- Nitrous Oxide � Πολλοί γνωρίζετε τα συστήματα νίτρο, αλλά ελάχιστοι ξέρουν λεπτομέρειες. Μετά από εκτενής έρευνα, θα αναλύσουμε λίγα πράγματα για αυτά τα συστήματα και το τι πρέπει να γνωρίζετε για αυτά. Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να βρούμε μία άκρη από τις πληροφορίες που κυκλοφορούν στο internet.
Γενικά
Όταν θερμαίνετε το πρωτοξείδιο του αζώτου σε περίπου 300 βαθμούς C υπάρχει διάσπαση των στοιχείων σε οξυγόνο και το άζωτο. Έτσι η έγχυση του πρωτοξείδιο του αζώτου σε μια μηχανή σημαίνει ότι περισσότερο οξυγόνο είναι διαθέσιμο κατά τη διάρκεια της καύσης. Έχοντας περισσότερο οξυγόνο και έχοντας επίσης την δυνατότητα να ψεκάσουμε τον κινητήρα με περισσότερο καύσιμο, επιτρέπουμε στην μηχανή να παράγει περισσότερη δύναμη. Το πρωτοξείδιο του αζώτου ή νίτρο είναι ένας από τους απλούστερους τρόπους να παραχθεί μια σημαντική ώθηση ιπποδύναμης σε οποιαδήποτε βενζινομηχανή. Το νίτρο έχει μια άλλη επίδραση που βελτιώνει την απόδοση ακόμη και περισσότερο. Όταν ατμοποιείτε, το πρωτοξείδιο του αζώτου παρέχει μια σημαντική επίδραση ψύξης στον αέρα εισαγωγής. Όταν μειώνεται η θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής, αυξάνεται η πυκνότητα του αέρα, και αυτό παρέχει ακόμη και περισσότερο οξυγόνο μέσα στον κύλινδρο. Το μόνο πρόβλημα με το πρωτοξείδιο του αζώτου είναι ότι είναι αρκετά ογκώδες, και μία μηχανή χρειάζεται μεγάλη ποσότητα μείγματος νίτρο για να δουλεύει συνέχεια. Όπως οποιοδήποτε αέριο, καταλαμβάνει ένα σεβαστό χώρο όταν συμπιέζεται σε υγρή μορφή. Ένας κινητήρας 5λίτρων που δουλεύει στις 4.000 στροφές καταναλώνει περίπου 10.000 λίτρα αέρα ανά λεπτό (που αντιστοιχεί σε περίπου 0.2 λίτρα βενζίνης), έτσι καταλαβαίνουμε ότι θα χρειαζόταν ένα τεράστιο ποσό νίτρο για να τρέξει ένα αυτοκίνητο συνεχώς. Επομένως, ένα αυτοκίνητο μπορεί να δουλέψει με νίτρο μόνο λίγα λεπτά, του οποίου ο οδηγός μπορεί να το χρησιμοποιεί πολύ επιλεκτικά με το πάτημα ενός κουμπιού.
Υπάρχουν αρκετές εταιρείες που παρέχουν συστήματα νίτρο. Οι επιλογές που έχουν οι επίδοξοι αγοραστές ενός τέτοιου συστήματος είναι αρκετές. Αρχικά να αναφέρουμε ότι τα συστήματα νίτρο χωρίζονται σε υγρού και ξηρού τύπου. Αυτό έχει να κάνει με τον τρόπο που τροφοδοτείται ο κινητήρας με νίτρο.
ImageHolley - Nitrous Oxide Systems (NOS) (
http://www.holley.com/nosnitrous/index.html)
Η γνωστότερη εταιρεία παραγωγής συστημάτων νίτρο είναι η NOS, θυγατρική εταιρεία της Holley. Στην σελίδα της εταιρείας υπάρχουν πολλές πληροφορίες που μπορείτε να βρείτε. Αρχικά να αναφέρουμε την σελίδα με τις γενικές πληροφορίες που μπορείτε να διαβάσετε, όπως η ιστορία της NOS. Εκεί επίσης υπάρχουν λίστες με συστήματα που προτείνονται με βάση κάποιες εταιρείες αυτοκινήτων και κάποια ενδεικτικά μοντέλα.
http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/P ... pList.htmlΕνώ επίσης υπάρχει αντίστοιχη λίστα με βάση τον τύπο του κινητήρα.
http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/P ... tList.htmlΣε αυτές τις λίστες μπορείτε να επιλέξετε κάποια από τα προτεινόμενα συστήματα της εταιρείας και να μάθετε περαιτέρω πληροφορίες. Ενώ προσφέρεται και μία σελίδα με κάποιες λεπτομέρειες για την εγκατάσταση των συστημάτων της εταιρείας.
