[ +/- ] [ Τώρα είναι Παρ Μαρ 29, 2024 6:48 am ]


Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 16 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο
 ΣΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΑ... 
Συγγραφέας Μήνυμα
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 10, 2009 1:56 pm
Δημοσιεύσεις: 525
Δημοσίευση ΣΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΑ...
Παράθεση:
Τα Σήματα Αυτοκινήτων: Ιστορία και Δόξα

Κείμενο: Γιάννης Μπαζαίος

Στις αρχές του αιώνα τα πρώτα σήματα αυτοκινήτων έκαναν δειλά-δειλά την εμφάνισή τους. Μερικά από αυτά ξεκίνησαν σαν «λογότυπα», τα περισσότερα όμως σαν διακοσμητικά του ψυγείου. Τα ψυγεία της εποχής είχαν το θερμόμετρο στο επάνω τμήμα τους, στο καπάκι. Εκεί ακριβώς εμφανίστηκαν και τα πρώτα «στολίδια», τα γνωστά μας σήματα. Στα χρόνια που πέρασαν, έγιναν αρκετές αλλαγές με στόχο τη διαμόρφωση μιας σύγχρονης και δυναμικής εμπορικής εικόνας. H γοητευτική τους ιστορία, όμως, μας γυρίζει πίσω στα πρώτα χρόνια της αυτοκίνησης. Μπορεί μερικά από αυτά να μην λειτουργούν «επικοινωνιακά» στις μέρες μας, μετά τις τροποποιήσεις των αρχικών σχεδίων, αλλά σίγουρα έχει ενδιαφέρον να γνωρίσετε τη φιλοσοφία και την «εικόνα» που ήθελαν να προβάλλουν οι σχεδιαστές τους, τότε, εκεί, για την...


Alfa Romeo

Εικόνα

1. A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), Milan (1910-1914)
2. SA Italiana Ing. Nicola Romeo & Cο, Milan (1914-1930)
3. SA Alfa Romeo, Milan (1930-1942)
4. Alfa Romeo S.p.A., Milan (από το 1942)

Εικόνα

Το σήμα που για περισσότερα από 80 χρόνια στολίζει τα αυτοκίνητα της Alfa Romeo, υπάρχει στην ίδια περίπου μορφή από το 1910, λίγους μήνες μετά την ίδρυση της A.L.F.A. στο Μιλάνο. Το εργοστάσιο παρήγαγε από το 1906 τα μικρά γαλλικά Darracq και πρώτος ιδιοκτήτης του ήταν ο μηχανικός Ugo Stella. Το σήμα της Alfa Romeo σχεδιάστηκε από τον αρχιμηχανικό Giuseppe Merosi, ο οποίος ανέλαβε να σχεδιάσει και το πρώτο ιταλικό αυτοκίνητο της εταιρίας. O Merosi εμπνεύστηκε το σήμα περιμένοντας το τραμ για να πάει στο γραφείο του, από ένα ανάγλυφο φίδι (Biscione, στα ιταλικά) στην πρόσοψη του κάστρου Sforzesco, στο κέντρο του Μιλάνο. Για πολλούς αιώνες αυτό το «biscione» (είδος νερόφιδου ή δράκος) ήταν το έμβλημα της οικογένειας Visconti, φεουδαρχών της Λομβαρδίας. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1296, στην ασπίδα του Matteo Visconti. Λένε ότι αυτό το φίδι ήταν ένα μαγικό σύμβολο, αλλά πιο αληθοφανής μοιάζει η αφήγηση για κάποιον ιππότη της οικογένειας, αρχηγό χριστιανών σταυροφόρων, που σκότωσε σε μάχη τον αρχηγό των αντίπαλων μουσουλμάνων. Δηλαδή, το φίδι (ο ιππότης) «τρώει» το διάβολο (το μικρό ανθρωπάκι - τον αρχηγό των μουσουλμάνων).

O κόκκινος σταυρός σε άσπρο φόντο είναι (μετά από άδεια του Πάπα) σύμβολο της πόλης του Μιλάνο και πρωτοχρησιμοποιήθηκε από τον Otto Visconti, το 1096, σε σταυροφορία για την απελευθέρωση της Ιερουσαλήμ. Τότε ήταν ένα απλό διακριτικό στις πανοπλίες και τα όπλα των ιπποτών. O Merosi πήρε αυτά τα δύο σήματα και τα έκλεισε σε ένα σκούρο μπλε κύκλο, με τα γράμματα ALFA και MILANO, και 2 ναυτικούς κόμπους (οχτάρια). Οι κόμποι (Sabaudian Knots) τοποθετήθηκαν προς τιμήν της βασιλικής οικογένειας της Σαβοΐας, μέχρι το 1946, που η Ιταλία έγινε Δημοκρατία. Οι κόμποι αυτοί αντικαταστάθηκαν με 2 κυματιστά σχοινιά, μέχρι το 1972.

Από το 1918 προστέθηκε και η λέξη ROMEO, μετά από επιθυμία του νέου αφεντικού και κύριου μετόχου (από το 1914), μηχανικού Nikola Romeo. Το 1926 προστέθηκε ένα στεφάνι γύρω από τον κύκλο, σύμβολο της νίκης της εταιρίας στο πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα Grand Prix, που διοργανώθηκε αυτή τη χρονιά. Το 1972, όταν άρχισε η παραγωγή της Alfasud στο νέο εργοστάσιο του Pomigliano d'Αrco, στη Νάπολη, αφαιρέθηκε για διπλωματικούς λόγους η λέξη MILANO (δεν χωρούσαν τα ονόματα και των 2 πόλεων).

Ένα άλλο τυπικό σήμα της Alfa Romeo, το τετράφυλλο τριφύλλι (Quadrifoglio) εμφανίστηκε σαν «γούρι» στο αγωνιστικό αυτοκίνητο του Ugo Sivicci, στο Targa Florio του 1923. O οδηγός κέρδισε τον αγώνα και η εταιρία ένα αγωνιστικό σήμα που συνοδεύει τις «ειδικές εκδόσεις» των μοντέλων της.


Aston Martin

1. Bamford and Martin Ltd, London (1922-1925)
2. Aston Martin Motors Ltd, Feltham Middlesex (1926-1929)
3. Aston Martin Ltd, Feltham Middlesex (1929-1957)
4. Aston Martin Lagonda Ltd, Newport Pagnell, Bucks (από το 1958)


Εικόνα
Εικόνα

Το πρώτο έμβλημα, το 1920, αποτελείται από έναν κύκλο μέσα στον οποίο υπήρχαν τα γράμματα A&M, τοποθετημένα το ένα πάνω στο άλλο. Το φινίρισμα ήταν από σκούρο πράσινο σμάλτο σε μπρούτζινο φόντο, έμπνευση της συζύγου του Lionel Martin, Kate, που συμμετείχε και στην επιλογή του ονόματος Aston Martin για το αυτοκίνητο του συζύγου της. Τα φτερά ήταν ένα δημοφιλές σχήμα από τις πρώτες κιόλας μέρες του αυτοκινήτου και ακολούθησαν δύο ακόμη εμβλήματα με αυτή τη μορφή, πριν εμφανιστεί το 1932 το «σημερινό» σχέδιο. Σχεδιάστηκε από τον S.C.H. (γνωστό και ως «Sammy») Davis, γνωστό οδηγό της ομάδας της Bentley στα νιάτα του. O Davis είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αιγυπτολογία και εμπνεύστηκε από το σχήμα του σκαραβαίου: το περίγραμμα και τα «πλευρά» του φτερού ήταν ασημένια και το φόντο από σμάλτο σε κρεμ χρώμα. Το πρώτο έμβλημα, όμως το οποίο ο Davis κράτησε για τον εαυτό του, ήταν εντελώς μαύρο. Τοποθετήθηκε στην πρώτη εργοστασιακή Aston Martin που αγόρασε ο ίδιος. Σε κεντρικό πλαίσιο, ανάμεσα στα φτερά, βρισκόταν το όνομα Aston Martin με ασημί γράμματα σε μαύρο φόντο.
Από το 1947, που ανέλαβε την εταιρία ο David Brown, το όνομά του τοποθετήθηκε συμμετρικά και με παρόμοιο στιλ πάνω από τις λέξεις Aston Martin. Το 1971 τα ασημί γράμματα έγιναν «χρυσά», ενώ από το 1972 αφαιρέθηκε και το όνομα του David Brown, που στο μεταξύ είχε χρησθεί ιππότης.
Το σημερινό σήμα, με ασημένιο περίγραμμα σε άσπρο σμάλτο και το όνομα Aston Martin σε πράσινο φόντο, παρουσιάστηκε το 1984.

