[ +/- ] [ Τώρα είναι Πέμ Φεβ 25, 2021 12:04 pm ]


Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 4 Δημοσιεύσεις ] 
 Οδική Ασφάλεια- Πυροσβεστήρας 
Συγγραφέας Μήνυμα
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Πέμ Μάιος 21, 2009 2:31 pm
Δημοσιεύσεις: 331
Δημοσίευση Οδική Ασφάλεια- Πυροσβεστήρας
Εφημερίς της Κυβερνήσεως (τευχος δεύτερο) Αθήνα 26-Ιανουαρίου 2009

Αριθμ. 50292/3549/08 Εφοδιασμός οχημάτων με φορητούς πυροσβεστήρες

Οι φορητοί πυροσβεστήρες για επιβατικά αυτοκίνητα μέχρι 8 θέσεων πρέπει να είναι τύπου 1:
Φορητοί πυροσβεστήρες τύπου ξηράς κόνεως κατάλληλοι για κατηγορίες πυρκαγιάς Α,Β,C και για ηλεκτρικό ρεύμα τάσης 1000V , με ελάχιστη κατασβεστική ικανότητα 8Α ,34Β , C

Σχεδόν όλοι οι πυροσβεστήρες του 1kg καλύπτουν αυτές τις προδιαγραφές!
Καλό θα ήταν λοιπόν να υπάρχει μέσα στο αυτοκίνητο ένας τουλάχιστον πυροσβεστήρας που να καλύπτει αυτές τις προδιαγραφές!


---------------
Καλό είναι να υπάρχει και πυροσβεστήρας (δίπλα μας) Αφρού AFFF που μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε όταν υπάρχουν επιβάτες στην καμπίνα σε περίπτωση που υπάρχει εγκλοβισμός επιβάτη μέσα σε φλεγόμενο όχημα (το δικό μας ή κάποιου συνάνθρωπού μας σε τροχαίο)

Οι πυροσβεστήρες ξηράς κόνεως ΔΕΝ μπορούν να χρησημοποιηθούν μέσα στην καμπίνα με επιβάτες γιατί υπάρχει κίνδυνος ασφυξίας ή δυσλειτουργίας της αναπνοής!!

Όλοι οι πυροσβεστήρες AFFF,σκόνεως κτλ πρέπει να αναγράφουνε έτος κατασκευής, ημερομηνία επόμενης αναγόμωσης ,και μανόμετρο για την πίεση του δοχείου!!!
Για τους ξηρας σκόνεως όταν πατηθούν έστω και μία φορά θέλουν κατευθείαν αναγόμωση γιατί με την πίεση της βαλβίδας σπάει η αμπούλα που προωθεί την σκόνη προς τα έξω.
Τέτοιο πρόβλημα δεν έχουν οι AFFF (αφρου) απλά δεν πρέπει να πέσει η πίεση στο μανόμετρο κάτω απο το επιτρεπτό όριο!

Πρέπει να έχουμε και μέσα στην καμπίνα πυροσβεστήρα γιατί υπαρχει περίπτωση σε τροχαίο να χτυπηθεί το πορτπαγκαζ και να μην ανοίγει...ή να έχουμε εγκλοβιστεί στην καμπίνα ,να μην μπορούμε να βγούμε και να καούμε ζωντανοί!!!

_________________
...αν φοβάσαι να μην πεθάνεις σημαίνει πως φοβάσαι και να ζεις !


Παρ Νοέμ 23, 2012 7:39 pm
Προφίλ
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Πέμ Μάιος 21, 2009 2:31 pm
Δημοσιεύσεις: 331
Δημοσίευση Re: Οδική Ασφάλεια- Πυροσβεστήρας
Με αφορμή τους αγώνες Ιουνίου στο εξωτερικό που λαμπάδιασαν 3 αυτοκίνητα είπα να κάνω μια πιο λεπτομερή ανάλυση στους πυροσβεστήρες χειρός σε ένα αγωνιστικό! Για την πυρόσβεση θα κάνω κάποια άλλη στιγμή αναφορά.

Σύμφωνα με το J Appentix 253-2014 στην 7.3.3 παράγραφο , η ελάχιστη ποσότητα στους πυροσβεστήρες χειρός είναι 2kg για σκόνη & 2.4kg για χημικό αφρό (AFFF)
To λάθος που έχει το παράρτημα είναι πως έπρεπε να αναφέρει νούμερα κατασβεστικής ικανότητας και όχι ποσότητα σε κιλά (!)
Στους αγώνες αυτοκινήτου τα είδη των πυρκαγιών είναι δύο.
Φωτιά στερεών καυσίμων. Η κατασβεστική ικανότητα των πυροσβεστήρων αναγράφει το νούμερο και μετά το γράμμα Α π.χ. 13Α
Φωτιά υγρών καυσίμων. Η κατασβεστική ικανότητα των πυροσβεστήρων αναγράφει το νούμερο και μετά το γράμμα Β π.χ. 89Β



Για μέσα στην καμπίνα με πλήρωμα μέσα ή με έναν από τους δυο γίνεται χρήση ΜΟΝΟ χημικού αφρού (!) .
Η ξηρα σκόνη δημιουργεί αναπνευστικά προβλήματα (!!!)
Για εξωτερική χρήση (μοτέρ) μπορούμε να κάνουμε κατάσβεση με σκόνη ή και για χρήση μέσα στην καμπίνα χωρίς να υπάρχει οδηγός-συνοδηγός.

