[ +/- ] [ Τώρα είναι Παρ Μαρ 29, 2024 7:46 am ]


Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 19 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2
 Αφιερώματα .... 
Συγγραφέας Μήνυμα
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Απρ 19, 2011 3:53 pm
Δημοσιεύσεις: 1154
Τοποθεσία: Athens, Argyroupolis
Δημοσίευση Re: Αφιερώματα ....
Παράθεση:
16. Αύγουστος 1970

Τατόι 1η Αυγούστου 1970. Στις δοκιμές είχαμε το σπάνιο φαινόμενο δύο «ισοπαλιών». Ο 1ος και 2ος να έχουν τον ίδιο χρόνο όπως και ο 4ος με τον 5ο . Τον ταχύτερο χρόνο σημείωσε ο περσινός νικητής Ν. Καπετανάκης, που στ μεταξύ άφησε την προεδρείο του αγωνιστικού και επανήλθε στη δράση, μόνο που δεν οδηγούσε την 2002 αλλά τη Jag που κάποτε ανήκε στο Omega racing team, ακριβώς τον ίδιο χρόνο (2΄:34΄΄:4) πέτυχε και ο «Μαύρος» ενώ την πρώτη σειρά θα συμπληρώσουν ο Πεσμαζόγλου (2΄:35΄΄:5), και ο Τσινιβίδης με το Μοσχού να σημειώνουν επίσης το ίδιο χρόνο (2΄:35΄΄:7). Στη δεύτερη σειρά θα βρισκόντουσαν ο νικητής και ο δεύτερος της Ρόδου Κοτζαμάνης, Φωτιάδης και οι «Lift» Παπούδης.

Εικόνα

Με την εκκίνηση έφυγε, ως συνήθως, μπροστά η Vette και μέχρι τον 6ο γύρο Μοσχούς και Τζώνυς έπαιζαν το παιχνίδι εναλλαγής της πρώτης θέσης, με την «στρίγγλα» να σαρώνει στην ευθεία και το Γιώργο να περνάει επικεφαλής, στο πίσω κομμάτι. Από το 7ο γύρο όμως η 2002 παρέμεινε μπροστά, ενώ στον 11ο και ο Τσινιβίδης πέρασε τον Πεσμαζόγλου. Όμως το διαφορικό της 2002 του Σπύρου είχε άλλες απόψεις και ανάγκασε την συμμετοχή σε εγκατάλειψη. Στον 15ο γύρο η διαφορά μεταξύ του πρώτου Μοσχού και του δεύτερου Πεσμαζόγλου ήταν στα 18'', ενώ στον 24ο γύρο δηλαδή στα 60' λεπτά αγώνα έφτασε στα 44''. Λίγο αργότερα, εμφανίζει πρόβλημα ο κινητήρας της 2002, αρχίζει προοδευτικά να ρετάρει και να χάνει δύναμη. Οι χρόνοι του Μοσχού πέφτουν, ο Τζώνυς αρχίζει να μειώνει, τα πιτς του αντιδρούν άμεσα, η πινακίδα με την ένδειξη Fast σηκώνεται και το κυνήγι αρχίζει. Ο Μοσχούς ζητά με νοήματα να μπει στα πιτς προκειμένου να επισκευαστεί και να συνεχίσει με περισσότερη δύναμη. Του το αρνούνται, αφού καταλαβαίνουν ότι δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση και οι πιθανότητές τους παραμένουν ζωντανές μόνον αν μείνει μέσα.

Στο 72ο λεπτό του αγώνα η διαφορά έχει περιοριστεί στα 30'', στο 79ο στα 22'' και από τα πιτς του Τζώνυ βγαίνουν τρία F, δηλαδή η εντολή να κινηθεί οριακά. Στο 82ο λεπτό, 8 λεπτά πριν τον τερματισμό η διαφορά έχει πέσει στα 15'', στο 85ο στα 11΄΄ και ο τελευταίος γύρος ξεκινά με τη διαφορά ανάμεσα στο καταδιωκόμενο και τον καταδιώκοντα να έχει μειωθεί σε λιγότερο από 6''. Το μοτέρ της 2002 ρετάρει πλέον πάρα πολύ και ο Τζώνυς αφήνει το θηριώδες αμερικάνικο κουπέ να ξεχυθεί στην ευθεία αξιοποιώντας κάθε υπομονάδα ισχύος. Δύο λεπτά σιωπής. Όλων τα βλέμματα καρφώνονται στην έξοδο της βόρειας δεξιάς. Είναι η 2002 που βγαίνει πρώτη αλλά η Vette ακάθεκτη ακολουθεί μειώνοντας συνεχώς τα μέτρα της διαφοράς. Στην παρακαμπτήριο δεν αλλάζουν τα πράγματα η B.M.W. πλασάρεται και τερματίζει πρώτη με διαφορά 18 μέτρων που υπερκαλύπτονται αμέσως μετά την πτώση της σημαίας. Ένα ζευγάρι χέρια σηκώνεται από απέναντι. Ακολουθούν και άλλα. Ήταν οι πρώτοι οπαδοί του Γιώργου στην πρώτη του νίκη στο Τατόι. Λίγες στιγμές αργότερα θα έχουν περάσει από «μέσα» και θα τον σηκώνουν ψηλά, μετά το γύρο του θριάμβου. Μια σπουδαία ακολουθία διακρίσεων, μιας λαμπρής καριέρας μόλις είχε ξεκινήσει, με μια αγχωτική νίκη.