AUDI

1. A.Horch & Cie, Cologne-Ehrefeld (1900-1902)
2. A.Horch & Cie, Reichenbach/Vogtland (1902-1904)
3. A.Horch & Cie Motorwagen-Werke AG, Zwickau (1904-1939)
4. August Horch Automobilwerke GmbH, Zwickau (1909-1910)
5. Audiwerke AG, Zwickau (1910)
6. Audi Automobilwerke GmbH, Zwickau/Sachsen (1910-1939)
7. Auto Union GmbH, Ingolstadt (1965-1985)
8. Audi AG, Ingolstadt (από το 1985)


Εικόνα

Το σήμα της Audi (τέσσερις κύκλοι ενωμένοι) που τοποθετείται στα αυτοκίνητα είναι αφαιρετική εξέλιξη του σήματος της Auto Union, του 1932, ένα σήμα με 4 κύκλους μέσα στους οποίους υπήρχαν μικρότερα τα σήματα της Audi, DKW, Horch και Wanderer. H Auto Union ένωσε την παραγωγή των Audi (από το 1910), DKW (από το 1916), Horch (από το 1899) και Wanderer (από το 1885) σε μια κοινή εταιρία, ενώ το 1969 προστέθηκε και η NSU (παραγωγή μοτοποδηλάτων και αυτοκινήτων από το 1873). Το εταιρικό σήμα (δεν τοποθετείται στα αυτοκίνητα) είναι ένα οβάλ σχήμα σε κόκκινο χρώμα, με τη λέξη Audi στο εσωτερικό, με άσπρα γράμματα.

1. το σήμα που τοποθετείται στα αυτοκίνητα
2. εταιρικό λογότυπο

BMW

1. Bayerische Motoren-Werke, (B.M.W.), Eisenach & ̟nchen (1928-1939)
2. Eisenacher Motoren-Werke, (E.M.W.), Eisenach (1945-1955)
3. Bayerische Motoren-Werke AG, (B.M.W.), ̟nchen (από το 1952)


Εικόνα

Το σήμα της BMW παραπέμπει στις αεροπορικές κατασκευές των πρώτων χρόνων της λειτουργίας της εταιρίας. H εναλλαγή των μπλε και άσπρων τμημάτων θυμίζει έλικα που γυρίζει. H παραγωγή αυτοκινήτων ξεκίνησε το 1928 με το μοντέλο Dixi, βασισμένο στο αγγλικό Austin Seven, που αργότερα ονομάστηκε BMW 3/15. Το μοντέλο 303, το πρώτο γερμανικό μοντέλο της εταιρίας, παρουσιάστηκε μερικά χρόνια αργότερα, στις 11 Φεβρουαρίου 1933.

Chrysler

Chrysler Corporation, Detroit (από το 1923)

Εικόνα

Το σημερινό σήμα της Chrysler δημιουργήθηκε τον Ιανουάριο του 1967, αμέσως μετά την εκλογή του Lynn A. Townsend στη θέση του προέδρου της εταιρίας. H ομάδα των σχεδιαστών είχε θέσει ως στόχο ότι το σήμα έπρεπε να έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

Αξιομνημόνευτο, κατάλληλο για παραγωγή και χρήση, εύκαμπτο, δυνατό σε αρχικές επιδράσεις, μοναδικό και διαφορετικό. H τελική επιλογή ήταν το πένταστρο, ένα σήμα απλό και ισχυρό, που
παρουσιάζει την εταιρία και τα προϊόντα της ως προοδευτικά και σύγχρονα.

CITROEN

SA ΑndrŽ Citro‘n, Paris (από το 1919)

Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

Στο τέλος του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Andre Citro‘n άρχισε να κατασκευάζει αυτοκίνητα. Υπήρξε εξαιρετικός μηχανικός και πρόσφερε πολλά στο γαλλικό στρατό, κατασκευάζοντας ειδικά ερπυστριοφόρα αυτοκίνητα που βοήθησαν πολύ στις εκστρατείες στην Αλγερία. Δώδεκα χρόνια μετά την αποφοίτησή του από το Πολυτεχνείο του Παρισιού (Ecole Polytechnique) δημιούργησε, το 1913, μία εταιρία κατασκευής γραναζιών, την Citro‘n Gear Company στο Quai de Grenelle του Παρισιού. Τα «δόντια» των γραναζιών του είχαν το σχήμα των διακριτικών του στρατού και εξασφάλιζαν την ομαλή, αθόρυβη και αποτελεσματική λειτουργία τους. Αυτό το σχήμα έγινε στη συνέχεια και το έμβλημα της Citro‘n.

Daihatsu

Daihatsu Kogyo Kabushiki, Ikeda City, Osaka (από το 1954)

ΕικόναΕικόνα

Το 1951 ή εταιρεία Hatsudoki Seizo Co. Ltd που είχαν ιδρύσει οι καθηγητές Yoshinki και Turumi από το Πανεπιστήμιο της Οζάκα μετονομάστηκε σε Daihatsu Kogyo Co. Ltd (σ.μ. Κατασκευάστρια Γεννητριών της Οζάκα). Το 1974 άλλαξε το όνομά της σε Daihatsu Motor Company Ltd. To όνομα αναλύεται στο Dai (το σύμβολο της πρώτης συλλαβής του ονόματος της πόλης Οζάκα) και το Hatsu που είναι η πρώτη συλαβή της λέξης Hatsudoki (κατασκευάστρια). Μαζί προφέρονται ως Dai-hatsu.

Ferrari

1. Auto Avio Costruzione, Modena (1940-1945)
2. Auto Costruzione Ferrari, Modena (1946-1960)
3. Societˆ Esercizio Fabbriche Automobili e Corse Ferrari Maranello, Modena
(από το 1960)


Εικόνα

Το άλογο ήταν το έμβλημα του Francesco Baracca, πιλότου του A' Παγκοσμίου Πολέμου, γνωστού ήρωα της Ιταλικής Αεροπορίας, ο οποίος σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου. H ιστορία του αλόγου ξεκινά το 1692 σαν έμβλημα ενός τάγματος ιππικού (Royal Piedmont) που διοικούσε ο Vittorio Amedeo II 2ης Σαβοΐας. Το σήμα αυτό ζήτησε ο Enzo Ferrari από τον πατέρα του Baracca, για να το βάλει σαν γούρι στο αγωνιστικό του αυτοκίνητο, στον αγώνα της 9ης Ιουλίου 1932. Το κίτρινο χρώμα στο φόντο είναι το χρώμα της Modena, ενώ στο πάνω τμήμα απεικονίζεται η ιταλική σημαία.

Fiat

F.I.A.T. (1899-1906)
1. Fabbrica Italiana Automobili Torino, Turin (1899-1906)
2. F.I.A.T.-ANSALDI, Ansaldi e Rostain, Turin (1906)*
FIAT (από το 1907)
1. Fabbrica Italiana Automobili Torino, Turin (1907-1918)
2. Fiat Motor Co, Poughkeepsie, N.Y. USA (1910-1918)**
3. Fiat SpA, Turin (από το 1918)


Εικόνα

Το σημερινό σήμα αποτελείται από 4 πλάγιες παράλληλες γραμμές, που παραπέμπουν στο γεωμετρικό σχήμα του ρόμβου. O ρόμβος στηρίζεται σε μία από τις πλευρές του, ένα κράμα δυναμισμού, τεχνολογίας και σταθερότητας, με τάση προόδου και εξέλιξης που εκφράζεται από την κλίση του σήματος και των γραμμάτων προς τα δεξιά. H πρώτη προσπάθεια για λογότυπο, το 1889 σε στιλ ροκοκό, είναι η λέξη FIAT με καλλιτεχνικά γράμματα μέσα σε ένα τετράγωνο, με έναν ήλιο και φύλλα στο περίγραμμα. Αργότερα το όνομα διακοσμείται με την κορώνα της νίκης στους αγώνες και το 1968 παίρνει την τελική του μορφή με τους 4 πλαγιαστούς ρόμβους, με τα γράμματα FIAT στο εσωτερικό. Τα χρώματα του σήματος είναι μπλε και άσπρο.