Για να επιλέξουμε έναν σωστό πυροσβεστήρα πρέπει να συγκρίνουμε μοναχά την ικανότητα κατάσβεσης του πυροσβεστήρα!
ΜΗΝ νομίζεται πως οι επώνυμοι πυροσβεστήρες είναι η ΚΟΡΥΦΗ στο είδος τους (!)
Ισα ίσα είναι ακριβότεροι (χ2+ η τιμή) και με λιγότερη κατασβεστική ικανότητα.
Για παράδειγμα πυροσβεστήρας επώνυμος έχει για τα 2kg σκόνης ικανότητα 13Α 89Β και υπάρχει στο εμπόριο στα ίδια κιλά 21Α 89Β. (διπλασια κατασβεστική ικανότητα του εμπορίου)
Στα 4kg επώνυμος έχει 21Α 144Β και στο εμπόριο βρίσκεις τους 3kg με 27Α 113Β ή 21Α 144Β φυσικά με πολύ χαμηλότερη τιμή!
Το ίδιο γίνεται και με τους πυροσβεστήρες αφρού όσο αναφορά την κατασβεστική ικανότητα(!)


Το μειονέκτημα που αρκετοί δεν γνωρίζουν για τους πυροσβεστήρες σκόνης είναι πως δουλεύουν ΜΟΝΟ όρθιοι (!) . Αν δουλέψουν στο πλάι φεύγει το προωθητικό αέριο χωρίς να βγεί η όλη η ποσότητα σκόνης, σε σύγκριση με του χημικού αφρού που δουλεύουν σε όλες τις γωνίες!

Για κατάσβεση στον χώρο της μηχανής ΔΕΝ ανοίγουμε ποτέ το καπό τελείως γιατί πέρνει παραπάνω οξυγόνο και δυναμώνει η φλόγα! Ανοίγουμε ίσα ίσα και προσπαθούμε να στοχεύσουμε ΠΑΝΤΑ επάνω στην εστία !!

Αυτό που πρέπει όλοι να θυμόμαστε πρίν την κατάσβεση, είναι πως η πιθανή αιτία πυρκαγιάς σε ένα αγωνιστικό είναι τις περισσότερες φορές το καύσιμο ή τα ηλεκτρικά, για αυτό η πρώτη μας δουλειά πρέπει να είναι "το χέρι στον ΓΕΝΙΚΟ" , για να κλέισουμε ρεύματα και παροχή βενζίνας και μετά η κατάσβεση (!)

_________________
...αν φοβάσαι να μην πεθάνεις σημαίνει πως φοβάσαι και να ζεις !


Κυρ Ιουν 22, 2014 9:23 pm
Προφίλ
___
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 8:29 pm
Δημοσιεύσεις: 2720
Δημοσίευση Re: Οδική Ασφάλεια- Πυροσβεστήρας
πολυ ενδιαφέρον! Γαι όσους απο εμας που δεν εχουμε αγωνιστικό καλο θα ηταν να τα εφαρμοσουμε και στα πολιτικά μας.

π.χ. αυτο με την γωνια κλισης δεν το ηξερα, και μια φορα που χρειαστηκε νομιζα πως ήταν χαλασμενος.

_________________
______________
rally car wanted...


Δευτ Ιουν 23, 2014 8:36 am
Προφίλ
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Πέμ Μάιος 21, 2009 2:31 pm
Δημοσιεύσεις: 331
Δημοσίευση Re: Οδική Ασφάλεια- Πυροσβεστήρας
Σκοπός αυτού του ποστ είναι να δούμε σε πραγματικές συνθήκες τα λάθη που μπορεί να γίνουν σε περίπτωση φωτιάς σε αγωνιστικό .

Στο παρακάτω βίντεο (Νο1)
https://www.youtube.com/watch?v=4rJ6E59KVGg
είναι φανερό πως το αμάξι έπιασε εν κινήσει πυρκαγιά λόγο διαρροής καυσίμου. Με το που βγήκαν απο το αμάξι (αφού πρώτα έκλεισαν γενικό) η φωτιά άρχισε να κοπάζει. Με ελάχιστη χρήση κατασβεστικού υλικού έσβησαν τις φλόγες και μετά απο λίγο μπήκαν μέσα.
Το λάθος σε αυτή την περίπτωση είναι που δεν άνοιξαν να επιθεωρήσουν τον χώρο της μηχανής για να δουν την διαρροή και με το που έβαλαν μπροστά "λαμπάδιασε" αφού υπήρχε άφθονη έφλεκτη ύλη(βενζίνη) . Έσβησαν το μοτερ και ηρέμισε...