17. Οκτώβριος 1970

Τρίωρο Τατόι 18 Οκτωβρίου 1970. Η πολύ πρώτη εμφάνιση της γαλάζιας Α 110 στο προσκήνιο των ελληνικών αγώνων. Δεν μπόρεσε να τερματίσει, αν και κάποια στιγμή προηγήθηκε! Μέσα στα επόμενα επτά χρόνια απέκτησε ισχυρότερο κινητήρα, (1,8 λίτρων), βάφτηκε στα χρώματα υποστηρικτών (Άσσος & Bic), μα πάνω απ' όλα συντηρήθηκε από μια ομάδα μοντέλο, οδηγήθηκε από έναν υποδειγματικό οδηγό, που με την παρουσία του προσέφερε στο σπορ και τελικά πρωταγωνίστησε σε κάθε μορφή αγώνα στην Ελλάδα.

φωτό: Ε.evan M.

Εικόνα

Στην εικόνα διακρίνονται και τα χαρακτηριστικά ξύλινα διαχωριστικά που όριζαν το χώρο του κάθε αγωνιζόμενου, στην περιοχή των pits. Το κουπέ από τη Διέππη φοράει ζάντες Gotti και φέρει δύο Cibie έξτρα. Στις πρώτες του εμφανίσεις με το μοτέρ των 1.600 κ.εκ. υπέφερε από συμπτώματα κακής ψύξης. Αυτή ήταν και η αιτία της εγκατάλειψης σε εκείνον τον αγώνα.

18. Οκτώβριος 1970

Από τον ίδιο αγώνα λίγες στιγμές μετά τον τερματισμό, ένας μάλλον αιφνιδιασμένος Γιάννης «Μαύρος» Μεϊμαρίδης δέχεται από το ανοικτό παράθυρο την «εισβολή» νεαρού φιλάθλου – υποστηριχτή με το τετράδιο και το στυλό προτεταμένο για ένα αυτόγραφο. Οι Ελληνικοί αγώνες αρχίζουν να αποκτούν τα είδωλά τους.

φωτό: Ε.evan M.

Εικόνα

Η καρό σημαία έξω από το ανοικτό παράθυρο της GTA, μαρτυρά τη νίκη του 26χρονου οδηγού. Ήταν η τρίτη και τελευταία του στο Τατόι. Ήταν και η τελευταία της καριέρας του. Του έμεναν μόλις 50 εβδομάδες ζωής, έως το circuit της Ρόδου, τον Οκτώβριο του '71 όπου τραυματίστηκε θανάσιμα, ενώ βρισκόταν επικεφαλής. Όλη η επόμενη αγωνιστική του χρονιά, θα κυλήσει με αναποδιές και τον Οκτώβριο, θα τελειώσει με τρόπο τραγικό.

19. 1972

Το 1972, σε επίπεδο πρωταγωνιστών, η απώλεια του Γιάννη θα συμπαρασύρει εκτός αγώνων τον Περικλή Φωτιάδη, που δεν μπόρεσε να ξεπεράσει το χαμό του φίλου του. Θα αποσυρθεί ως οδηγός, αλλά όχι ως «ομαδάρχης». Τουναντίον μάλιστα. Θα ενδυναμώσει το αγωνιστικό τμήμα του και θα το βαφτίσει Motor Hellas racing Dpt. Στην ομάδα θα έρθει ο Γ. Μοσχούς, που όχι άδικα θα χαρακτηριστεί ως η «μεταγραφή της χρονιάς», ξεκινώντας με αυτόν τον τρόπο μια σχέση με τα ιταλικά αυτοκίνητα που θα στιγματίσει όλη τη ζωή του όχι μόνο σε αγωνιστικό επίπεδο, αλλά και σ' επαγγελματικό. Σε εκείνη την πρώτη χρονιά του με τη GTAm, ο Γιώργος τερμάτισε σε 3 από τους 6 αγώνες που συμμετείχε, με δύο πρώτες και μια δεύτερη θέση, ενώ και στους τρεις αυτούς αγώνες πέτυχε τον ταχύτερο γύρο.

φωτό: Αλέξης Σοφιανόπουλος

Εικόνα

Τα παλμαρέ όμως, λένε ή γράφουν την μισή αλήθεια. Ή άλλη μισή βρίσκεται στο συναίσθημα που γεννά ο τρόπος που οδηγούν κάποιοι οδηγοί. Στην κορφή αυτής της λίστας φιγουράρει ο Γιώργος. Η εικόνα συνηγορεί ανυπερθέτως.

_________________
ΤΑΣΟΣ IMPREZA Sti spec c type RA
http://imageshack.us/photo/my-images/824/avatar3obe.jpg


Σάβ Μάιος 14, 2011 5:58 pm
Προφίλ WWW
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Απρ 19, 2011 3:53 pm
Δημοσιεύσεις: 1154
Τοποθεσία: Athens, Argyroupolis
Δημοσίευση Re: Αφιερώματα ....
Παράθεση:
20. Απρίλιος 1974

Εικόνα

Είναι η πρώτη σελίδα από το 2φυλο πρόγραμμα του πρώτου Τατοΐου μετά την αναστολή τέλεσης των αγώνων και αποτελεί μια καλή προσπάθεια των οργανωτών να ενημερώσει τους θεατές. Στις μεσαίες σελίδες ακολουθούσαν οι συμμετοχές και στην τελευταία μια διαφημιστική καταχώρηση της Audi, επιχειρηματικών συμφερόντων (τότε) του Αλέκου «Λεωνίδα» Μανιατόπουλου. Πολύ χρήσιμη και η αναγραφή των ταχύτερων γύρων των προηγούμενων ετών καθώς και το σκαρίφημα της διαδρομής. Μια νέα, ενδιαφέρουσα εποχή έδειχνε να ανατέλλει. «Σιρόκο» με Grac Renault, «Ιαβέρης» με “«Boubis Alfa Romeo», Γ. Μοσχούς Alfetta, «Αστερίξ» με την ψυχεδελική 911, αλλά και «Σίρο» GTAm, Φ. Αντωνιάδης, Μ. Σπανός 2002, Τζώνυς Vette και πλήθος άλλοι σε ένα αγώνα διάρκειας 60'.