* εταιρία που λειτούργησε παράλληλα με τη F.I.A.T., για μερικούς μήνες.
** αμερικάνικο παρακλάδι της FIAT

Ford

Ford Motor Co, Detroit (από το 1903)

Εικόνα

H ιστορία του σημερινού σήματος της Ford ξεκινάει από το καλοκαίρι του 1903, την εποχή που ιδρύθηκε η εταιρία. Ένας από τους μηχανικούς, ο Childe Harold είχε χόμπι την τυπογραφία και ανέλαβε να τυπώσει τις λέξεις: Ford Motor Company. Γι' αυτή τη δουλειά χρησιμοποίησε τα παλιά τυπογραφικά στοιχεία που είχε για επισκεπτήρια.
Το σήμα αυτό χρησιμοποιήθηκε μέχρι το 1904, στο μοντέλο Ford C, σε μπρούτζο, στη βάση της μανιβέλλας. Μέχρι το 1910 χρησιμοποιήθηκε μόνο η λέξη Ford , σε καλλιτεχνική γραφή (με τα «μουστάκια»), στο πάνω τμήμα του ψυγείου. Το σήμα μέσα σε πλαίσιο πρωτοχρησιμοποιήθηκε το 1912, σαν ταμπέλα των εμπόρων Ford, όπου το πλαίσιο είχε τη μορφή του πεπλατυσμένου πεντάκτινου αστεριού. Το σημερινό γράφημα τοποθετήθηκε σε αυτοκίνητο το 1927 (Model A) σε παχύ σκούρο μπλε οβάλ φόντο.

Honda

Honda Motor Co Ltd Tokyo, Tokyo (από το 1962)

ΕικόναΕικόνα

Ο Soichiro Honda (1906-1991) ήταν μηχανικός και ίδρυσε την Honda το 1948. Στην αρχή η εταιρεία παρήγαγε μόνο μοτοσυκλέτες για να περάσει το 1964 και στον χώρο των αυτοκινήτων.(Έχω την εντύπωση ότι το κόκκινο φόντο συναντάται μόνο στα type R μοντέλα).

Ηyundai

Εικόνα
Δεν υπάρχουν στοιχεία για το συμβολισμό του σήματος και το σχεδιαστή του.

Jaguar

Εικόνα

S.S. (1932-1945)
1. Swallow Coachbuilding Co Ltd, Coventry, Warwickshire (1932-1934)
2. S.S. Cars Ltd, Coventry, Warwickshire (1934-1945)
Jaguar (από το 1945)
1. Jaguar Cars Ltd, Coventry, Warwickshire (από το 1945)


Από τα μέσα της δεκαετίας του '30, ο William Lyons, ιδρυτής και ιδιοκτήτης της SS Cars Ltd, άρχισε να ψάχνει μια ονομασία για τα αυτοκίνητα που κατασκεύαζε. Ανέθεσε λοιπόν σε ένα διαφημιστικό γραφείο να συντάξει έναν κατάλογο με πιθανά ονόματα. Τα περισσότερα από αυτά ήταν ονόματα ζώων, ψαριών ή πουλιών. Από αυτά ξεχώρισε τη λέξη Jaguar. Το όνομα είχε χρησιμοποιηθεί παλαιότερα σε έναν κινητήρα Armstrong Siddeley, αλλά η άδεια χρήσης δόθηκε αμέσως.
To 1933 η πρώτη μασκότ της Jaguar -ένα ζώο σε στάση επίθεσης από επιχρωμιωμένο χαλκό- άρχισε να πωλείται στους αγοραστές των αυτοκινήτων, μέχρι το 1938, όπου αντικαταστάθηκε από ένα νέο σχέδιο του F. Gordon Crosby. H μασκότ αυτή συνέχισε να προσφέρεται ως έξτρα εξοπλισμός μέχρι το 1950, όταν ένα εντελώς διαφορετικό κεφάλι Jaguar με φτερωτό έμβλημα τοποθετήθηκε ως στάνταρ εξοπλισμός στη γρίλια του ψυγείου. H κατάργηση της μασκότ οφείλεται στις αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας στη Βόρειο Αμερική. Σήμερα, η χρήση του «αγάλματος» περιορίζεται στη διαφήμιση και το λογότυπο της εταιρίας.

Εικόνα

Εικόνα

Lada

Εικόνα

Το λογότυπο της Lada συμβολίζει τύπο ξύλινου ιστιοφόρου πλοίου που χρησιμοποιούσαν στην αρχαία Ρωσία. H λέξη Lada είναι όνομα γυναίκας που χρησιμοποιείτο την ίδια εποχή και που σήμερα συναντάται πολύ σπάνια. Το όνομα αυτό είναι ταυτοχρόνως και σύμβολο ομορφιάς.
H Lada Hellas χρησιμοποιεί δικό της λογότυπο που ενσωματώνει με αρκετά επιτυχή τρόπο το ελληνικό στοιχείο στο αρχικό λογότυπο της Lada. H ονομασία Lada χρησιμοποιείται μόνο για τα αυτοκίνητα που προορίζονται για το εξωτερικό. Στην εσωτερική αγορά τα ίδια αυτοκίνητα κυκλοφορούν με την ονομασία «Ζιγκουλί» (παραπόταμος του Βόλγα).

Εικόνα
Εικόνα


Lancia

1. Fabbrica Automobili Lancia e Cia, Turin (από το 1906)
2. Fabbrica Automobili Lancia e Cia, Bolzano (από το 1937)


Εικόνα

Το πρώτο αυτοκίνητο Lancia έκανε την εμφάνισή του το Σεπτέμβριο του 1907, ένα χρόνο μετά την ίδρυση της εταιρίας Lancia & Co, από τους Vincenzo Lancia και Claudio Fogolin. Για το αρχικό σήμα είχαν γίνει διάφορες μελέτες. Αρχικά ήταν στρογγυλό και αναπαριστούσε ένα τιμόνι της εποχής με τέσσερις ακτίνες και μία παραλληλόγραμμη σημαία στηριγμένη σε ένα δόρυ (lancia). Σήμερα το ίδιο σήμα έχει τοποθετηθεί σε θυρεό. Το σήμα HF, που έχει συνδεθεί με τα σπορ μοντέλα τις εταιρίας και δεν σημαίνει τίποτα άλλο από High Fidelity, έχει ζωγραφισμένο επάνω έναν
ελέφαντα, μεταφορική έννοια, για την ταχύτητα, δύναμη και αντοχή αυτών των αυτοκινήτων.

Lotus

1. Lotus Engineering Co, Hornsey, London (1952-1959)
2. Lotus Cars Ltd, Lotus Components Ltd, Cheshunt, Herts. (1959-1966)
3. Lotus Cars Ltd, Hethel, Norwich (από το 1966)


Εικόνα

Η δεύτερη βρετανική μάρκα με ... περιβαλλοντικές ανησυχίες μετά την Jaguar. Ονομάστηκε έτσι από το όνομα του γνωστού φυτού - του Λωτού. Στο έμβλημα της φαίνονται και τα αρχικά του ιδρυτή της εταιρίας του μηχανικού Anthony Colin Bruce Chapman. Αρκετά διδεδομένη είναι και η φήμη που θέλει το όνομα Lotus να είναι το χαϊδευτικό της τότε αρραβωνιαστικιάς και συνοδηγού του στους αγώνες την Hazel.


Maserati

1. Officine Alfieri Maserati SpA, Bologna (1926-1938)
2. Officine Alfieri Maserati SpA, Modena. (από το 1938)


Εικόνα

Το σημερινό σήμα της Maserati έχει μείνει αναλλοίωτο από το 1938. H ιστορία του όμως αρχίζει αρκετά χρόνια πριν. Από το 1914 τα 5 αδέλφια Maserati ίδρυσαν στην Bologna της Ιταλία, το ομώνυμο εργοστάσιο μηχανολογικών κατασκευών, όπου κατασκεύαζαν εξαρτήματα με παραγγελία. Το 1923 ζήτησαν από τον Mario Maserati, τον 5ο αδελφό που ήταν ζωγράφος, να ετοιμάσει ένα λογότυπο για το δικό τους αυτοκίνητο που ετοίμαζαν. Το πρώτο αυτοκίνητο τελικά ήταν έτοιμο τρία χρόνια αργότερα, το 1926, με σήμα την τρίαινα του Ποσειδώνα, σε παραλληλόγραμμο πλαίσιο. Το σήμα αυτό χαρακτήριζε την πόλη της Μπολόνια, όπου είχε και την έδρα του το εργοστάσιο. Όταν αργότερα μετακόμισαν στη Modena, άλλαξαν και το σήμα, με οβάλ πλαίσιο, την τρίαινα και από κάτω τη λέξη Maserati.

ΕικόναΕικόνα

Mazda

Toyo Kogyo Co Ltd, Hiroshima (από το 1960)

Όσοι γνωρίζουν από Ζωροαστρισμό δεν θα έχουν απορίες για την προέλευση του ονόματος της εταιρείας. Ο Ahura Mazda, είναι ο Θεός της Σοφίας και σύμφωνα με την παράδοση κατόρθωσε να ενώσει τους ανθρώπους δίνοντάς τους το χάρισμα της Λογικής. Το όνομα μοιάζει, επίσης, με αυτό του ιδρυτή της εταιρείας Jujiro Matsuda. Άλλωστε έτσι το προφέρουν στην Ιαπωνία.

