Re: Οδική Ασφάλεια- Πυροσβεστήρας
Σκοπός αυτού του ποστ είναι να δούμε σε πραγματικές συνθήκες τα λάθη που μπορεί να γίνουν σε περίπτωση φωτιάς σε αγωνιστικό .
Στο παρακάτω βίντεο (Νο1)
https://www.youtube.com/watch?v=4rJ6E59KVGgείναι φανερό πως το αμάξι έπιασε εν κινήσει πυρκαγιά λόγο διαρροής καυσίμου. Με το που βγήκαν απο το αμάξι (αφού πρώτα έκλεισαν γενικό) η φωτιά άρχισε να κοπάζει. Με ελάχιστη χρήση κατασβεστικού υλικού έσβησαν τις φλόγες και μετά απο λίγο μπήκαν μέσα.
Το λάθος σε αυτή την περίπτωση είναι που δεν άνοιξαν να επιθεωρήσουν τον χώρο της μηχανής για να δουν την διαρροή και με το που έβαλαν μπροστά "λαμπάδιασε" αφού υπήρχε άφθονη έφλεκτη ύλη(βενζίνη) . Έσβησαν το μοτερ και ηρέμισε...
Στο παρακάτω βίντεο (Νο2)
https://www.youtube.com/watch?v=GW_X4a_n4Uo λόγο της εστίας της φωτιάς στο κάτω μέρος,
βλέπουμε ξεκάθαρα την
λάθος χρήση στους πυροσβεστήρες (ξαπλωτοί) .
Όλοι οι πυροσβεστήρες ξηράς σκόνης και οι περισσότεροι αφρού AFFF δουλεύουν ΜΟΝΟ σε
ΟΡΘΙΑ θέση (!) . Σε κάθετη χρήση φεύγει το αέριο χωρίς την σκόνη (!) ή ο αέρας χωρίς νερό και αφρό αντίστοιχα!
Όταν έχουμε πυροσβεστήρα στο αγωνιστικό μας να προτιμούμε πάντα όσους έχουν σωλήνα,
όπως στην φωτογραφία.
Στο βίντεο (Νο3+4) ίδιο αυτοκίνητο διαφορετική λήψη θα δείτε πολλά λάθη (!)
Νο3
https://www.youtube.com/watch?v=sKzjDiichH4Η κατάσβεση ξεκινάει καθυστερημένα μετά απο 27 δευτερόλεπτα. Το σημείο που ρίχνει κατασβεστικό υλικό ο οδηγός είναι (ΛΑΘΟΣ) . Η εστία όπως θα δείτε ξεκάθαρα στο Νο4 βίντεο είναι στο πίσω δεξιά θόλο του αγωνιστικου.
Δεν στοχεύει σωστά (στην εστία) , είναι πολύ μακριά και ρίχνει υλικό ψηλά στις φλόγες που είναι άσκοπο (!) .
Σημαντικό λάθος είναι που πέρασαν 2 ολόκληρα λεπτά να κλείσει τον ΓΕΝΙΚΟ για να σβήσει το μοτερ(!).
Νο4
https://www.youtube.com/watch?v=9kbrSIzpAds Στην αρχή του βίντεο βλέπουμε ξεκάθαρα την εστία πίσω δεξια.
Το περίεργο στο πρώτο λεπτό του βίντεο είναι ο πυροσβεστήρας δίπλα στον ενδιάμεσο (!) . Τον πέρνει στα χέρια ο συνοδηγός στο 1.01 και πάει στο 1.10 να κάνει ΛΑΘΟΣ χρήση, αφού και αυτός ΔΕΝ στοχεύει στην εστία!
Πολλά τα λάθη για να "σωθεί" το αγωνιστικό (!)
Στο βίντεο Νο5
https://www.youtube.com/watch?v=jr7QYbAX2yMστο 3.50 που ξεκινάει φωτιά στο EVO 9 έχουμε άμεση επέμβαση από το πλήρωμα που έχουν
2 πυροσβεστήρες χειρός στην καμπίνα και τους αδειάζουν ταυτόχρονα στην εστία (!) . Η ταυτόχρονη χρήση πυροσβεστήρων έχει 50% καλύτερη απόδοση στο έργο της κατάσβεσης από το να περιμένεις να αδειάσει ο ένας για να κάνεις χρήση του άλλου!
Τα συμπεράσματα είναι τα εξής :
1. Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας την σωστή διαδικασία χειρισμού μιας τέτοιας κατάστασης ή πιο σύνθετης (αν υπάρχει πλήρωμα μέσα στο αγωνιστικό)
2. Πρέπει να γνωρίζουμε πολύ καλά τα μέσα κατάσβεσης που έχουμε.
3. Πρέπει να δώσουμε μεγάλη σημασία στα αρχικά ποστ για την ικανότητα κατάσβεσης των πυροσβεστήρων (τα νούμερα
Α &
Β ).
Στο βίντεο Νο5 έσωσαν το EVO 9 οι ταχύτατη αντίδραση του πληρώματος και η σωστή χρήση των
2 πυροσβεστήρων. Με 10€ (κόστος αναγόμωσης) έσωσαν το αγωνιστικό τους και κάποιοι άλλοι έχουν σώσει και την ζωή τους....