21 & 22 & 23 & 24. Απρίλιος 1974

Εικόνες από έναν πολύ «γεμάτο αγώνα». Η πρώτη αγωνιστική του '74 ήταν στις 7 Απριλίου στο Τατόι, κι όλα τότε έδειξαν ότι πάνε καλύτερα. Ο ασφαλτοτάπητας είχε επισκευαστεί σε ικανοποιητικό βαθμό, προδιαθέτοντας για έναν αγώνα ταχύτητας και όχι για ασφάλτινο ράλυ.

Συγκεντρώθηκαν πολλές και καλές συμμετοχές, προσήλθε αθρόα κόσμος, έγινε αγώνας της ομάδας 1, υπήρξε έντονος συναγωνισμός. Όλα αυτά έδωσαν έναν αέρα αισιοδοξίας για το μέλλον.

Στο αγωνιστικό κομμάτι είχαμε την εμφάνιση δύο νέων, όμορφων και υποσχόμενων αυτοκινήτων. Ήταν η νέα Alfetta που οδήγησε ο Γ. Μοσχούς προετοιμασμένη από την Autodelta, μια από τις ελάχιστες που έκαναν εκείνη τη χρονιά διεθνή καριέρα στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Tουρισμού και το GRD του Μάκη Σαλιάρη. Ανανεωμένη εμφανίστηκε επίσης η 2002 της Electronica, που με νέο 16βάλβιδο καπάκι ο οδηγός της G. Ragusa θα προσπαθούσε για το καλύτερο. Μαζί τους το Grac του «Σιρόκο» και η 911 του πρωταθλητή «Αστερίξ»

Στην εξέλιξη του αγώνα, το πρωτότυπο του Μάκη τέθηκε νωρίς, από τις δοκιμές του Σαββάτου, εκτός αγώνα, η 2002 του Ragusa συγκρούστηκε με τη μαύρη «Take six» GTAM (την πρώην του Σαλιάρη) του Κώστα «Σίρο» Σπίθα, ο «Αστερίξ» προηγήθηκε, έχασε για λίγο την πρώτη θέση από το Grac, ξαναπέρασε μπροστά, αλλά το μοτέρ του τον πρόδωσε και εγκατέλειψε. Η επόμενη μονομαχία ήταν μεταξύ «Σιρόκο» και Μοσχού, μεταξύ Grac και Alfetta, κράτησε σχεδόν μέχρι τέλους και η νίκη, που πήγε στον «Σιρόκο», κρίθηκε στις λεπτομέρειες, αν και η υπεροπλία του πρωτότυπου ήταν εμφανής. Αυτό όμως που έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν η εκ νέου συντριβή των υφιστάμενων επιδόσεων τόσο της μ.ω.τ. όσο και του ταχύτερου γύρου. Από τα 119,6 χλμ./ώρα της Α 110 του «Σιρόκο» στο 4ο Τατόι του '73 ή τα 120, 8 χλμ./ώρα του Απριλίου του '72 της GTAM του Γ. Μοσχού πάμε στα 128,7 και 128,5 του Grac και της Alfetta αντίστοιχα, ενώ από το 2':10'':3 που πέτυχε ο «Asterix» το καλοκαίρι του '73, το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου πέφτει στο 2':03'':1, που πετυχαίνει το Grac. Οι διαφορές είναι κολοσσιαίες.

φωτό: Δημήτρης Σαββίδης

Εικόνα
Στις εικόνες από τις δοκιμές του Σαββάτου διακρίνονται ο G. Ragusa (2002), ο «Σίρο» (GTAm), o Αιμίλιος «Putt – Putt» Κόντος και ο Φίλιππος Αντωνιάδης με τα πρωτότυπα τους στην Κ10

Εικόνα
ο Γ. Μοσχούς στην πρώτη εμφάνιση της Alfetta λίγο πριν το διοικητήριο, κατά τη διάρκεια των δοκιμών

Εικόνα
Ο «Αστερίξ» με την ψυχεδελική 911 καθώς στρίβει στη νότια φουρκέτα με τον εσωτερικό τροχό να μην ακουμπά στην άσφαλτο

Εικόνα
και ο «Σιρόκο» την ώρα που τερματίζει μπροστά στον αλυτάρχη Στ. Ζαλμά ο οποίος κατεβάζει με ορμή τη σημαία

25 & 26. Ιούνιος 1974

Τατόι 30 Ιουνίου 1974. Λίγα δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση τα αυτοκίνητα στρίβουν στο νότιο πέταλο. Πρώτος φτάνει ο «Λεωνίδας» με το καινούργιο του απόκτημα την March 74 S. Χάνει μια ταχύτητα στο κατέβασμα και απόλυτο όπως ήταν το πρωτότυπο, δεν συγχωρεί και κάνει τετ-α-κε. Σαλιάρης, «Σιρόκο» και Τζώνυς που ακολουθούν κατά πόδας, είναι εύκολο να τον αποφύγουν καθώς και οπτική επαφή είχαν και χώρο.

φωτό: Νίκος Γραμματικόπουλος

Εικόνα

Καθώς όμως πυκνώνουν οι συμμετοχές με τα saloon cars έρχεται ο Φίλιππος Αντωνιάδης που δεν έχει οπτική επαφή καθότι η θέση οδήγησης του είναι πολύ χαμηλότερη, βλέπει το κενό που αφήνουν οι Κόκκοτας, Καλύμνιος από αριστερά και «Νίνο», «Putt – Putt» από δεξιά και ορμάει. Στα τελευταία μόλις μέτρα θα δει την ακινητοποιημένη Μarch και με μια τιμονιά ανάγκης θα γλιτώσει το «Λεωνίδα» από το μοιραίο.