Εικόνα



Η εταιρία δεν είχε επίσημο σήμα μέχρι το 1990. Αναγραφονταν το όνομα mazda και σε κάποια χρονική στιγμή (ιδιαίτερα στα φορτηγά) χρησημοποιήθικε το m μέσα σε έναν κύκλο.To 1991 η εταιρία υοθέτησε ένα σύμβολο που έδειχνε τον "ήλιο και μια φλόγα" για να δέιξει το "εγκάρδιο πάθος". Το 1992 αυτό το σήμα έγινε πιο στρόγγυλο και πολλοί το κοροϊδεύαν, γιατί έμοιαζε με "καπάκι τουαλέτας". Κάπως έτσι φτάσαμε στο 1997 που το σήμα πλέον είναι πάλι το γράμμα m μόνο που πλέον "πετάει σαν δυο ανοιγμένα φτερά προς το μέλλον".

Mercedes-Benz

Benz
1. Benz & Co, Rheinische Gasmotorenfabrik, Mannheim (1885-1899)
2. Benz & Cie, Rheinische Gasmotorenfabrik AG, Mannheim (1899-1911)
3. Benz & Cie, Rheinische Automobil und Motorenfabrik AG, Mannheim
(1911-1926)
4. Benz Sšhne, Ladenburg/Neckar (1906-1926)

Daimler
1. Gottlieb Daimler, Bad Cannstatt (1886-1890)
2. Daimler Motoren-Gesellschaft, Bad Cannstatt (1890-1902)
3. Daimler Motor Syndicate Ltd, Coventry, Warwickshire (1896-1904)
4. Daimler Motor Co, Coventry, Warwickshire (1904)
5. Daimler Motor Co Ltd, Coventry, Warwickshire (1904-1910)
6. Daimler Co Ltd, Coventry, Warwickshire (από το 1910)
Mercedes
1. Daimler Motoren Gesellschaft, Bad Cannstatt (1901-1903)
2. Daimler Motoren Gesellschaft, Stuttgart-UntertŸrkheim (1903-1926)
Mercedes-Benz
1. Daimler Benz AG, Stuttgart-UntertŸrkheim & Mannheim (από το 1926)


Εικόνα

Στις αρχές του 20ου αιώνα το όνομα Mercedes εμφανίστηκε σε μερικά από τα οχήματα που κατασκευάζονταν από την Daimler Motoren Gesellschaft, στο Gannstatt. H εταιρία υπήρχε από το 1880, αλλά εκείνη την εποχή ο Emil Jellivek, στενός συνεργάτης του Gottlieb Daimler, παρήγγειλε 36 αυτοκίνητα με το όνομα της κόρης του «Μercedes», αξίας 550.000 χρυσών μάρκων. Το ποσό ήταν πολύ σημαντικό και έτσι δεν υπήρξε αντίρρηση για το «νέο» όνομα, το οποίο αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένο. Από το 1902 και μετά, όλα τα αυτοκινήτα που κατασκευάζονταν στο Gannstatt έφεραν το όνομα «Μercedes», το οποίο κατοχυρώθηκε και νομικά σαν λογότυπο της εταιρίας. Το 1909 το άστρο με τις τρεις ακτίνες έγινε το επίσημο σήμα της εταιρίας, συμβολίζοντας τη μηχανοκίνητη μετακίνηση σε ξηρά, θάλασσα και αέρα. Το σήμα ενεπνεύστηκε ο Gottlieb Daimler από μια κάρτα που έστειλε στη γυναίκα του και απεικόνιζε ένα αστέρι. Το αστέρι σε κύκλο καταχωρήθηκε νομικά σαν έμβλημα της εταιρίας το 1921.
Το 1926 Daimler συγχωνεύτηκε με την Benz και «ένωσαν» τα σήματά τους, το αστέρι μέσα στον κύκλο με το όνομα Mercedes και το λογότυπο Benz, περιστοιχισμένα από δάφνινο στεφάνι.

Mitsubishi

1. Mitsubishi Kobe Dockyard Works, Kobe (1917-1921)
2. Mitsubishi Heavy Industries Ltd, Tokyo (από το 1959)

Εικόνα

To σήμα κατατεθέν «Τhree Diamond» της Mitsubishi μπορεί να θεωρηθεί σαν ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις εταιρίες του ομίλου. Τονίζει το φιλότιμο του προσωπικού των εταιριών Mitsubishi και ενισχύει το συναίσθημα του να ανήκει κανείς σε μια από τις εταιρίες του ομίλου. H ρίζα του σήματος είναι το οικόσημο της οικογένειας Yatavo Iwasaki, όμως το σήμα έχει κάτι παραπάνω απο το σχήμα του. Καθένας από τους τρεις ρόμβους συμβολίζει τη συλλογική υπευθυνότητα προς την κοινωνία, την ακεραιότητα και εντιμότητα και τη διεθνή κατανόηση μέσω του εμπορίου.

Nissan

Dat, Tokyo (1912-1930)
1. Kwaishinsha Motor Car Works, Tokyo (1912-1918)
2. Kwaishinsha Motor Car Co, Tokyo (1918-1925)
3. Dat Motor Car Co, Tokyo (1925-1926)
4. Dat Automobile Manufactoring Co, Osaka (1926-1930)

Datson (1931)
1. Dat Automobile Manufactoring Co, θυγατρική της Tobata Imono Co, Osaka
(1931)

Datsun (1932-1982)
1. Dat Automobile Manufactoring Co, Osaka (1932)
2. Jidosha Seizo Co Ltd, Osaka (1933-1934)
3. Nissan Motor Co Ltd, Yokohama (1934-1944)
4. Nissan Heavy Industries Corp, Yokohama (1947-1949)
Nissan (από το 1984, στην Ευρώπη)
1. Nissan Motor Co Ltd, Yokohama (1949-1984)


ΕικόναΕικόνα

O κύκλος στο φόντο είναι κόκκινος. Αυτό το κόκκινο, η μπλε λωρίδα στη μέση και το λευκό περίγραμμα των γραμμάτων είναι τα εταιρικά χρώματα της Nissan. O κόκκινος κύκλος συμβολίζει τον «ανατέλλων ήλιο» και την ειλικρίνεια, ενώ το μπλε αντιπροσωπεύει το μπλε χρώμα του ουρανού. H βασική η ιδέα που αντιπροσωπεύει αυτό το σήμα είναι «Η ειλικρίνεια φέρνει την επιτυχία».

H εταιρία, με τη σημερινή της μορφή, ιδρύθηκε στις 26 Δεκεμβρίου 1933, όταν η Jidosha Seizo Co, Ltd (με πρόεδρο τον Yoshisuke Aikawa) σε συνεργασία με την Nihon Sangyo Co και την Tobata Imono Co. Την 1η Ιουνίου 1934 ο NIHON SANGYO (Nissan) πήρε στα χέρια του ολόκληρη την εταιρία και από Datsun, την ονόμασε Nissan, ενώ τα πρώτα μοντέλα Nissan άρχισαν να πωλούνται στην Ευρώπη από το 1984.

Opel

1. Adam Opel, RŸsselsheim (1898-1928)
2. Adam Opel AG, RŸsselsheim (από το 1928)


Εικόνα

Το σήμα της OPEL υπάρχει στη σημερινή μορφή του από το 1964. H τελική εκείνη μορφή αντλεί τις ρίζες της από διαφορετικά στοιχεία, που παραπέμπουν κάποιες δεκαετίες πίσω. Το αερόπλοιο LZ Hindenburg στην πτήση του προς το Ρίο ντε Τζανέιρο μετέφερε το νέο τότε OPEL OLYMPIA, στα πλαίσια της προώθησης των Ολυμπιακών Αγώνων του Βερολίνου, σαν δείγμα σεβασμού προς το Ρίο που θα φιλοξενούσε τους αγώνες το 1940. Το 1937 λοιπόν η OPEL χρησιμοποίησε το σύμβολο ενός αερόπλοιου_
Με το πέρασμα του χρόνου τα αερόπλοια έχασαν τη μαγεία τους. Στο μεταξύ αρκετά μοντέλα OPEL είχαν ονομαστεί για διάφορους λόγους «Βlitz» (κεραυνός) και... κανένα από αυτά δεν ήταν επιβατικό αυτοκίνητο! Το πρώτο Blitz ήταν ποδήλατο αγώνων του1890 αλλά πιο «διάσημο» ήταν ένα γρήγορο φορτηγό 2,5 τόνων του1930. Αργότερα ο κεραυνός έγινε σαΐτα σε κύκλο. Το σήμα εμφανίστηκε μόνο στα τάσια του πρώτου Record, ενώ από το 1963 βρίσκεται στη μάσκα ή το καπό των αυτοκινήτων της OPEL.