Στο παρακάτω βίντεο (Νο2)
https://www.youtube.com/watch?v=GW_X4a_n4Uo
λόγο της εστίας της φωτιάς στο κάτω μέρος,
βλέπουμε ξεκάθαρα την λάθος χρήση στους πυροσβεστήρες (ξαπλωτοί) .
Όλοι οι πυροσβεστήρες ξηράς σκόνης και οι περισσότεροι αφρού AFFF δουλεύουν ΜΟΝΟ σε ΟΡΘΙΑ θέση (!) . Σε κάθετη χρήση φεύγει το αέριο χωρίς την σκόνη (!) ή ο αέρας χωρίς νερό και αφρό αντίστοιχα!
Όταν έχουμε πυροσβεστήρα στο αγωνιστικό μας να προτιμούμε πάντα όσους έχουν σωλήνα,
όπως στην φωτογραφία.
Εικόνα

Στο βίντεο (Νο3+4) ίδιο αυτοκίνητο διαφορετική λήψη θα δείτε πολλά λάθη (!)
Νο3 https://www.youtube.com/watch?v=sKzjDiichH4
Η κατάσβεση ξεκινάει καθυστερημένα μετά απο 27 δευτερόλεπτα. Το σημείο που ρίχνει κατασβεστικό υλικό ο οδηγός είναι (ΛΑΘΟΣ) . Η εστία όπως θα δείτε ξεκάθαρα στο Νο4 βίντεο είναι στο πίσω δεξιά θόλο του αγωνιστικου.
Δεν στοχεύει σωστά (στην εστία) , είναι πολύ μακριά και ρίχνει υλικό ψηλά στις φλόγες που είναι άσκοπο (!) .
Σημαντικό λάθος είναι που πέρασαν 2 ολόκληρα λεπτά να κλείσει τον ΓΕΝΙΚΟ για να σβήσει το μοτερ(!).
Νο4 https://www.youtube.com/watch?v=9kbrSIzpAds
Στην αρχή του βίντεο βλέπουμε ξεκάθαρα την εστία πίσω δεξια.
Το περίεργο στο πρώτο λεπτό του βίντεο είναι ο πυροσβεστήρας δίπλα στον ενδιάμεσο (!) . Τον πέρνει στα χέρια ο συνοδηγός στο 1.01 και πάει στο 1.10 να κάνει ΛΑΘΟΣ χρήση, αφού και αυτός ΔΕΝ στοχεύει στην εστία!
Πολλά τα λάθη για να "σωθεί" το αγωνιστικό (!)

Στο βίντεο Νο5
https://www.youtube.com/watch?v=jr7QYbAX2yM
στο 3.50 που ξεκινάει φωτιά στο EVO 9 έχουμε άμεση επέμβαση από το πλήρωμα που έχουν 2 πυροσβεστήρες χειρός στην καμπίνα και τους αδειάζουν ταυτόχρονα στην εστία (!) . Η ταυτόχρονη χρήση πυροσβεστήρων έχει 50% καλύτερη απόδοση στο έργο της κατάσβεσης από το να περιμένεις να αδειάσει ο ένας για να κάνεις χρήση του άλλου!

Τα συμπεράσματα είναι τα εξής :
1. Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας την σωστή διαδικασία χειρισμού μιας τέτοιας κατάστασης ή πιο σύνθετης (αν υπάρχει πλήρωμα μέσα στο αγωνιστικό)
2. Πρέπει να γνωρίζουμε πολύ καλά τα μέσα κατάσβεσης που έχουμε.
3. Πρέπει να δώσουμε μεγάλη σημασία στα αρχικά ποστ για την ικανότητα κατάσβεσης των πυροσβεστήρων (τα νούμερα Α & Β ).

Στο βίντεο Νο5 έσωσαν το EVO 9 οι ταχύτατη αντίδραση του πληρώματος και η σωστή χρήση των 2 πυροσβεστήρων. Με 10€ (κόστος αναγόμωσης) έσωσαν το αγωνιστικό τους και κάποιοι άλλοι έχουν σώσει και την ζωή τους....

_________________
...αν φοβάσαι να μην πεθάνεις σημαίνει πως φοβάσαι και να ζεις !


Τετ Ιούλ 02, 2014 10:02 pm
Προφίλ
Το/Τα ακόλουθα μέλος ευχαρίστησε mk1 Stelios για την δημοσίευση του/της: Toufas
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 4 Δημοσιεύσεις ] 
 Συναφή θέματα 
Οδική Ασφάλεια- Ζώνες
Δ. Συζήτηση: Τεχνικά Θέματα
Συγγραφέας: mk1 Stelios
Απαντήσεις: 1
Οδική Ασφάλεια- Τροχαίο ατύχημα
Δ. Συζήτηση: Τεχνικά Θέματα
Συγγραφέας: mk1 Stelios
Απαντήσεις: 3
Κορυφή


 Μέλη σε σύνδεση 

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.

Copyright www.motorsport-fanatics.gr.

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com Portal XL 5.0 ~ Premod 0.2 phpBB SEO