Εικόνα

Το πρωτότυπο του Φίλιππου σκαρφάλωσε στη μύτη της March διαγώνια που λειτούργησε σα ράμπα και τουμπάρισε. Ο Μερτίρης με B.M.W. και ο «Μπένυ» με 1,6 HF περνούν εσωτερικά, ο Γ. Μοσχούς με την Alfetta που είχε ξεκινήσει τελευταίος από την εξωτερική την ώρα που ο οδηγός της March έχει σηκώσει το χέρι του για να γίνει ευκολότερα ορατός. Το πρωτότυπο Audi N.S.U. είναι ανάποδα, ο οδηγός του απασφαλίζει τις ζώνες του και βγαίνει γρήγορα μόνος του έξω, σώος και ασφαλής, καθώς ο αγώνας συνεχίζεται.

27. Ιούνιος 1974

φωτό: Δημήτρης Σαββίδης

Εικόνα

Με το νούμερο 17, το πρωτότυπο Cosman από τα αρχικά των μηχανικών που το επιμελήθηκαν στρίβει στην αριστερή του σηκαίην στο Τατόι του Ιουνίου του '75, σηκώνοντας τον εμπρόσθιο εσωτερικό τροχό. Στα πηδάλια κάθεται ο Αιμίλιος «Putt- Putt» Κόντος, ένας οδηγός με Γαλλική αυτοκινητική κουλτούρα. Στις δοκιμές θα πετύχει τον 15ο χρόνο, στον αγώνα θα ανέβει μέχρι την 9η θέση, χάνοντας μόνο από σαφώς ισχυρότερα οχήματα. Λίγους μήνες αργότερα ο συμπαθής Αιμίλιος θα εγκαταλείψει τον μάταιο κόσμο σε ένα εξαιρετικά σπάνιο τροχαίο δυστύχημα.

28. Ιούνιος 1974

φωτό: Δημήτρης Σαββίδης

Εικόνα

Δύσκολη από την αρχή, ξεπερασμένη από το '70, αλλά ο Τζώνυς δεν επιθυμούσε να την εγκαταλείψει. Ο λόγος για την Vette, η οποία στον ίδιο αγώνα ελαφρωμένη όσο ποτέ, με εμπρόσθιες και οπίσθιες φτερούγες πήρε μια έκτη θέση στους δοκιμαστικούς, πίσω από έναν άριστο Φίλιππο Αντωνιάδη που έφερε τα 1.300 κ.εκ. του πρωτότυπού του, μπροστά από πολλά ισχυρότερα αυτοκίνητα. Στον αγώνα, ο Τζώνυς, δεν κατάφερε να τερματίσει, δημιουργήθηκε μάλιστα ένα μικροεπεισόδιο όταν τον ντουμπλάριζε ο πρωτοπόρος Μάκης Σαλιάρης (GRD) και ο Τάκης Πιρπιρής, από τις σελίδες των 4Τ. (τ. 47. Αυγ. 1974. σ. 76) δεν διστάζει να τον αποκαλέσει Κλαίυ Πεσμαζόγλου, από την παροιμιώδη συνήθεια του Clay Regazzoni να μην αφήνει ταχύτερους οδηγούς να τον περνούν.

_________________
ΤΑΣΟΣ IMPREZA Sti spec c type RA
http://imageshack.us/photo/my-images/824/avatar3obe.jpg


Σάβ Μάιος 14, 2011 6:05 pm
Προφίλ WWW
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Απρ 19, 2011 3:53 pm
Δημοσιεύσεις: 1154
Τοποθεσία: Athens, Argyroupolis
Δημοσίευση Re: Αφιερώματα ....
Παράθεση:
29. Ιούνιος 1974

φωτό: Δημήτρης Σαββίδης

Εικόνα

Εξαιρετική εμφάνιση έκανε σε εκείνον τον αγώνα έκανε και ο Giovanni Ragusa με 16 βάλβιδο μοτέρ από τον Γερμανό βελτιωτή Josef Schnitzer. Τέταρτο χρόνο στις δοκιμές, (2':09'':4) πίσω από τα τρία πρωτότυπα για να αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση στον αγώνα με 126,8 μ.ω.τ. και 2':06'':9 ταχύτερο γύρο. Στην εικόνα ντιφτάρει την άγρια και όμορφη 2002 στην παρακαμπτήριο, έτοιμος να ντουμπλάρει την τρίλιτρη Tabac B.M.W. του Κώστα Ράπτη που τερμάτισε στην 7η θέση.

30. Ιούνιος 1974

φωτό: Δημήτρης Σαββίδης

Εικόνα

Νικητής εκείνης της μέρας ο «Σιρόκο» με το «Grac». Δεν μπόρεσε να απειλήσει σε καμιά περίπτωση το GRD του Σαλιάρη αλλά στους αγώνες είναι γνωστό ότι δεν κερδίζει πάντα ο ταχύτερος, αλλά ο καλύτερος. Ο Μάκης εγκατέλειψε μετά από μια μακρά, άνετη πρωτοπορία και κάτω από έντονο ήλιο με υψηλές θερμοκρασίες ο «Σιρόκο» δεν μπόρεσε μεν να πλησιάσει τις καλύτερες επιδόσεις που είχε πετύχει με το Grac στις προηγούμενες εμφανίσεις του, αλλά κάνοντας εκείνη τη χρονιά το «τρία στα τρία», εξασφάλιζε άλλον έναν τίτλο.