Peugeot

1. Les Fils de Peugeot Frres, Beaulieu-Valentigney (1889-1897)
2. SA des Automobiles Peugeot, Audincourt (1897-1910)
3. SA des Automobiles et Cycles Peugeot, Lille (1902-1928)
4. SA des Automobiles et Cycles Peugeot, Audincourt (1910-1926)
5. SA des Automobiles et Cycles Peugeot, Sochaux (1910-1926)
6. SA des Automobiles Peugeot, Sochaux (από το 1926)


Εικόνα

Το σημερινό «γραφίστικο» λιοντάρι της Πεζό έχει τις ρίζες του στο 1847. Σχεδιαστής του ήταν ο Justin Blazer, χρυσοχόος και λιθογράφος από το ΜonbŽliard ο οποίος ανέλαβε να δημιουργήσει ένα λογότυπο για τα πριόνια και τα άλλα ατσάλινα εργαλεία που κατασκεύαζε το εργοστάσιο των αδελφών Peugeot. Το σήμα ήταν έτοιμο 3 χρόνια αργότερα. Ήταν ένα λιοντάρι σε προφίλ που βάδιζε προς τα αριστερά επάνω σε ένα βέλος. Το 1899 στόλιζε τα ποδήλατα του εργοστασίου και από το 1906 και τα αυτοκίνητα. Μετά από διάφορες φάσεις εξέλιξης, έδωσε τη θέση του το 1948 στο λιοντάρι-θυρεό της περιοχής Franche-ComtŽ, μέχρι το 1950 όπου ξαναεμφανίστηκε το αρχικό λιοντάρι σε προφίλ, μαζί με τη λέξη Peugeot. Στη δεκαετία του '60 και '70 πέρασε από αρκετά στάδια γραφιστικής εξέλιξης, μέχρι να καταλήξει στο σημερινό σήμα, το 1980.

O πρώτος συμβολισμός του λιονταριού αναφέρεται στη δύναμη, την ευελιξία και την ταχύτητα, και πιο συγκεκριμμένα στα εργαλεία της εποχής, στη δύναμη των δοντιών, την ευελιξία της λεπίδας και την ταχύτητα κοπής, έννοιες που ζητήθηκε να απεικονίζει το σήμα.


Porsche

1. Porsche Konstruktions GmbH, GmŸnd στην Αυστρία (1948-1950)
2. Dr Ing.h.c. F. Porsche KG, Stuttgart-Zuffenhausen (από το 1950)


Εικόνα

H ασπίδα της Porsche χρησιμοποιείται από το 1952 και αναφέρεται στην πόλη της Στουτγάρδης, όπου έχει την έδρα του το εργοστάσιο. Το όνομα της εταιρίας είναι γραμμένο στο επάνω τμήμα με μάτριξ γράμματα και το κόκκινο χρώμα έχει την καταγωγή του στις... ελλείψεις πρώτων υλών, στη μεταπολεμική Γερμανία του 1951. Όπως θυμάται ο γραφίστας Erich Strenger, όταν εκείνη την εποχή θέλησαν να δώσουν λίγο χρώμα στα εγχειρίδια χρήσης του μοντέλου 356, τύπωσαν μερικές σελίδες σε κόκκινο χαρτί, ένα χαρτί που υπήρχε σε στοκ στο τυπογραφείο Glauner της Στουτγάρδης.

Renault

1. Renault Frres, Billancourt (1898-1909)
2. SA des Usines Renault, Billancourt (1909-1945)
3. RŽgie Nationale des Usines Renault, Billancourt (από το 1945)
4. RŽgie Nationale des Usines Renault, Flins (από το 1952)
5. RŽgie Nationale des Usines Renault, Havre-Sandouville (από το 1963)


Εικόνα

O συμβολισμός του σήματος στα αυτοκίνητα -ένας τρισδιάστατος επινικελωμένος ρόμβος σε ανοιχτό πορτοκαλί φόντο- παραπέμπει στην κίνηση, ανανέωση, δυναμισμό και την ολική ποιότητα, έννοιες που χαρακτηρίζουν τη νέα φιλοσοφία της Renault, συνδυασμένη άμεσα με το μήνυμα voiture ˆ vivre. Σχεδιάστηκε έτσι ώστε να δείχνει σαν ανεξάρτητο κόσμημα, το διαμάντι της Renault. Το νέο σήμα είναι πρόταση του Jean Perret, διευθυντή του οίκου Style Marque, ώστε με την τριδυάστατη μορφή να δείχνει ελαφρά περιστρεφόμενο και ζωντανό. H πρώτη προσπάθεια για λογότυπο ξεκινάει από το 1900, με 2 καλλιγραφικά R , πλάτη με πλάτη, μέσα σε ένα «κεντημένο» οβάλ, διακοσμημένο με δαντέλες.

Αργότερα, το 1906, το σήμα είναι ένας οδοντωτός κύκλος, με τη μορφή ενός αυτοκινήτου στο εσωτερικό. Το 1919 το σήμα μετατρέπεται σε ένα χοντρό κύκλο με ένα... τανκ στο εσωτερικό, μέχρι το 1923 που στο εσωτερικό εμφανίζεται μια οβάλ μάσκα ψυγείου, με τη λέξη RENAULT στο κέντρο. O κύκλος μετατρέπεται σε ρόμβο το 1925. Το 1972 γίνεται η πρώτη απόπειρα απεικόνισης τριδιάστατου ρόμβου, πριν καταλήξει στο σημερινό σήμα, το 1991. O ρόμβος σαν σχήμα συνοδεύει το όνομα της εταιρίας τα τελευταία 65 χρόνια.

ROLLS ROYCE

Εικόνα

1. Royce Ltd, Manchester (1904-1906)
2. Rolls-Royce Ltd, Manchester (1906-1908)
3. Rolls-Royce Ltd, Derby (1908-1945)
4. Rolls-Royce Ltd, Crewe, Cheshire (από το 1946)


Το «Πνεύμα της Έκστασης» στολίζει το ψυγείο της της Rolls Royce από το 1911. Δημιουργήθηκε στις 6 Φεβρουαρίου 1911 και θεωρείται ως η πρώτη μασκότ αυτοκινήτου από μέταλλο που κατασκευάστηκε ποτέ στην Μεγάλη Βρετανία. Τα στελέχη της Rolls Royce, ενοχλημένοι από τα παράξενα και συχνά ανόητα αντικείμενα που τοποθετούσαν πάνω στο ψυγείο ορισμένοι ιδιοκτήτες Rolls Royce, ανέθεσαν στον Charles Sykes να ετοιμάσει ένα μοντέλο που «θα διαπνέετο από το πνεύμα της Rolls Royce, δηλαδή την ταχύτητα σε συνδυασμό με την έλλειψη θορύβου, την απουσία κραδασμών, τον εξουσιασμό της μεγάλης της δύναμης, έναν υπέροχο ζωντανό οργανισμό γεμάτο χάρη, όπως ένα ιστιοφόρο», όπως γράφουν τα αρχεία της εταιρίας.

O καλλιτέχνης όταν σχεδίασε τη χαριτωμένη αυτή μικρή Θεά, είχε στο νου του το πνεύμα της έκστασης, η οποία έχει επιλέξει το ταξίδι με το αυτοκίνητο ως την υπέρτατη απόλαυση και έχει σταθεί στο μπροστινό μέρος της Rolls Royce μεθώντας από τη φρεσκάδα του αέρα και το μουσικό ήχο του θροΐσματος των ρούχων της. Εκφράζει τη μεγάλη της απόλαυση με χέρια ανοιχτά και βλέμμα που κοιτά τον ορίζοντα.

H τελική μορφή ήταν η σκαλιστή φιγούρα μιας νεράιδας, η οποία ζυγιάζεται με προσοχή στα δάχτυλα των ποδιών της ενώ τα μαλλιά και τα ρούχα της ανεμίζουν στο ελαφρύ αεράκι. Ονόμασε τη δημιουργία του «το Πνεύμα της Έκστασης». Λέγεται ότι μοντέλο του υπήρξε η γραμματέας του Λόρδου Montagu, η δις Thornton, αλλά αυτό αμφισβητήθηκε από την κόρη του Sykes, η οποία ισχυρίζεται ότι «υπήρξαν πολλά μοντέλα», υπονοώντας ίσως τη δική της συμμετοχή...