http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/P ... tlReq.htmlΦυσικά μπορείτε να ρίξετε μία ματιά στον κατάλογο προϊόντων που έχει και να διαλέξετε ότι σας ευχαριστεί. Με σχετικές πληροφορίες για το κάθε σύστημα όπως την μέγιστη ιπποδύναμη που μπορεί να προσφέρει το σύστημα κλπ.
http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/P ... rview.htmlΕντύπωση θα σας κάνει ότι υπάρχει σύστημα της εταιρείας που λέγετε Pro Shot Twin Fogger και αποδίδει 1000 ίππους.Image
Φυσικά η ίδια εταιρεία προσφέρει όλες τις πληροφορίες που ζητάει κάποιος πάνω στον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων της. Εκεί μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να μάθει ότι χρειάζεται και σας προτείνουμε να τα διαβάσετε.
http://www.holley.com/HiOctn/TechServ/T ... STech.htmlΕπίσης στην σελίδα θα βρείτε πολλές πληροφορίες ακόμα για κάθε τι που παρασκευάζει η εταιρεία, όπως επίσης και λίστα από επίσημους αντιπροσώπους γεμίσματος των μπουκαλών της εταιρείας (!!!!!).
[Αξίζει να αναφερθεί ότι είναι από τις εταιρείες που προσφέρει σύστημα διαχείρισης από την καμπίνα του αυτοκινήτου.]
[b]ZEX � Nitrous Oxide Kits (
www.zex.com )
Μία επίσης γνωστή εταιρεία κατασκευής συστημάτων νίτρο (και όχι μόνο) είναι η ZEX. Η εν λόγω εταιρεία προσφέρει πληθώρα πληροφοριών.
http://www.zex.com/Technical/Ενώ μπορείτε να κατεβάσετε σε μορφή .pdf δύο αρχεία που δίνουν πληροφορίες πώς να εγκαταστήσετε αντίστοιχα ένα σύστημα ξηρού τύπου
http://www.zex.com/Technical/Instructio ... ctions.pdfΉ ένα σύστημα υγρού τύπου
http://www.zex.com/Technical/Instructio ... lation.pdfΕνδιαφέρον φέρει η φιλτροχοάνη (πατέντα της εταιρείας) που μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε με ένα από τα συστήματα της.
http://www.powerandperformancenews.com/ ... y_Code=EAAΕνώ υπάρχουν και οι σχετικοί κατάλογοι των προϊόντων της με όλες τις λεπτομέριες.
NX � Nitrous Express (
http://www.nitrousexpress.com)
Μία άλλη μεγάλη εταιρεία είναι η γνωστή σε όλους NX. Στην σελίδα της μπορείτε να βρείτε επίσης πληροφορίες για τα συστήματα της, αλλά όχι μόνο. Προσφέρει Videos της λειτουργίας των συστημάτων της.
http://www.nitrousexpress.com/Pages/videos.htmΘα βρείτε πληροφορίες για διάφορα events, αλλά επίσης και για projects της εταιρείας όπως αυτό το RX7 Image αλλά επίσης πολλά άλλα.
Μία πολύ ενδιαφέρουσα σελίδα.
Highpower Nitrous Systems (
http://www.noswizard.com/)
Μία σχετικά άγνωστη αγγλική εταιρεία συστημάτων νίτρο είναι η Highpower Systems. Η σελίδα της εταιρείας είναι απλή, συγκρινόμενη με της προαναφερθείσες αλλά είναι γεμάτη με αρκετές πληροφορίες.
http://www.noswizard.com/information.phpΜπορείτε να ρίξετε μία ματιά!
ImageEdelbrock Nitrous Systems (
http://www.edelbrock.com/automotive/nitrous.html)
Μία ακόμα εταιρεία συστημάτων νίτρου που προσθέρει αρκετές επιλογές είναι η Edelbrock. Γνωστή στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, έκανε ένα νέο βήμα μπαίνοντας και αυτή στην αγορά με ένα νέο �χαρτί�. Στην σελίδα της εταιρείας θα βρείτε αρκετές πληροφορίες για τα συστήματα που έχει. Αξίζει να ρίξετε μία ματιά.
- ΜΠΟΥΚΑΛΕΣ �Αν αναρωτηθήκατε για τα μεγέθη που μπορεί να έχει μία μπουκάλα νίτρο, πέραν της εταιρείας που μπορεί να επιλέξετε για να βάλετε το σύστημα της στο αυτοκίνητο σας, υπάρχει εταιρεία after-sales για το συγκεκριμένο θέμα.
http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/co2- ... -tanks.htm- ΒΙΒΛΙΑ �
Φυσικά υπάρχουν και βιβλία πάνω στο θέμα
Image
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... 3?v=glancehttp://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... 3?v=glanceΕλπίζω να σας κάλυψα!!!!
- ΠΑΡΑΝΟΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΝΙΤΡΟ –
Όπως αναφέραμε το πρωτοξείδιο του αζώτου είναι μια φέρουσα ένωση οξυγόνου. Ο χημικός προσδιοριστής του είναι N2O, έτσι ξέρουμε ότι κάθε νιτρώδες μόριο οξυγόνου έχει δύο άτομα αζώτου και ένα άτομο οξυγόνου. Το πρωτοξείδιο του αζώτου είναι μερικές φορές ανακριβώς και κακώς γνωστό ως "NOS". Αυτό είναι τα αρχικά της επιχείρησης, Nitrous Oxide Systems, η οποία είναι ο μεγαλύτερος έμπορος συστημάτων νίτρο. Η έγχυση νίτρο στις αίθουσες καύσης μιας μηχανής εσωτερικής καύσεως ως τρόπο αύξησης της ιπποδύναμης ανακαλύφθηκε από τη γερμανική βιομηχανία τεχνών αέρα αρχές του δεύτερου παγκόσμιου πόλεμου. Χιλιάδες γερμανικά αεροσκάφη fighter και reconassance εξοπλίστηκαν με το αποκαλούμενο "GM-1" σύστημα που πρόσθεσε το πρωτοξείδιο του αζώτου στην εισαγωγή για να αντισταθμίσει τη μειωμένη πυκνότητα αέρα και το λιγότερο υψηλό ύψος οξυγόνου. Η βρετανική Πολεμική Αεροπορία χρησιμοποίησε επίσης το νέο σύστημα στις μηχανές αεροσκαφών, των οποίων η απόδοση ενισχύθηκε από το νιτρώδες οξείδιο. Ενδιαφέρον προκαλεί ότι δεν υπήρξε καμία χρήση της έγχυσης πρωτοξείδιο του αζώτου από την αμερικανική Πολεμική Αεροπορία εκτός από την πολύ περιορισμένη πειραματική χρήση. Σε αυτό το σημείο μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί ότι εάν η χρήση νίτρο ήταν επικίνδυνη θα την χρησιμοποιούσαν στα αεροπλάνα? Η χρήση του στην Αμερική ξεκίνησε την δεκαετία του ’50 από τον γνωστό οδηγό NASCAR Smokey Yunick, όπου με αυτό τον τρόπο κατάφερνε ναι κερδίζει αγώνες (παράνομα). Στην δεκαετία του '70 και αρχές δεκαετίας του '80 το νίτρο "ανακαλύφθηκε πάλι" από τους οδηγούς dragster και τους οδηγούς hot rod. Σήμερα το νίτρο είναι ένας τρόπο (μέσα στους πολλούς) αναβάθμισης του αυτοκινήτου με στόχο περισσότερη ιπποδύναμη. Και όπως οποιαδήποτε άλλη βελτίωση-τροποποίηση, υπάρχει αναλογική τιμή αξιοπιστίας-ποιότητας-διάρκειας, διότι πολύ εύκολα μπορεί να χρησιμοποιηθεί λάθος. Το πρωτοξείδιο του αζώτου είναι ένα άχρωμο, άφλεκτο αέριο. Έχει μια ελαφρώς γλυκιά γεύση και μυρωδιά. Είναι μη τοξικό και δεν ερεθίζει την μύτη όταν εισπνέετε, ενώ σε μικρές ποσότητες μπορεί να παραγάγει ήπια μορφή καταστολής-νιρβάνας ή το γέλιο. Για αυτό το νίτρο είναι και γνωστό και ως "αέριο γέλιου". Όταν εισπνέετε σε καθαρή μορφή προκαλεί το θάνατο από ασφυξία επειδή σε ατμοσφαιρική πίεση και θερμοκρασία, το οξυγόνο στο πρωτοξείδιο του αζώτου δεν είναι ανεκτό από το ανθρώπινο σώμα. Όπως αναφέραμε και στην αρχή, όταν η θερμοκρασία καύσης ξεπεράσει τους 300 βαθμούς C δημιουργεί