Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400
Το Lancer Evolution αποτελεί τον κρυφό πόθο για πολλούς λάτρεις της αυτοκίνησης. Στην τελευταία έκδοσή του «αποδίδει» 295 ίππους, όμως η φίρμα αποφάσισε να ικανοποιήσει και τα πιο απόκρυφα πάθη, εκτοξεύοντας την ιπποδύναμη στα 403 άλογα, την επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε μόλις 3,8’’ ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται πλέον ηλεκτρονικά στα 250 χλμ. / ώρα.
Το μυστικό για ειδική έκδοση FQ-400 του νέου Mitsubishi EVO, βρίσκεται στον γνωστό τούρμπο κινητήρα τεχνολογίας MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control) των 2.0 λίτρων, ο οποίος έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές και βελτιώσεις έτσι ώστε η ιπποδύναμή του να αυξηθεί κατά 100+ ίππους σε σχέση με το απλό (αν μπορεί να χαρακτηρισθεί έτσι) EVO. Ενώ η μεγίστη ροπή είναι στα 50 κιλά και εμφανίζεται στις 3.500 σαλ.
Οι αλλαγές στο μοτέρ της έκδοσης FQ-400 έρχονται μέσω της αλλαγής της χαρτογράφησης του εγκεφάλου, σε συνδυασμό με την χρήση αγωνιστικών μπεκ έγχυσης του καυσίμου, το νέο τούρμπο αλλά και την εξάτμιση που πλέον η διάμετρός της φτάνει τα 7,6 εκατοστά.
Οι βελτιώσεις αυτές έχουν αλλάξει δραματικά την εικόνα του αυτοκινήτου, στον τομέα επιδόσεις. Η επιτάχυνση 0- 100 χλμ. / ώρα έχει βελτιωθεί κατά ενάμιση δευτερόλεπτο, αφού στο FQ-400 έρχεται σε μόλις 3,8΄΄ όταν στο απλό EVO των 295 ίππων η αντίστοιχη τιμή είναι στα 5,4’’. Παράλληλα, η τελική ταχύτητα που στην απλή έκδοση είναι στα 240 χλμ. / ώρα, τώρα πλέον είναι κατά πολύ παραπάνω, αλλά περιορίζεται στα 250 χλμ. / ώρα.
Το FQ-400 διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ενώ, όπως οι πληροφορίες από την γιαπωνέζικη φίρμα δεν ξεκαθαρίζουν αν θα προσφέρεται το αυτόματο SST (Sports Shift Transmission) κιβώτιο.
Ακόμη, στην προσπάθειά τους το FQ-400 να έχει καλύτερα πατήματα στο δρόμο, οι μηχανικοί της Mitsubishi αύξησαν το μετατρόχιο και χαμήλωσαν το αμάξωμα κατά 30 χιλιοστά. Οι ζάντες είναι 18 ιντσών ενώ τα φρένα προέρχονται από την Brebo και διαθέτουν 6πίστονες δαγκάνες εμπρός. Τα ελατήρια που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι της Eibach ενώ τα αμορτισέρ της Bilstein.
Σε ότι αφορά την εμφάνιση, οι αλλαγές είναι μικρές, αλλά με σαφή προσανατολισμό την τόνωση της επιθετικής και σπορ εικόνας. Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από την "Jet Fighter" μάσκα, και το καπό στο οποίο πλέον συναντάμε μια τεράστια εισαγωγή αέρα για την ψύξη του τούρμπο. Παράλληλα η εξάτμιση βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο του πίσω προφυλαχτήρα.
Σε μια προσπάθεια να κρατηθεί σε λογικά επίπεδα το βάρος έχουν χρησιμοποιηθεί αρκετά ελαφριά υλικά , όπως για παράδειγμα στον εμπρός προφυλαχτήρα, τα πλαινά μαρσπιέ αλλά και την πίσω αεροτομή η οποία είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα.
Όσον αφορά την τιμή του EVO X FQ-400 αυτή προσδιορίζεται στα 60.000 ευρώ για την υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ η παραγωγή του θα είναι μόλις 100 κομμάτια.
http://www.auto24.gr/html/ent/554/ent.39554.aspΓια εδώ να υπολογίζουμε κανά 10Κ στο χαλαρό νταβατζιλίκι στον Σαρακάκη....