Μετά από εντολή του proedrou, ανοίγω αυτό το θέμα για να παρουσιάσω μερικά αυτοκίνητα ή καλύτερα μερικούς «πυραύλους» εδάφους – εδάφους (όπως χαρακτηριστικά μου είπε ο proedros). Αφορμή για το συγκεκριμένο θέμα στάθηκε ο «πύραυλος» που είδαν οι gregwrc και proedros το περασμένο Σάββατο στα Μέγαρα, στο trackday του Alfisti club. Και δεν είναι άλλος από το Ariel Atom.
Το Atom λοιπόν της Ariel είναι το πρώτο αυτοκίνητο της παρουσίασης μας. Η ιστορία του ξεκινάει τρία χρόνια πριν, όπου ο Simon Saunders αναλαμβάνει την εταιρία και σχεδιάζει αυτό που πάντα ονειρεύονταν σαν ιδανικό αυτοκίνητο. Δηλαδή, «ότι θα πρέπει να στρίβει σαν μονοθέσιο της Formula1, να ξεκινάει πιο γρήγορα απ’ οτιδήποτε άλλο στο δρόμο, να έχει μόνιμο soundtrack το σφύριγμα της τουρμπίνας και παράλληλα να κάνει τον οδηγό να αισθάνεται την ταχύτητα στο πρόσωπο, αλλά και στο υπόλοιπο σώμα του.» Στα μηχανικά, ξεκίνησε με έναν κινητήρα Vtec της Honda με απόδοση 160Ηp και έπειτα με έναν βελτιωμένο 2λιτρο κινητήρα έφτασε στα 245 και με την προσθήκη ενός υπερσυμπιεστή τύπου Roots ανέβηκε στα 300. Εκείνο, όμως, που κάνει τη διαφορά, είναι το μηδαμινό βάρος του Atom.
Το πλαίσιο χωροδικτύωμα, βάρους 80 κιλών με κολλήσεις που γίνονται στο χέρι, τα διπλά ψαλίδια γύρω γύρω και τις πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (συνδυασμός αμορτισέρ Bilstein και ελατηρίων Eibach), που βρίσκονται μέσα στο χωροδικτύωμα περιορίζοντας στο ελάχιστο το μη αναρτώμενο βάρος. Τα θηριώδη μετατρόχια 1.600 mm εμπρός-πίσω, το μπλοκέ διαφορικό, η γρήγορη κρεμαγέρα 1,75 στροφών.
Έχουμε λοιπόν έναν «πύραυλο» 456 κιλών, αναλογίας 1,52 kg/PS που με γεμάτο το αλουμινένιο ρεζερβουάρ των 53 lt, φτάνει τα 1,66 kg/PS. Ενδεικτικά, η Lamborghini Gallardo, δυσκολεύεται να πέσει στα 2,5 kg/PS. Με πόσα μπορείτε να το αποκτήσετε; Η βασική έκδοση με τα 160 άλογα (που προφανέστατα δεν είναι αργή) φτάνει τα 30.000 ευρώ, ενώ η έκδοση με τα 300 άλογα φτάνει τα 50.000 ευρώ.
Και περνάμε στην Limited Edition του αυτοκινήτου με μόλις 25 κομμάτια παραγωγής. Το Ariel Atom 500 V8.
Μιλάμε για έναν V8 κινητήρα της Russell Savory (RS) με χωρητικότητα τρία λίτρα που αποδίδει 500 ίππους στις 10.500 σ.α.λ.! Η κυλινδροκεφαλή του V8 είναι 32βάλβιδη, με 8 πεταλούδες διαδοχικού ψεκασμού, η περιεχόμενη γωνία ανάμεσα στα δύο σκέλη των κυλίνδρων είναι 72 μοίρες και ο κινητήρας ζυγίζει συνολικά 90 κιλά. Το κιβώτιο είναι εξατάχυτο σειριακό αγωνιστικής λογικής από την Sadev, με ρυθμιζόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Οι αλλαγές ταχυτήτων είναι μέσω ενός συστήματος airshift, το οποίο πραγματοποιεί αλλαγές σε 40 χιλιοστά του δευτερολέπτου, και προς τα κάτω αλλαγές σε 50 χιλιοστά του δευτερολέπτου με την ικανότητα των 5 downshifts σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο. Το σύστημα πέδησης έχει και αυτό αγωνιστική καταγωγή και είναι της Alcon και ζάντες είναι από μαγνήσιο της Dymag. Μιλάμε πλέον για αναλογία 1,11 kg/PS !!!! (Enzo Ferrari 2,30 kg/PS, Veyron Bugatti 1,89 kg/PS, και ένα μονοθέσιο gp2 1,18 kg/PS)
Ακολουθεί και ένα διαφημιστικό βιντεάκι κατασκευής. Η Ariel απαρτίζεται από οκτώ μόλις άτομα, οπότε για να δημιουργηθεί ένα Atom χρειάζονται 120 με 130 ώρες δουλειάς και έτσι δεν εκπλήσσει καθόλου το γεγονός ότι κατασκευάζουν μόλις 100 αυτοκίνητα το χρόνο και η λίστα αναμονής για ένα από αυτά φτάνει τους 4 με 5 μήνες.
