμα από την Ουγγαρία βρισκόταν στη δεύτερη θέση του IRC 2WD, μέχρι να εγκαταλείψει, χάνοντας παράλληλα τη δυνατότητα να αναρριχηθεί στη βαθμολογία. Ατύχημα είχαν και οι Erbil-Ahishkali οι οποίοι βγήκαν χωρίς γρατζουνιές από το κατεστραμμένο Mitsubishi Lancer Evo IX.
Πολύ νωρίς εκτός αγώνα τέθηκε το Ελληνικό πλήρωμα των Καραβασίλη-Σαρητσόγλου με το λευκό Honda Civic Type-R. Στην πρώτη τους ειδική εκτός συνόρων, βρέθηκαν 14οι γενικής και 7οι στα δικίνητα. Ωστόσο, η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Στα πρώτα χιλιόμετρα της εναρκτήριας διαδρομής του Σαββάτου, το Civic γλίστρησε από τα χώματα που είχαν βγάλει στο δρόμο τα προπορευόμενα πληρώματα, με αποτέλεσμα να βρεθεί εκτός δρόμου, τραυματίζοντας το ψυγείο. Το πλήρωμα τελικά δεν εκκίνησε με τη διαδικασία superally τη δεύτερη ημέρα, ολοκληρώνοντας έτσι άδοξα την προσπάθειά του. Ας ελπίσουμε πως θα επιχειρήσουν ανάλογη προσπάθεια στο μέλλον, καθώς η ταχύτητα δε λείπει.
Η συγχώνευση του ERC με το IRC πλέον οριστικοποιήθηκε και 20 αγώνες ερίζουν για μία θέση στον…ήλιο. Το Sliven Rally σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως ο πιο επιτυχημένος αγώνας του IRC. Αρκετοί πρωταγωνιστές απουσίαζαν, ενώ και οι οργανωτές δεν απέφυγαν τα λάθη. Χαρακτηριστική ήταν η επικινδυνότητα της νυχτερινής υπερειδικής της Παρασκευής, στην οποία χιλιάδες κόσμος είχε συρρεύσει και ο κίνδυνος για κάποιο ατύχημα ήταν ορατός. Παράλληλα, η μη καταβολή ολόκληρου του χρηματικού ποσού προς το Eurosport οδήγησε στη μη τηλεοπτική κάλυψη του αγώνα. Συνεπώς, η θέση του στο καλεντάρι της νέας χρονιάς δεν είναι καθόλου σίγουρη. Επόμενος και ίσως και τελευταίος γύρος του IRC για φέτος το κλασικό Rally San Remo στα μέσα του Οκτώβρη.
για το
www.xwmatinos.gr Απόστολος Παλάτος