31. Ιανουάριος 1975

Η ιστορία της ομάδας 1, αντανακλά το ευρύτερο ύφος των ελληνικών αγώνων. Ξεκίνησε σαν μια ωραία ιδέα, θεσμοθετήθηκε ο πρώτος τίτλος το '74 (πρωταθλητής Αλ. Τσαντούλας) αλλά δεν άργησαν να φανούν τα προβλήματα. Αιτία ήταν οι παρατυπίες στα όρια της απάτης που έκαναν μερικοί οδηγοί στα οχήματά τους. Ένας μάλλον διάτρητος κανονισμός, μια ασαφής αντίληψη και εφαρμογή των homologation και μια περίεργη, διφορούμενη αντίληψη της δικαιοσύνης γρήγορα οδήγησαν σε αδιέξοδο. Όλα τα παραπάνω αποδεικνύονται στην απόφαση του Πειθαρχικού της Λέσχης σύμφωνα με την οποία επιβάλει την ποινή του αποκλεισμού των 5 αγωνιστικών στον «Λεωνίδα» από τους αγώνες ταχύτητας για σωρεία παραβάσεων στο αυτοκίνητό του στον αγώνα της ομάδας 1 της 16ης Φεβρουαρίου του `75. Είναι μια ποινή συμβιβασμού από την άποψη ότι αφ' ενός μεν του καταλογίζει αμέλεια και όχι δόλο αφ' ετέρου δεν του αφαιρεί τη αγωνιστική άδεια αλλά τον αποκλείει μόνο από τους αγώνες ταχύτητας εκείνης της χρονιάς, δίνοντας του το δικαίωμα να συμμετάσχει σε όλους τους υπόλοιπους. Μαλακότερα δεν γινόταν. Ο τιμωρηθείς έχοντας εξαντλήσει την ευαισθησία του στην προηγούμενη για τους ίδιους λόγους, παραίτηση του από το Δ.Σ. του Σ.Ο.Α.Α. τώρα με το νέο του παράπτωμα παραμένει αμετακίνητος στο προεδρείο του συνδέσμου.

φωτό: Ν.Σ.Ζ.

Εικόνα

Στην εικόνα τα οχήματα της ομάδας 1 είναι παρατεταγμένα για την εκκίνηση του αγώνα της ομάδας της 19ης Ιανουαρίου του 1975. Από αριστερά «Λεωνίδας» (Audi 80 GT), «Ιαβέρης» (Alfa Veloce), Πεσμαζόγλου (Kadett 1,9), Μπελέγρης (NSU), Κοκκαλάνης (Escort Mexico). Τον αγώνα κέρδισε άνετα ο «Λεωνίδας» αξιοποιώντας την τεχνική του υπεροπλία, αφού ο «Ιαβέρης» στην απέλπιδα προσπάθεια του να πιάσει το GT που φορούσε slicks κάπου το παράκανε και βγήκε.

32. Ιανουάριος 1975

φωτό: Ν.Σ.Ζ.

Εικόνα

Πολύ πετυχημένα εξέφρασε την χρηματοοικονομική άποψη της εμπλοκής του εκείνη την εποχή ο «Ιαβέρης» λέγοντας: «Είμαι ευχαριστημένος που ξόδεψα τα μισά χρήματα από τους άλλους αλλά και δυσαρεστημένος διότι συνήθως κάνω τον μισό αγώνα.» Εκείνη την συννεφιασμένη μέρα πάντως, στο τελευταίο Τατόι που μέτρησε στο πρωτάθλημα του '74 δεν έκανε ούτε τον μισό αγώνα. Έμεινε στον πρώτο γύρο. Λίγους μήνες αργότερα όμως, θα πετύχει την σημαντική επιτυχία της κατάκτησης του 18ου Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας. Σημαντική όχι μόνο στο οδηγικό κομμάτι αλλά και στο τεχνικό, διότι το πρωτότυπο που οδήγησε ήταν φτιαγμένο, στημένο από τα χέρια του Χρήστου «Μπούμπη» Βαλασόπουλου.

33. Ιανουάριος 1975

φωτό: Ν.Σ.Ζ.

Στημένος στην πρώτη θέση του grid, δεμένος μέσα στο GRD, ο Μάκης Σαλιάρης ευδιάθετος και χαμογελαστός ως συνήθως, λίγο πριν την εκκίνηση του Τατοΐου της 19ης Ιανουαρίου '74 όπου θα σημείωνε τη δεύτερη του νίκη. Δίπλα του, ο εκτελών χρέη team manager εκείνη την εποχή στην ομάδα, Γιάννος Λιβέρης. Αν δεν με απατά η μνήμη μου ο Γιάννος, είχε τελειώσει το TUFTS πριν από τον και ως «κουρασμένο» αποκαλούμενο, πρώην έλληνα πρωθυπουργό.

34. Ιανουάριος 1975

φωτό: Ν.Σ.Ζ.

Εικόνα

Ο Κώστας «Σίρο», (αργότερα και φον) Σπίθας, με την μαύρη, στα χρώματα του καταστήματος ενδυμάτων take six GTAm, καταδιώκει το Escort του Παύλου Μαδεντζή. Το τέλος της αναμέτρησης θα βρει τον Παύλο στη δεύτερη θέση, πίσω από το GRD του Σαλιάρη, ενώ ο νεαρός οδηγός της GTAm θα προσθέσει το όνομά του στη λίστα με τους εγκαταλείψαντες.

35. Οκτώβριος 1978

φωτό: Δημήτρης Σαββίδης

Εικόνα

Με το λευκό «μακρυμούρικο», RS Escort της «Κοντέλλης» ο Τάσος «Ιαβέρης» Μαρκουίζος δεν θα δυσκολευτεί να επικρατήσει άνετα στον αγώνα της ομάδας 1 της 8ης Οκτωβρίου 1978. Λίγα χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση με το πορτοκαλί ΤΤ στον αγώνα των νέων εκεί μέσα, όπου για πρώτη φορά συγκέντρωσε μαζικά τα βλέμματα του θαυμασμού, ο Τάσος, διανύει την αρχή μιας έντονης, σημαντικής για αυτόν περιόδου, αποκτώντας φανατικούς φίλους. Παράλληλα μια νέα εποχή έχει ανατείλει στο Ελληνικό motorsport. Για κάποιους αποτελεί την τελευταία ευκαιρία. Τα γεγονότα συμφωνούν Πολλοί αγώνες, καλά οργανωμένοι, νέες συμμετοχές, εμπλοκή εταιρειών, μετά από δυο χρόνια χωρίς πρωτάθλημα και αγώνες ταχύτητας το Τατόι ξαναδίνεται. Όλα είναι αισιόδοξα. Έως το θέρος του '79...

36. Οκτώβριος 1978

φωτό: Δημήτρης Σαββίδης

Εικόνα

Σπάνιο ταλέντο ο Νίκος Μακρυγιάννης, που ξεχώρισε από την αρχή, αλλά στο μίζερο ελληνικό προσκήνιο πήγε χαμένο. Κατέκτησε στα 23 του χρόνια, το πρώτο πρωτάθλημα, εκείνο των αναβάσεων ομάδας 1, το ΄78 με δανεικά αυτοκίνητα, είτε από τον φίλο του - επίσης ιδιαίτέρως ταλαντούχο - Παύλο Μοσχούτη, είτε από την «Κοντέλλης». Τον Οκτώβριο του'78, στην πρώτη του εμφάνιση στο Τατόι με το «χωμάτινο» Escort του Παύλου, μοιράστηκε την πρώτη γραμμή εκκίνησης με τον «Ιαβέρη». Τελικά τερμάτισε 4ος υποκύπτοντας στην ανωτερότητα του εξοπλισμού του Θάνου «Ν. Κρηπίδα» Ταμπόση (VW Golf GTi) και του Αντώνη Κορφιάτη (Escort RS) οι οποίοι διακρίνονται πίσω από το ασημένιο Escort που φρόντιζε η Speedcraft.

37. Οκτώβριος 1978

φωτό: Δημήτρης Σαββίδης

Εικόνα

Δεκατέσσερα χρόνια μετά τον πρώτο του τίτλο, επτά χρόνια μετά την απώλεια του αδελφού του, ο Γιώργος «Μέλας» Μεϊμαρίδης, έχοντας χάσει πολύ από την ταχύτητα που είχε στα μέσα της δεκαετίας του '60, αλλά με ακριβό εξοπλισμό υψηλού επιπέδου (Chevron B31) δεν θα δυσκολευτεί να κερδίσει τον τίτλο του πρώτου πρωταθλήματος της ομάδας VI. Στον αγώνα της 8ης Οκτωβρίου στο Τατόι, θα πάρει τη νίκη, στον τελευταίο γύρο, αφού ο έως τότε άνετα επικεφαλής, Μάκης Σαλιάρης, θα έχει ένα κλατάρισμα και μοιραία θα τερματίσει στην δεύτερη θέση.

38. Οκτώβριος 1978

φωτό: Δημήτρης Σαββίδης

Εικόνα

Ο Παύλος Μαδεντζής είχε γράψει το όνομά του για μια και μοναδική φορά στον πίνακα των νικητών του Τατοΐου. Ήταν 22 Οκτωβρίου του '72 και ήταν επίσης η πρώτη φορά που είχε κερδίσει Escort στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Δεκέλειας. Έξι χρόνια αργότερα επανεμφανίζεται έχοντας εγκαταλείψει το βρετανικό όχημα με ένα Ιταλικό κουπέ. Θα ολοκληρώσει τον αγώνα στο τιμόνι της Beta, στην ένατη θέση, πίσω από την GTA του Άρη Σταθάκη και μπροστά από την 2002 του Κώστα Καλύμνιου. Πέτυχε πέντε χιλιόμετρα υψηλότερη μ.ω.τ. και περισσότερο από έξι δευτερόλεπτα ταχύτερο γύρο, από τον νικητήριο του αγώνα, αλλά οι εποχές είχαν αλλάξει και μοιραία οι ρυθμοί είχαν γίνει ταχύτεροι.

39. Οκτώβριος 1978

φωτό: Δημήτρης Σαββίδης

Εικόνα

Από τις 30 Νοεμβρίου του '75 που είχε δοθεί το Τατόι τελευταία φορά, έως στις 23 Απριλίου του '78 που ξαναδόθηκε είχαν μεσολαβήσει δυόμισι περίπου χρόνια, στα οποία δεν διοργανώθηκαν πρωταθλήματα ταχύτητας. Με δύο αγώνες στο Τατόι και με ένα διπλό στο αεροδρόμιο των Μαριτσών στη Ρόδο υπήρξε πρωτάθλημα ταχύτητας το '78 που κατέκτησε ο Giovanni Ragusa με το ομάδας V Escort του. Ο τελευταίος πρωταθληματικός αγώνας στο Τατόι διεξήχθη στις 8 Οκτωβρίου και τον κέρδισε ο «Σιρόκο» με τη «Μπουμπού» που φόρεσε τα ασφάλτινά της και επικράτησε του ανταγωνισμού. Στην εικόνα από τις δοκιμές εκείνου του αγώνα, ο Γιώργος Μοσχούς επικεφαλής προσπαθεί να κρατήσει πίσω από την «αρχαία» GTAm την «αγριεμένη αγέλη» που αποτελούν οι 2002 των Μίμη Σπανού και Ragusa η «Μπουμπού» του «Σιρόκο» η 2002 του Φ. Αντωνιάδη, η πορτοκαλιά Α110 του Ν. Μακρυγιάννη που μόλις διακρίνεται και η Ascona του Τζώνυ.

Το Τατόι σιγά - σιγά κλείνει τον κύκλο του και περνά στην ιστορία. Τέσσερα χρόνια αργότερα (10ος 82), θα φιλοξενήσει έναν μη πρωταθληματικό αγώνα.

Κάτι σαν επίλογος

Σε αυτά τα 21 χρόνια ενεργής παρουσίας του Τατοΐου στο αγωνιστικό γίγνεσθαι, διοργανώθηκαν 42 πρωταθληματικοί αγώνες ταχύτητας.

Πολυνίκης οδηγός ο «Σιρόκο» με δέκα νίκες με τρία διαφορετικά οχήματα (6 με Α110, 3 με Grac, 1 με Stratos). Δεύτερος σε αυτή τη λίστα ο Γιώργος Μοσχούς με 6 νίκες και αυτός με τρία οχήματα (2 με 2002, 2 με GTAm, 2 με Ρ33Τ3).

Ο πιο ταχύς νικητής ήταν επίσης ο Γιώργος από τον αγώνα της 27ης Απριλίου του '75 που με την Ρ33Τ3, άγγιξε τα 132 χλμ/ωρ (131,99) μ.ω.τ. καθώς και κάτοχος ταχύτερου γύρου αγώνα με 1':58'':8, ενώ στις δοκιμές της 8ης Οκτωβρίου του '78 ο Μάκης Σαλιάρης θα γράψει ένα λαμπρό 1':55'':9.

Όλα αυτά για το «μικρό» Τατόι, αφού η τελευταία φορά που διεξήχθη το «μεγάλο» ήταν Οκτώβρης του '73, οπότε και σημειώθηκε ο πιο κλειστός τερματισμός στην ιστορία των «τρίωρων». Λιγότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα και 120 μέτρα, χώριζαν τον νικητή «Αστερίξ» από τον δεύτερο «Σιρόκο» έπειτα από τρεις ώρες αγώνα!

Οι επιδόσεις στα τέλη της δεκαετίας του '50, στο ταχύτερο, «μεγάλο» που με δυσκολία ξεπερνούσαν τα 100 χλμ/ώρα σε μ.ω.τ. και δεν κατάφερναν να κατέβουν τα 2':30'' στο γύρο, μπορεί σε μια επιπόλαια ματιά να φαίνονται αργές. Αλλά δεν ήταν. Αντίθετα ήταν εξ ίσου σημαντικές, αν συνυπολογισθεί ο εξοπλισμός των οδηγών και η εποχή.

Το Τατόι έκλεισε τον ιστορικό του κύκλο προσφέροντας πολλά ζητώντας ελάχιστα και δημιουργώντας μια μεγάλη προίκα. Πήρε, το `56 τους ελληνικούς ταχύτητες από το χεράκι, τότε με τα Γκογκομομπιλ και τα Ντεκαβέ και τους έφερε Δωρεάν μέχρι τις March και τα Chevron.

Του οφείλουν μια συγνώμη που κανείς δεν ασχολήθηκε μαζί του μετα-Τατοϊκά...

Εικόνα
Τατόι. ΙΑ΄Ακρόπολις. 1963. Ο Gunnar Andersson με Volvo 122 στο Κ2, πριν τα υπόστεγα. Στη δοκιμασία ταχύτητας στο Τατόι, τερμάτισε 2ος (όπως και στον αγώνα) πίσω από τον Bohringer (φωτό volvo).

ΠΗΓΗ: wheels.e-go.gr
http://www.e-go.gr/wmotors/articles.asp ... id=6509003

_________________
ΤΑΣΟΣ IMPREZA Sti spec c type RA
http://imageshack.us/photo/my-images/824/avatar3obe.jpg


Σάβ Μάιος 14, 2011 6:24 pm
Προφίλ WWW
Το/Τα ακόλουθα 2 μέλη ευχαρίστησαν arsenarg για την δημοσίευση του/της: saxter, Toufas
___
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 8:29 pm
Δημοσιεύσεις: 2720
Δημοσίευση Re: Αφιερώματα ....
Περασμενα μεγαλεια διηγώντας να κλαίς!!!!

_________________
______________
rally car wanted...


Κυρ Μάιος 15, 2011 1:18 am
Προφίλ
___
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 8:29 pm
Δημοσιεύσεις: 2720
Δημοσίευση Re: Αφιερώματα ....
Ένα πολύ καλό video που αναλύει τα παλιά προφητεύοντας παράλληλα και το μέλλον των αγώνων!


_________________
______________
rally car wanted...


Κυρ Μάιος 15, 2011 1:24 am
Προφίλ
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Απρ 19, 2011 3:53 pm
Δημοσιεύσεις: 1154
Τοποθεσία: Athens, Argyroupolis
Δημοσίευση Re: Αφιερώματα ....
saxter έγραψε:
Ένα πολύ καλό video που αναλύει τα παλιά προφητεύοντας παράλληλα και το μέλλον των αγώνων!



υπάρχει εδώ viewtopic.php?f=30&t=436

_________________
ΤΑΣΟΣ IMPREZA Sti spec c type RA
http://imageshack.us/photo/my-images/824/avatar3obe.jpg


Κυρ Μάιος 15, 2011 8:38 am
Προφίλ WWW
___
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 8:29 pm
Δημοσιεύσεις: 2720
Δημοσίευση Re: Αφιερώματα ....
Γαμώτο καλά θυμόμουν ότι κάπου το ειχα ξαναδεί!Και να φανταστείς έκανα και επαναέλεγχο!!! :) :) :)

Δεν πειράζει αξίζει και για εδώ! :)

_________________
______________
rally car wanted...


Κυρ Μάιος 15, 2011 9:21 am
Προφίλ
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Απρ 19, 2011 3:53 pm
Δημοσιεύσεις: 1154
Τοποθεσία: Athens, Argyroupolis
Δημοσίευση Re: Αφιερώματα ....

_________________
ΤΑΣΟΣ IMPREZA Sti spec c type RA
http://imageshack.us/photo/my-images/824/avatar3obe.jpg


Παρ Μάιος 27, 2011 11:24 pm
Προφίλ WWW
___
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 10:45 am
Δημοσιεύσεις: 9639
Τοποθεσία: Αθήνα
Δημοσίευση Re: Αφιερώματα ....
xwmatinos.gr έγραψε:
Yes-That’s what the Acropolis rally!

Ήταν τότε, εκείνες τις όμορφες, απλές και πιο χαλαρές δεκαετίες του 1980 και του 1990. Ο εθνικός μας αγώνας είχε τελειώσει, όμως η σκόνη γύρω από τα βουνά της Ιτέας δεν κατακαθόταν παρά μόνο από τον Οκτώβρη έως τον Μάρτη! Τότε επιτρέπονταν από τους κανονισμούς της F.I.A. οι δοκιμές εξέλιξης των αγωνιστικών αυτοκινήτων να γίνονται στις ίδιες Διαδρομές του αγώνα.

Η παραθαλάσσια πόλη της Ιτέας είχε πάντα στενότατη επαφή με τον μεγάλο μας αγώνα. Συνδύαζε θάλασσα, κι όλο τον "παράκτιο πολιτισμό" της, ξενοδοχείο δεύτερο σπίτι των θεών του W.R.C. και Ειδικές Διαδρομές τριγύρω απίστευτες, πραγματικά πεδία δοκιμών, εκτός των Βωξιτών και των Καρρουτών, το σιδεριφάγο Δίστομο και Νέο Δίστομο, τον Ελικώνα, τον Πρόδορομο, την Ανάληψη, το Στείρι με πληθώρα οδοστρομάτων από "αεροπορία" μέχρι "κολαστήριο".

Οι δοκιμές εξέλιξης των αγωνιστικών αυτοκινήτων ξεκινούσαν γύρω στον Απρίλη, κορυφονόντουσαν τον Μάιο και μετά τον αγώνα, μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού συνεχίζονταν όχι απαραίτητα με τους ίδιους τους θεούς στο τιμόνι αλλά με άλλους οδηγούς-δοκιμαστές.

1981. Από την Άνοιξη ήρθαν και δοκίμαζαν το ολοκαίνουργιο...

Εικόνα



1982. Άνοιξη και η πανέμορφη 037 δοκιμάζεται στα Ελληνικά χώματα...
(Φωτογραφίες από το εβδομαδιαίο περιοδικό "ΟΜΑΔΑ")

Εικόνα Εικόνα



Μέχρι και το καλοκαίρι του 1983 που πήρα το δίπλωμα, πήγαινα με τα φιλαράκια μου για μπάνιο στην Ιτέα με το λεωφορείο. Οι φίλοι μου στην θάλασσα. Εγώ κάπου εκεί κοντά, δίπλα από την ωραία πλάζ του motel Xenia, στον μεγάλο προαύλιο χώρο του Hotel Kalafatis. Εκεί κάθε απόγευμα επέστρεφαν από τα βουνά οι μαχητές. Οι οδηγοί ξεκουράζονταν, ανέλυαν με τους αρχιμηχανικούς τα αποτελέσματα και οι μηχανικοί έλυναν, έδεναν, επισκεύαζαν, συντηρούσαν.
Ώρες και ώρες ατέλειωτες παρατήρησης και οι φίλοι με περίμεναν στην θάλασσα...



1983.Χαμός στα βουνά! Lancia & Toyota οργιάζουν...

Εικόνα Εικόνα


Εικόνα Εικόνα





Μετά το 1983 και για λίγα ακόμα καλοκαίρια (για μένα) το σκηνικό συνεχιζόταν το ίδιο, άλλαζαν μόνο οδηγοί και αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικοί δουλευταράδες, ο Ισπανός και ο Ιταλός, οι οποίοι μόλις γύριζαν ΔΕΝ ξεκουράζονταν αλλά περπατούσαν ,έτρεχαν, έκαναν ποδήλατο, έπαιζαν μπάλα κ.τ.λ. Κάθε επίσκεψη τότε στην Ιτέα είχε πέρασμα από το γνωστό ξενοδοχείο για έλεγχο, εάν κάτι καινούργιο είχε έρθει. Ατέλειωτες ώρες κοντά στους ήχους, κοντά στις μυρωδιές, κοντά στους ήρωες της παιδικής ηλικίας και στις λατρεμένες μηχανές τους.



1986.Τα τέρατα του Gr B είναι εδώ!!

Εικόνα Εικόνα

Εικόνα Εικόνα







1987.Από τα τέρατα στο Gr A!!

Εικόνα Εικόνα





Υ.Γ. Τα γραφόμμενα είναι βιωματική κατάθεση κι όχι διαφήμιση στο αναφερόμενο ξενοδοχείο. Τους δυο του ιδιοκτήτες ξεκαθαρίζω πως δεν γνωρίζω παρά μόνο φυσιογνωμικά. Ξέρω όμως με σιγουριά ότι ήταν - είναι φίλοι με όλους τους θεούς του W.R.C. Άκουσα δε πως οι Κάνκουνεν και Ρέπο μέχρι και με την βάρκα τους πήγαιναν για...ψάρεμα τα απογεύματα που χαλάρωναν. Χαρακτηριστικά αντιγράφω απόσπασμα από συνέντευξη του Ευρωβουλευτή Ari Vatanen που μιλάει για την Ιτέα, τις δοκιμές και το ξενοδοχείο...

...We had plenty of time to enjoy. Those days are gone long ago. Gone are also those long recce periods when we seemed to spend weeks in Itea at (name??) brothers hotel. We were treated as if we were their family members.
Yes-That’s what the Acropolis rally and Greece mean to me, Human warmth.



Φάνης Τσάκαλος


Υγ πολύ ωραίες αναμνήσεις ...έτσι για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι καινούργιοι ...

_________________
About Motorsport "For some it's maybe madness , for me it's passion" Antti Kalhola


Σάβ Αύγ 06, 2011 12:47 pm
Προφίλ
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 19 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2


 Μέλη σε σύνδεση 

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.

Copyright www.motorsport-fanatics.gr.

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com Portal XL 5.0 ~ Premod 0.2 phpBB SEO