Περνάμε στον δεύτερο πύραυλο που δεν είναι άλλος από το Caterham 7 Superlight.
Ούτε στα πιο τρελά του όνειρα δεν θα φανταζόνταν ο Colin Chapman, δημιουργός του Caterham, ότι θα διαρκούσε σχεδόν μισό αιώνα το μοντέλο που σχεδίασε και πρωτοπαρουσιάστηκε το 1968, από την Lotus αρχικά και μέχρι το 1973. Την χρονιά αυτή, που η Lotus σταμάτησε την παραγωγή του, ο Graham Nearn, αγόρασε τα δικαιώματα από τον Colin Chapman και συνέχισε την παραγωγή του.
Βασικό όπλο και αυτού του πυραύλου είναι το μικρό βάρος, γύρω στα 500 κιλά σε όλες τις εκδόσεις.
Υπάρχουν 3 εκδόσεις για το σασί, το οποίο αποτελείται από χαλύβδινο πλαίσιο με φύλλα αλουμινίου. Η κλασική έκδοση S3, η οποία είναι αυτή της Lotus 7 Series 3. Η έκδοση SV, η οποία παρουσιάστηκε το 2000 και διαφέρει στις διαστάσεις. Απευθύνεται σε πιο μεγαλόσωμους οδηγούς και είναι 25 κιλά βαρύτερη από την S3. Και τέλος η CSR, η οποία παρουσιάστηκε το 2005 και βασίζεται στην προηγούμενη αλλά πιο εξελίξιμη. Μάλιστα τα μοντέλα CSR δεν έχουν να κάνουν μόνο με το σασί σε εξέλιξη, αλλά και στα περιφερειακά και μηχανικά, κάτι που δεν θα μας απασχολήσει στο συγκεκριμένο θέμα.
Στα μηχανικά τώρα, το Caterham 7 Superlight κινείται με τον 1.6 Sigma της Ford και αποδίδει 150 άλογα στις 6.900 στροφές, με αναλογία 3,45 Kg/Hp. Η μετάδοση επιτυγχάνεται με το κλασικό 6άρι κοντό κιβώτιο της εταιρείας. Ανάρτηση, ρυθμιζόμενα διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω άξονας τεχνολογίας de Dion με σύνδεσμο Watt. Τέλος αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός με τερταπίστονες δαγκάνες.
Για περισσότερη δύναμη παρουσιάστηκαν τα μοντέλα R, 300, 400 και 500, όπου οι αριθμοί δηλώνουν αντίστοιχα την αναλογία αλόγων ανά τόνο. Δηλαδή το R500 που είναι και το πιο γρήγορο έχει αναλογία 1,92Kg/Hp.
Φοράει ένα 2λίτρο Ford Duratec μοτέρ (το δικό σου Gregwrc?) που αποδίδει 263 άλογα στις 8.500 στροφές. Extra από την βασική έκδοση είναι το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, πιο ελαφριά ανάρτηση, ίδιας φιλοσοφίας, και περισσότερα μέρη από ανθρακονήματα.
Όσον αφορά την τιμή? Στην Ελλάδα αποκλειστική αντιπροσώπευση των Caterham έχει η Jaguar Ελλάς, και για το R300 που βρήκα πωλείται στα 53.000 €
Τέλος ένα βιντεάκι σύγκρισης με τον προηγούμενο πύραυλο…..
Μετά λοιπόν από το Caterham περνάμε στο Westfield XTR2.
Η Lotus Seven του Colin Chapman ήταν η έμπνευση και για αυτόν τον πύραυλο. Το 1982 ο Chris Smith αποφασίζει να σχεδιάσει μια ρέπλικα του αγαπημένου του αυτοκινήτου αγώνων, την Lotus XI Le Mans του 1956.
Έτσι λοιπόν το 1983 η εταιρεία Westfield Sportscars (στο Westfield του Λονδίνου ήταν το γκαράζ του Chris Smith) είναι γεγονός, με το Westfield XI replica να αποκτά όλο και περισσότερους οπαδούς με αποτέλεσμα την ραγδαία εξέλιξη της εταιρείας, και το 1991 να μεταφέρεται στο Kingswinford όπου και εδρεύει μέχρι και σήμερα.
Το 2002 παράγει το παρουσιαζόμενο μοντέλο, ένα sport car νέας γενιάς, μόλις 440 κιλά, και ιπποδύναμη 180Hp στις 9.800 στροφές της 1300R GSXR μηχανής της Suzuki. Μιλάμε για μια αναλογία δηλαδή, 2,44 Kg/Hp.
Με το μοτέρ της Hayabusa, αισθάνεσαι ότι έχεις μια φόρμουλα πάνω από το κεφάλι σου, μιας και δουλεύει τέλεια στο φάσμα των 6.000 με 10.000 στροφών. Και στην μετάδοση έχουμε το 6-άρι σειριακό κιβώτιο συνεχούς εμπλοκής της μηχανής, που με ένα σύστημα μιας τεράστιας αλυσίδας και γραναζιών οδηγεί το πίσω διαφορικό ΑΤΒ της Quaife.