στον κινητήρα ένα πολύ πλούσιο μίγμα σε οξυγόνο. Τότε η αναλογία συμπίεσης στον κινητήρα αυξάνετε αρκετά και το νίτρο δουλεύει με σύντομες εκρήξεις για την στιγμιαία αύξηση της ιπποδύναμης (γνωστό και ως afterburner). Σε αυτή την περίπτωση το αυτοκίνητο δουλεύει όπως και στην περίπτωση χρήση υπερσυμπιεστή (turbo), όπου μπορεί εντυπωσιακά να αυξήσει τη δυναμική πίεση κυλίνδρων στη μηχανή. Φυσικά, όταν αυξάνουμε σημαντικά την πίεση κυλίνδρων στη μηχανή, ζορίζουμε μέχρι τα όρια τα συμβαλλόμενα μέρη του κινητήρα. Γι’ αυτό σχεδόν όλοι οι κινητήρες που χρησιμοποιούν νίτρο απαιτούν τον καθυστερημένο συγχρονισμό σπινθήρων κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του συστήματος νίτρο. Η αύξηση της πίεσης στους κυλίνδρους συμβαίνει όταν χρησιμοποιείται με κακό τρόπο ή είναι εγκατεστημένο το σύστημα εσφαλμένα, με αποτέλεσμα το νίτρο να δημιουργεί προβλήματα στα δαχτυλίδια των εμβόλων ή στο καπάκι. Πρέπει να επισημάνουμε ότι οτιδήποτε αναγκάζει μία μηχανή στην δημιουργία κακής ανάφλεξης, όπως η παραπάνω πίεση από μία τουρμπίνα, ή η βενζίνη με λίγα οκτάνια, η φτωχή αναλογία μείγματος καυσίμου-αέρα ή η υπερβολική αναλογία συμπίεσης, μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στον κινητήρα ίδια με εκείνη της κακής χρήσης ενός συστήματος νίτρο. Πρέπει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση χρήσης νίτρο, εάν δεν υπάρξει έκχυση παραπάνω καυσίμου τότε η ανάφλεξη δεν θα γίνει σωστά. Σε αυτή την περίπτωση θα υπάρχει τεράστια αύξηση στην θερμοκρασία του κινητήρα με αποτέλεσμα την καταστροφή του. Στην αντίθετη περίπτωση, που περισσότερο καύσιμο έρθει στο κινητήρα, τότε απλά το σύστημα δεν θα αποδώσει σωστά και θα έχουμε μείωση της ζητούμενης ιπποδύναμης. Οπότε είναι κατανοητό ότι η σωστή εγκατάσταση είναι πολύ σημαντική για να δουλέψει σωστά το όλο σύστημα και φυσικά και ο κινητήρας. Σε άλλη περίπτωση…τα αποτελέσματα τα διαβάσατε.
Μικρές δόσεις νίτρο μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε εργοστασιακούς κινητήρες για να κερδίσουν 25-35% περισσότερη δύναμη. Κατά την άποψη πολλών η χρήση νίτρο σε ‘μαμά’ κινητήρα, με σωστή χρήση, υπόσχεται απροβλημάτιστη λειτουργία του κινητήρα (συγκριτικά με την χρήση σε βελτιωμένο). Αυτό ισχύει όχι μόνο για νίτρο αλλά οποιαδήποτε βελτίωση. Για παράδειγμα αν πάρετε μια μηχανή 120 ίππων, και ανεβάσετε την ιπποδύναμη σε 300 ίππους και δεν κάνετε τίποτα για να βελτιώσετε την αντοχή της μηχανής, τότε θα έχετε πρόβλημα. Μόλις περάσετε το όριο αύξησης της ιπποδύναμης κατά 35% με νίτρο, τότε πρέπει να προχωρήσετε σε λύσεις όπως σφυρήλατα πιστόνια, καλύτερες ή ενισχυμένες βάσεις, ρουλεμάν, κ.λπ....
Μειονέκτημα είναι το ότι το «πανηγύρι» τελειώνει γρήγορα, καθώς η χρήση του κρατάει όσο μία μέση μπουκάλα, που μεταφράζετε σε περίπου 20 δευτερόλεπτα.
Γίνετε κατανοητό ότι το νίτρο δεν είναι το σύστημα που θα καταστρέψει τον κινητήρα, όπως πολλοί σκέφτονται. Χρησιμοποιημένο κατάλληλα και όταν υπάρχει ένα σωστό και κατάλληλα εγκατεστημένο σύστημα διανομής , τότε το νίτρο θα είναι υπαίτιο για μία εκπληκτική αύξηση της ιπποδύναμης.
http://www.tfrc.gr