ROVER

1. The Rover Co Ltd, Coventry, Warwickshire (1904-1945)
2. The Rover Co Ltd, Birmingham (1919-1925)
3. The Rover Co Ltd, Solihull, Warwickshire (από το 1945)


ΕικόναΕικόνα

Μία μικρή ασπίδα που πάνω της έγραφε ROVER ήταν ο πρόγονος του σημερινού πασίγνωστου σήματος. Τοποθετημένο κάπου στην κολώνα του τιμονιού των... δίτροχων και τρίτροχων ποδηλάτων ROVER συμβόλιζε ήδη από το 1880 το πνεύμα της περιπλάνησης (roving) και της εξευρένησης των Βίκινγκς. Όπως εκείνοι, έτσι και η φίρμα ROVER προχωρούσε από αναζήτηση σε αναζήτηση και από
ανακάλυψη σε ανακάλυψη. Πρώτη παρουσίασε ποδήλατα με δύο ίδιους σε μέγεθος τροχούς, πρώτη λανσάρισε ποδήλατα χωρίς αλυσσίδα και κέρδισε πλήθος διακρίσεων καταρρίπτοντας όλα σχεδόν τα ρεκόρ ταχύτητας και αντοχής της εποχής εκείνης. Το 1888 εμφανίζεται και το πρώτο... ηλεκτροκίνητο ROVER. Τα αυτοκίνητα ROVER κάνουν την εμφάνισή τους το 1904 και καθιερώνουν ευθύς τα πρώτα χρόνια, ένα νέο στιλ κομψότητας και κατασκευαστικής ποιότητας. Γύρω στο 1920 άνθιζε η μόδα των μικρών αγαλμάτων - μασκότ πάνω στις τάπες των
ψυγείων. H ROVER χρησιμοποίησε τους Βίκινγκς. Τις τάπες των ψυγείων τις στόλιζε το αγαλματάκι ενός μουστακοφόρου Βίκινγκ, με το κράνος, το τσεκούρι και την ασπίδα του που πάνω της έγραφε ROVER. Με τον καιρό, το ολόσωμο αγαλματάκι αντικαταστάθηκε από το κεφάλι μόνο ενός Βίκινγκ, με το φτερωτό του κράνος κι αυτό πάλι με τη σειρά του μεταμορφώθηκε σιγά-σιγά σε
ακρόπρωρο ενός πλοίου των Βίκινγκς. Το πλοίο με την πανύψηλη πλώρη και το τετράγωνο ιστίο πρωτοεμφανίστηκε πάνω στο ψυγείο το 1929. Από τότε, το θρυλικό καραβάκι, αφού πέρασε βέβαια από διάφορα στάδια «στιλιζαρίσματος», παρέμεινε στη μάσκα των Rover, συμβολίζοντας πάντα τη γοητεία της εξερεύνησης, της ανακάλυψης ή ακόμα και της απλής ανέμελης περιπλάνησης.

Saab

Svenska Aeroplan AB, Linkšping (από το 1950)

Εικόνα
Εικόνα

Το σημερινό σήμα της Saab-Scania παρουσιάστηκε το 1984 και σχεδιάστηκε σαν σύμβολο αναγνώρισης του σουηδικού εργοστασίου. H παράδοση στις κατασκευές συμβολίζεται από τον «Griffin», το μυθικό γρύφωνα, ένα πουλί με κεφάλι λιονταριού, ενώ οι 2 κύκλοι αναφέρονται στην υψηλή τεχνολογία της εταιρίας. Οι δύο ελλειπτικοί κύκλοι, όπως λέει ο σχεδιαστής του σήματος Carl-Fredrik ReuterswŠrd, ενώνουν οπτικά τη Saab με τη Scania. Το σήμα του γρύφωνα εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1901 σε αυτοκίνητο της Scania, όμως η εταιρία Vabis είχε αρχίσει να φτιάχνει αυτοκίνητα ήδη από το 1897.


Seat

Sociedade Espanola de Automoviles de Turismo, Barcelona (από το 1953)

Εικόνα

Το νέο σήμα παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 1982 και από τότε συμβάλλει στο να αναγνωρίζεται η SEAT σαν μια ισπανική εταιρία με δέσμευση για τεχνολογικές καινοτομίες, ποιότητα προϊόντων και εξυπηρέτηση πελατών. Από το 1992 και μετά, η εταιρία έχει κρατήσει μόνον τα αρχικά, σαν εταιρική ονομασία. Το λογότυπο είναι το πρωταρχικό οπτικό στοιχείο στο σύστημα εταιρικής ταυτότητας της SEAT. Είναι ο ενωτικός κρίκος σε όλη την επικοινωνία της εταιρίας με τα διαφορετικά της κοινά. Οι επιβλητικές διαγώνιοι του «S» του SEAT και η έντονη, ανοικτή γραμμή διαμέσου των άλλων γραμμάτων συμβολίζουν τη δέσμευσή της στις τεχνολογικές καινοτομίες. Το στέρεο βάρος των γραμμάτων εκφράζει αξιοπιστία, ενώ η έντονη εμφάνισή τους δηλώνει ανεπτυγμένη τεχνολογία. Το λογότυπο είναι σχεδιασμένο να αποτελεί οπτική έκφραση του χαρακτήρα της SEAT και να την ξεχωρίζει καθαρά από όλες τις άλλες εταιρίες στη βιομηχανία αυτοκινήτου.

Skoda

1. Akc. spol. drive Skodovy Zavody, Plzen-Pilsen, Mlada Boleslav
(1923-1945)
2. Skoda np, Mlada Boleslav (από το 1945)


Εικόνα

Το σημερινό σήμα της Skoda έχει την καταγωγή του στις αρχές της δεκαετίας του '20. Μέχρι τότε ήταν σε χρήση τα γράμματα SZ (Skodovy Zavody). Από το 1923 ένα φτερωτό βέλος με 5 φτερά (3 φτερά από το 1924) με κατεύθυνση προς τα δεξιά, μέσα σε κύκλο με τη λέξη SKODA, αποτελεί το λογότυπο της εταιρίας.
O εμπνευστής του σήματος είναι άγνωστος, πιθανότατα όμως πρόκειται για το μηχανικό Dr. Sykora, στέλεχος της εταιρίας την περίοδο 1921-1923, ή τον T. Maglic, διευθυντή από το 1919, ο οποίος είχε προτείνει να χρησιμοποιηθεί σαν σήμα το κεφάλι ενός ινδιάνου με φτερά. Πολλοί μάλιστα υποθέτουν ότι το σήμα είναι εμπνευσμένο από το προφίλ του πιστού Ινδιάνου υπηρέτη που είχε φέρει από την Αμερική.
Το σήμα συμβολίζει την τελειότητα στην παραγωγή (μεγάλος κύκλος), τη γρήγορη τεχνική ανάπτυξη, τη διάδοση των προϊόντων στον κόσμο και το ευρύ πρόγραμμα παραγωγής (τα φτερά), την κατεύθυνση σε νέες μεθόδους παραγωγής και την ταχύτητα (το βέλος) και τέλος την ακρίβεια στη λεπτομέρεια και την ποιότητα στην τεχνική (μικρός κύκλος).

1. με 5 φτερά (1923)
2. με 3 φτερά (1924)


Subaru

Fuji Heavy Industries Ltd, Tokyo (από το 1958)

Εικόνα

Από το 1958, το σύμβολο των έξι αστεριών και το λογότυπο της μάρκας SUBARU συμβολίζουν την αφοσίωση της SUBARU στο Σχεδιασμό και Κατασκευή αυτοκινήτων στηριζόμενα με Μοναδική Σίγουρη Προηγμένη Τεχνολογία. H προέλευση της SUBARU προέρχεται από το γιαπωνέζικο όνομα των Πλειάδων στον αστερισμό του Ταύρου, ανάμεσα στους Διδύμους και τον Κριό. Στην Ιαπωνία το χειμώνα μπορεί κανείς να δει τις Πλειάδες να λάμπουν σε φωτινό μπλε χρώμα, στο δυτικό τμήμα του Ορίωνα.
H λέξη SUBARU είναι πολύ γνωστή στους Ιαπωνέζους, αφού ήδη είχε εμφανιστεί από τον 11ο αιώνα στη φημισμένη γιαπωνέζικη ιστορία «Μakurano - Soshi». Το σύμβολο των έξι αστεριών της SUBARU δημιουργήθηκε για να δώσει την εικόνα αυτού του ανοιχτού συμπλέγματος των Πλειάδων. Τα λαμπερότερα έξι αστέρια του συμπλέγματος επιλέχθηκαν για το σύμβολο και μπήκαν σε ένα οβάλ, αντιπροσωπεύοντας έτσι μια ομάδα αστεριών.


Suzuki

Suzuki Motor Co Ltd, Hamamatsu (από το 1961)

Εικόνα

O συμβολισμός της κίνησης στους 4 τροχούς είναι εμφανής -σχεδόν ενσωματωμένος- στο λογότυπο της ιαπωνικής Suzuki, με τη μορφή των 4 πλάγιων γραμμών. Το σήμα δείχνει απλά και παραστατικά το αρχικό γράμμα της εταιρίας και προβάλλει την εικόνα της Suzuki ως κατασκευαστική εταιρία με μοντέρνο μάνατζμεντ. Δημιουργός του είναι ο Masamichi Tezeni, επικεφαλής σήμερα του εργαστηρίου τέχνης στο Πανεπιστήμιο Tokai. Το σήμα δημιουργήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '80, την εποχή που ήταν ακόμη φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Τέχνης του Τόκιο. Το σήμα εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1983 στο μοντέλο SA-310, τον πρόγονο του σημερινού Swift. Πριν από αυτό ήταν σε χρήση τα αρχικά «SJΚ», από την ιαπωνική ονομασία του εργοστασίου (Suzuki Jidousya Kougyou).


Toyota

1. Toyota Automatic Loom Works, Kariya City (1936)
2. Toyota Motor Co Ltd, Toyota City (από το 1937)


Εικόνα

Οι τρεις γεωμετρικές ελλείψεις που σχηματίζουν το νέο σήμα της TOYOTA, αντιπροσωπεύουν την πιστή αφοσίωση της εταιρίας στο μέλλον. H πρώτη συμβολίζει τον πελάτη και τις ανάγκες του, που καλύπτονται με μια μεγάλη σειρά προϊόντων υψηλής ποιότητας και αξιοπιστίας σε προσιτές τιμές. H δεύτερη συμβολίζει τη συνεχή προσπάθεια για την ικανοποίηση του πελάτη. H τρίτη έλλειψη συμβολίζει τη συνεχή αναζήτηση και την αδιάκοπη εξέλιξη της τεχνολογίας TOYOTA.


Volkswagen

1. Dr Ing.h.c. F. Porsche GmbH, Stuttgart (1936-1937)
2. Gesellschaft zur Vorbereitung des Volkswagens, Berlin, Stadt des KdF
Wagens (1937-1938)
3. Volkswagenwerk GmbH, Berlin Wolfsburg (1937-1960)
4. Volkswagenwerk AG, Wolfsburg (από το 1960)


Εικόνα

Δεν υπάρχουν στοιχεία για το συμβολισμό του σήματος και το σχεδιαστή του. Το σήμα δείχνει μέσα σε κύκλο τα γράμματα VW - Volkswagen (λαϊκό αυτοκίνητο, αυτοκίνητο για τον λαό). H ιδέα της παραγωγής του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1934 από τον Φερδινάρδο Πόρσε και η δοκιμαστική παραγωγή άρχισε το 1938. Μέχρι το τέλος του πολέμου όμως έχουν κατασκευαστεί μόνο 630 αυτοκίνητα (και 52.000 στρατιωτικά) από 17.000 εργάτες, το 70% των οποίων είναι... ξένοι υπήκοοι (όπως αναφέρεται στην ιστορία της εταιρίας).


Volvo

AB Volvo, Gothenburg (από το 1927)

ΕικόναΕικόνα

Το σήμα της Volvo προέρχεται από τη λατινική λέξη Rotolo (ρολό, πάπυρος, κάτι στρογγυλό, ολοκληρωμένο). Από τις 22 Ιουνίου 1915 το σήμα της Volvo κατωχυρώνεται σαν εταιρικό όνομα της σουηδικής εταιρίας παραγωγής ρουλεμάν, ποδηλάτων και μηχανισμών μετάδοσης κίνησης, θυγατρικής της SKF. Το πρώτο αυτοκίνητο Volvo παρουσιάστηκε στις 14 Απριλίου 1927. Ιδρυτές της εταιρίας ήταν ο Assar Gabrielsson και ο Gustav Larson.

Πηγές: http://library.techlink.gr/ , http://lekov.gr/ , best-ad.blogspot

_________________
Understand procedure, understand war. Understand rules, regulations. I don't understand sorry


Τελευταία επεξεργασία από enigma και Πέμ Ιαν 05, 2012 4:43 pm, έχει επεξεργασθεί 8 φορά/ες συνολικά



Πέμ Ιαν 05, 2012 1:51 am
Προφίλ
Το/Τα ακόλουθα μέλος ευχαρίστησε enigma για την δημοσίευση του/της: Toufas
___
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 8:29 pm
Δημοσιεύσεις: 2720
Δημοσίευση Re: ΣΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΑ...
Ωραίο θεμα! Μπράβο στον κο Μπαζαίο που το επιμελήθηκε και σε σενα enigma που το αναδημοσίευσες!

_________________
______________
rally car wanted...


Πέμ Ιαν 05, 2012 9:17 am
Προφίλ
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 10, 2009 1:56 pm
Δημοσιεύσεις: 525
Δημοσίευση Re: ΣΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΑ...
saxter έγραψε:
Ωραίο θεμα! Μπράβο στον κο Μπαζαίο που το επιμελήθηκε και σε σενα enigma που το αναδημοσίευσες!


Eπειδή από τον κ.Μπαζαίο υπάρχουν κάποιες ελλείψεις σε κάποιες εταιρίες π.χ. mazda έχω και 2η πηγή από την ΛΕΚΟΒ και φωτογραφίες από το net γενικά....


Όποιος θέλει ας προσθέτει πληροφορίες, μιας και γίνεται μια σύντομη αναφορά στο κυρίως άρθρο. π.χ για την audi το όνομα έχει μια ιστορία επίσης:

Παράθεση:
Έχοντας διαφωνίες με το Διοικητικό Συμβούλιο, ο August Horch εγκατέλειψε την εταιρία το 1909 και αμέσως μετά ίδρυσε μία δεύτερη εταιρία αυτοκινήτων στο Zwickau. Επειδή το επώνυμό του χρησιμοποιούταν ήδη και προστατευόταν ως εμπορικό σήμα, επέλεξε τη λατινική μετάφρασή του επώνυμού του για τη νέα εταιρία. Έτσι το "horch!", που σημαίνει "άκου!", έγινε "audi!". Η ιδέα της χρήσης της λατινικής μετάφρασης του ονόματος στην προστακτική προέκυψε από το γιο ενός από τους συνεργάτες του August Horch. Το αγόρι, γνωρίζοντας λατινικά, κρυφάκουσε τη συζήτηση για την αναζήτηση του ονόματος της νέας εταιρίας. Το επακόλουθο ήταν ο August Horch να υπογράφει ακόμη και την αλληλογραφία του ως "Audi-Horch". Τον Δεκέμβριο του 1914, η Audi Automobilwerke GmbH μετατράπηκε σε ανώνυμη εταιρία.

_________________
Understand procedure, understand war. Understand rules, regulations. I don't understand sorry


Πέμ Ιαν 05, 2012 12:22 pm
Προφίλ
___
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 10:45 am
Δημοσιεύσεις: 9639
Τοποθεσία: Αθήνα
Δημοσίευση Re: ΣΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΑ...
Μιας και αποτελεί ιστορία διαβάστε το παρακάτω άρθρο

Η ιστορία -και η εξόντωση- της Ελληνικής βιομηχανίας αυτοκινήτου

Ρίχνωντας μια γρήγορη ματιά ανακάλυψα την Ελένη Βλαχάκης η οποία με βάση το OPEL GT (Ευρωπαία θυγατρική της G.M.) σχεδίασε τα PONTIAC SOLSTICE και SATURN SKY.

Εικόνα

Εικόνα


Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Υγ όπως και να έχει, αγαπάμε τέτοια μυαλά ...... :)

_________________
About Motorsport "For some it's maybe madness , for me it's passion" Antti Kalhola


Δευτ Ιαν 09, 2012 12:47 pm
Προφίλ
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Απρ 19, 2011 3:53 pm
Δημοσιεύσεις: 1154
Τοποθεσία: Athens, Argyroupolis
Δημοσίευση Re: ΣΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΑ...
επιπλέον η ύπαρξη των 6 αστεριών συμβολίζει και την ένωση των 6 εταιρειών


Συνημμένα:


_________________
ΤΑΣΟΣ IMPREZA Sti spec c type RA
http://imageshack.us/photo/my-images/824/avatar3obe.jpg
Δευτ Ιαν 09, 2012 1:14 pm
Προφίλ WWW
___
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 10:45 am
Δημοσιεύσεις: 9639
Τοποθεσία: Αθήνα
Δημοσίευση Re: ΣΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΑ...
arsenarg έγραψε:
επιπλέον η ύπαρξη των 6 αστεριών συμβολίζει και την ένωση των 6 εταιρειών


ποιες είναι αυτές οι εταιρίες ;;;;;

_________________
About Motorsport "For some it's maybe madness , for me it's passion" Antti Kalhola


Δευτ Ιαν 09, 2012 1:39 pm
Προφίλ
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Απρ 19, 2011 3:53 pm
Δημοσιεύσεις: 1154
Τοποθεσία: Athens, Argyroupolis
Δημοσίευση Re: ΣΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΑ...
Nakajima Aircraft η αρχική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1917
Η Nakajima Aircraft αναδιοργανώνεται ως Fuji Sangyo Co., Ltd. το 1945
Η Fuji Sangyo χωρίζεται σε 12 εταιρείες το 1950
το 1953 δημιουργήθηκε η Fuji Heavy Industries Ltd. ως εταιρία κατασκευής, πώλησης και συντήρησης αεροσκαφών μέσω επενδύσεων από πέντε από τις παραπάνω εταιρίες: την Fuji Kogyo, κατασκευαστή προϊόντων όπως σκούτερ, την Fuji Jidosha, η οποία ασχολούνταν κυρίως με την κατασκευή αμαξωμάτων λεωφορείων και την ανάπτυξη του μικρού πρωτότυπου αυτοκινήτου P-1, την Omiya Fuji Kogyo, κατασκευαστή κινητήρων, την Utsunomiya Sharyo, κατασκευαστή τροχαίου εξοπλισμού που, εκείνη τη στιγμή, ήταν έτοιμη να ξεκινήσει πάλι την παραγωγή αεροσκαφών, και την Tokyo Fuji Sangyo, μια εμπορική εταιρία η οποία πωλούσε προϊόντα όπως λεωφορεία, τραμ και γεννήτριες. Δύο χρόνια αργότερα, αυτοί οι πέντε επενδυτές συγχωνεύτηκαν με την FHI και ξεκίνησαν το σύνολο των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της FHI που σήμερα γνωρίζουμε.

_________________
ΤΑΣΟΣ IMPREZA Sti spec c type RA
http://imageshack.us/photo/my-images/824/avatar3obe.jpg


Δευτ Ιαν 09, 2012 2:33 pm
Προφίλ WWW
___
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 8:29 pm
Δημοσιεύσεις: 2720
Δημοσίευση Re: ΣΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΑ...
GregWrc έγραψε:
ποιες είναι αυτές οι εταιρίες ;;;;;


να προσθέσω και εγω με την σειρά μου ότι:

Η Subaru ειναι μια ένωση πέντε (5) εταιρειών και όχι έξι. Το 1953 λοιπον ενώθηκαν 5 εταιρείες. To σήμα έχει 5 μικρά aστερια όπου ειναι οι 5 εταιρείες και ένα μεγαλο όπου απεικονιζει την ενωση αυτη.

www.autozine.org/Manufacturer/Japan/Subaru.html έγραψε:
The forerunner of Fuji Heavy Industries could be dated back to 1917 as an aircraft research laboratory. It became an important aircraft manufacturer in the 1930s and produced many military aircrafts during WWII. After the war, aircraft production was no longer possible under the Allies occupation. Fuji was broken into 12 companies. By 1953, 5 of these companies merged into Fuji Heavy Industries. This explain why the logo of Subaru consists of 5 small stars and a big star.


www.worldcarfans.com/10603087580/subarus-six-star-badge έγραψε:
Fifty-three years ago, five Japanese companies merged to form Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI). Adopting a cluster of six stars as the official logo, one arm of this newly formed company was dedicated to the manufacture of motor vehicles - this company was called Subaru.


Παράθεση:
'SUBARU' is a Japanese word meaning 'unite', as well as a term identifying a cluster of six stars, which the Greeks called the Pleiades - part of the Taurus constellation.
According to Greek mythology, Atlas' daughters turned into this group of stars.


Ομολογουμενως όμως στο wikipedia αναφερει οτι προερχεται απο την ενωση 6 εταιρειων. Αλλα μόνο εκεί.

Υ.Γ Οι ιάπωνες πάντως αναφερεται ότι ακομα την αποκαλουν Fuji και οχι Subaru. :calk :calk :calk

_________________
______________
rally car wanted...


Δευτ Ιαν 09, 2012 7:21 pm
Προφίλ
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 10, 2009 1:56 pm
Δημοσιεύσεις: 525
Δημοσίευση Re: ΣΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΑ...
Επίσης η mercedes benz είναι η ένωση των εταιριών των karl benz, gotlieb daimler. Όσο για το πως προέκυψε το "mercedes":

Παράθεση:
Η λέξη είναι ισπανική και σημαίνει ευλογία. Η εταιρεία υπάρχει από το 1880 σαν Daimler, όμως την ονομασία Mercedes τη χρωστά στην κόρη ενός Αυστροουγγαρού Γενικού Προξένου στη Νίκαια της Γαλλίας, του Έμιλ Γιέλινεκ. Ο τελευταίος νίκησε με μία Daimler Phoenix το 1899 στο Γύρο της Νίκαιας χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο Μεσιέ Μερσεντές. Το 1900 παρήγγειλε 36 μοντέλα της Daimler με την προϋπόθεση να φέρουν το όνομα της κόρης του. Τελικά το νέο όνομα άρεσε τόσο πολύ, ώστε να υιοθετηθεί και να κατοχυρωθεί το 1902 από την Daimler. Το αστέρι του σήματος οφείλεται στον ίδιο τον Ντάιμλερ, που το είχε ζωγραφίσει πάνω σε μία κάρτα που έστειλε το 1875 στη γυναίκα του, ενώ κατοχυρώθηκε μέσα σε κύκλο το 1921. Μετά τη συγχώνευση της Daimler με την Benz το 1926 στο στρογγυλό λογότυπο προστέθηκαν τα ονόματα Mercedes και Benz, περικλειόμενα από δάφνινο στεφάνι.


Πως ξεκίνησε η ονομασία της mercedes

_________________
Understand procedure, understand war. Understand rules, regulations. I don't understand sorry


Τελευταία επεξεργασία από enigma και Δευτ Ιαν 09, 2012 8:26 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά



Δευτ Ιαν 09, 2012 8:18 pm
Προφίλ
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 10, 2009 1:56 pm
Δημοσιεύσεις: 525
Δημοσίευση Re: ΣΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΑ...
GregWrc έγραψε:
Μιας και αποτελεί ιστορία διαβάστε το παρακάτω άρθρο

Η ιστορία -και η εξόντωση- της Ελληνικής βιομηχανίας αυτοκινήτου

Ρίχνωντας μια γρήγορη ματιά ανακάλυψα την Ελένη Βλαχάκης η οποία με βάση το OPEL GT (Ευρωπαία θυγατρική της G.M.) σχεδίασε τα PONTIAC SOLSTICE και SATURN SKY.

Εικόνα

Εικόνα


Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Υγ όπως και να έχει, αγαπάμε τέτοια μυαλά ...... :)



Θα πρότεινα να γίνει ξεχωριστό θέμα greg καθώς χάνεται από ένα link και μια αναφορά μόνο στην κοπελιά ;)


Ο τομέας της βιομηχανίας της Ελλάδας έχει λεηλατηθεί από κινήματα και εργατοπατέρες.... Το παράδειγμα της nissan και της θέλησής της να μετατρέψει από απλό συναρμολογητή σε κατασκευαστή την Ελλάδα των αυτοκινήτων της, δεν έχει προηγούμενο....Δεν είναι λίγο να σου ζητάνε να βάλεις το χρήμα (λογικό) και να χεις συνέταιρο στο 50% το κράτος (παράλογο)....

_________________
Understand procedure, understand war. Understand rules, regulations. I don't understand sorry


Δευτ Ιαν 09, 2012 8:23 pm
Προφίλ
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 16 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο
 Συναφή θέματα 
Η ιστορία του "555" στην Subaru
Δ. Συζήτηση: Νέα / Ειδήσεις
Συγγραφέας: saxter
Απαντήσεις: 5
Νέα κατηγορία R4 στους αγώνες αυτοκινήτων
Δ. Συζήτηση: Επικαιρότητα
Συγγραφέας: saxter
Απαντήσεις: 11
Απορία περί κατασκευαστικών κανονισμών αγων/κων αυτοκινήτων
Δ. Συζήτηση: Εκτός Θέματος
Συγγραφέας: MIXALHS
Απαντήσεις: 12
Ζύγισμα αυτοκινήτων
Δ. Συζήτηση: Τεχνικά Θέματα
Συγγραφέας: Toufas
Απαντήσεις: 19
Αισθητήρας αζώτου αυτοκινήτων και καταλύτες
Δ. Συζήτηση: Τεχνικά Θέματα
Συγγραφέας: golfakias
Απαντήσεις: 5
Κορυφή


 Μέλη σε σύνδεση 

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 10 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.

Copyright www.motorsport-fanatics.gr.

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com Portal XL 5.0 ~ Premod 0.2 phpBB SEO