Η εταιρεία στην κατασκευή του πλαισίου, προτιμά την ίδια μέθοδο με τα παραδοσιακά μοντέλα της Lotus, με ίνες γυαλιού (φίμπεργκλας) σε αντίθεση με τα σετ αλουμινίου που χρησιμοποιεί το Caterham. Μιλάμε για ένα πλήρες διασταυρωμένο σωληνωτό πλαίσιο, με πρόσθετη προστασία πλευρικής σύγκρουσης. Στην ανάρτηση έχουμε διπλά ανεξάρτητα ψαλίδια και άνισα, εμπρός και πίσω που καταλήγουν σε coil over αμορτισέρ και μονούς δίσκους για πέδηση.
Μπορεί κανείς να το αποκτήσει γύρω στα 32.000 € έτοιμο ή να αγοράσει το κιτ συναρμολόγησης στα 19.000 € περίπου!!! (saxter τι λες, θα το συναρμολογήσουμε ή θα μας περισσέψει καμιά βίδα) Ενδιαφέρον είναι το παρακάτω link με αρκετές φωτογραφίες από κάποιο παλικάρι που το συναρμολόγησε στην Γερμανία.
H παρουσίαση του πυραύλου από την εκπομπή Top Gear
και φυσικά ο γύρος του Stig
μπορεί κάποιος να μου πει πόσο παλιά είναι τα video?
Το/Τα ακόλουθα μέλος ευχαρίστησε Toufas για την δημοσίευση του/της: saxter
GregWrc
___
Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 11:45 am Δημοσιεύσεις: 9639 Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Trackday cars
zougla.gr έγραψε:
Μπορεί την μάρκα Ariel να την γνωρίζουν ελάχιστοι στην Ελλάδα, όμως στο εξωτερικό και κυρίως στους ψαγμένους οδηγούς είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη εξαιτίας των επιδόσεων που προσφέρει. Η εν λόγω εταιρεία θέλοντας να γιορτάσει τα 10 χρόνια του μοντέλου της με την ονομασία Atom δημιούργησε την συλλεκτική έκδοση Atom 3 Mugen που θα κυκλοφορήσει σε μόλις 10 μονάδες.
Η συγκεκριμένη είναι εφοδιασμένη με έναν κινητήρα «δανεικός» από την Honda, ο οποίος αποδίδει 270 ίππους και προσφέρει εκρηκτικές επιδόσεις εξαιτίας του πολύ χαμηλού του βάρους. Συγκεκριμένα, η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 2.9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 245 χλμ./ωρα… Νούμερα καθόλου άσχημα, αρκεί να μπορέσεις να… χωνέψεις την ιδιόμορφη σχεδίαση του Atom.
Η τιμή του βρετανικού μοντέλου κυμαίνεται κοντά στα 70.000 ευρώ.
_________________ About Motorsport"For some it's maybe madness , for me it's passion"Antti Kalhola
Πέμ Ιαν 20, 2011 1:57 am
GregWrc
___
Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 11:45 am Δημοσιεύσεις: 9639 Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Trackday cars
autoblog.gr έγραψε:
Το περιοδικό EVO πήρε το Caparo T1 και το πήγε στο Nurburgring για να το δοκιμάσει. Οδηγός του ο Phil Bennett και το Caparo T1 με τα 583 άλογα του ατμοσφαιρικού V8 3.5 λίτρων φαίνεται να καταπίνει τα χιλιόμετρα της θρυλικής πίστας. Και πως να μην τα καταπίνει αφού ζυγίζει μόλις 470 κιλά και με αναλογία 1,223 ίππο/κιλό, έχει 0-100 χλμ/ώρα σε 2.5 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 330 χλμ/ώρα.
To Autocar δοκίμασε το Caparo T1 αλλά οδηγός του δεν ήταν κάποιος συντάκτης του αλλά ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Mika Hakkinen.
_________________ About Motorsport"For some it's maybe madness , for me it's passion"Antti Kalhola
Σάβ Απρ 02, 2011 10:07 pm
GregWrc
___
Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 11:45 am Δημοσιεύσεις: 9639 Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Trackday cars
autoblog.gr έγραψε:
Caterham Seven Team Lotus Special Edition
Για να γιορτάσει την εξαγορά της από την Team Lotus, η Caterham παρουσίασε μια συλλεκτική έκδοση του Seven η οποία θα είναι διαθέσιμη μόλις σε 50 μονάδες σε όλη την γκάμα του Seven και θα φορά τα χρώματα της Team Lotus. Το αυτοκίνητο κοστίζει επιπλέον £3.000 (€3.380) από την τιμή οποιαδήποτε έκδοσης του Caterham Seven και ο ιδιοκτήτης θα παίρνει δώρο και μια ξενάγηση στο εργοστάσιο της Team Lotus F1 στο Hingham. Αυτή την στιγμή το φθηνότερο Caterham Seven ξεκινά στην Αγγλία από τις £13.650 (€15.390)
_________________ About Motorsport"For some it's maybe madness , for me it's passion"Antti Kalhola
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση