[ +/- ] [ Τώρα είναι Δευτ Απρ 29, 2024 5:48 am ]


Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 9 Δημοσιεύσεις ] 
 Υγραεριοκίνηση 
Συγγραφέας Μήνυμα
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 10, 2009 2:56 pm
Δημοσιεύσεις: 525
Δημοσίευση Υγραεριοκίνηση
Επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι και σε πολλούς θα έχει περάσει από το μυαλό να προβούν στην συγκεκριμένη μετατροπή μια μικρή αναφορά για μια πρώτη γεύση:

Παράθεση:
Βασικά χαρακτηριστικά του υγραερίου:
• Είναι άοσμο και άχρωμο, ωστόσο ενισχύεται με συγκεκριμένες οσμογενείς ουσίες, προκειμένου να γίνεται αντιληπτή πιθανή διαρροή του.
• Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε οκτάνια (περίπου 110).
• Η χημική του σύσταση αποτελείται από δύο υγρονάνθρακες, το προπάνιο και το βουτάνιο.
• Έχει υψηλή θερμοκρασία ανάφλεξης, 450-510 β. C (έναντι 257 β. C της βενζίνης).
• Δεν περιέχει μόλυβδο και συνεπώς δε βλάπτει τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα.
• Στο αυτοκίνητο διοχευτεύεται σε συνθήκες πολύ υψηλής πίεσης, η οποία μειώνεται μέσω της εγκατάστασης, όπως θα δούμε και παρακάτω.
Γιατί είναι οικολογικό;
To βασικό πλεονέκτημα του υγραερίου είναι ότι διαθέτει χαμηλή περιεκτικότητα σε διοξείδιο του άνθρακα. Υπολογίζεται λοιπόν, ότι ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υγραέριο εκπέμπει περίπου 12% μικρότερες ποσότητες CO2, μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου, 20% με 40% λιγότερους υδρογονάνθρακες και αντίστοιχα μειωμένη ποσότητα μονοξειδίου του άνθρακα, σε σύγκριση με το αν η καύση του διενεργούνταν με βενζίνη. Πλεονεκτήματα όμως υπάρχουν και έναντι των πετρελαιοκινητήρων, οι οποίοι εκπέμπουν έως και 95% μεγαλύτερες ποσότητες σωματιδίων.
Eίναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ευρώπη

Μεγάλο ποσοστό των Ευρωπαίων οδηγών εδώ και πολλά χρόνια προχωρούν σε after market μετατροπές με υγραέριο, προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα. Ενδεικτικά αναφέρουμε, πως στην Ιταλία κυκλοφορούν περίπου 1 εκατομμύριο οχήματα και στο Ηνωμένο Βασίλειο περίπου 40.000 οχήματα. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, ότι το 90% των Ταξί στην Ιαπωνία χρησιμοποιεί το υγραέριο ως βασικό καύσιμο. Μετατροπή ή εργοστασιακό αυτοκίνητο
Στη χώρα μας σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υγραέριο έχουν περάσει από ειδική μετατροπή σε εξειδικευμένα κέντρα. Βέβαια, αρκετές είναι και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως π.χ. η Opel και η Fiat, που διατηρούν στην γκάμα τους σε όλο τον κόσμο μοντέλα που λειτουργούν είτε με φυσικό αέριο (CNG) είτε με υγραέριο (LPG). Όμως, παρ΄ όλο που αυτά τα αυτοκίνητα μπορούν, βάσει νομοθεσίας, να εισαχθούν κανονικά και στη χώρα μας, αυτό συμβαίνει εξαιρετικά σπάνια ή και καθόλου.

Πώς δουλεύει το σύστημα;
Η πίεση στην οποία βρίσκεται το υγραέριο στο ρεζερβουάρ αρκεί, προκειμένου αυτό να φτάνει στο ρυθμιστή πίεσης ή εξαεριωτή, ο οποίος βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα. Αυτός, χρησιμοποιώντας τα ζεστά νερά της μηχανής, μετατρέπει το υγραέριο από υγρή σε αέρια μορφή. Το αέριο διοχετεύεται μέσω ενός σωλήνα στο φίλτρο υγραερίου και έπειτα στην μπεκιέρα, προκειμένου να ψεκαστεί στον κινητήρα, για να γίνει η καύση. Για τον έλεγχο των λειτουργιών αυτών υπεύθυνος είναι ένας ηλεκτρονικός εγκέφαλος, ο οποίος, εφ΄ όσον τίθεται σε λειτουργία, παρακάμπτει το βασικό εγκέφαλο του αυτοκινήτου, λειτουργώντας όμως σε σχέση με την μπεκιέρα στους ίδιους παλμούς. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπερδεύει τον εργοστασιακό εγκέφαλο, αλλά ούτε φθείρει και τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα. Κατά την εκκίνηση του κινητήρα λοιπόν η λειτουργία γίνεται με βενζίνη και περιμένουμε ώσπου ο δείκτης της θερμοκρασίας του κινητήρα να φτάσει στους 30-40 βαθμούς Κελσίου, προκειμένου είτε μέσω του σχετικού διακόπτη είτε αυτόματα να επιλεγεί το υγραέριο για καύσιμο. Από εκεί και πέρα, τα πάντα λειτουργούν όπως με τη βενζίνη.

Κόστος από 800 ευρώ
Οι μετατροπές αυτές κοστίζουν από περίπου από 800 έως 2.500 ευρώ, ανάλογα και με τον τύπο του κινητήρα (4κύλινδρος, 6κύλινδρος, κ.λπ.). Οι περισσότεροι μετατροπείς χρειάζονται σχεδόν δύο μέρες για να την ολοκληρώσουν, καθώς απαιτείται χαρτογράφηση του πρόσθετου εγκεφάλου με ειδικό λογισμικό αλλά και αρκετές δοκιμές, προκειμένου το αποτέλεσμα να είναι το επιθυμητό.

Εγγύηση 2 ετών

Οι περισσότεροι μετατροπείς δίνουν κατά μέσο όρο δύο χρόνια εγγύηση σε ό,τι αφορά στη δική τους εγκατάσταση και στη λειτουργία της. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, ότι κάποιοι επίσημοι έμποροι και επισκευαστές αυτοκινήτων αναγνωρίζουν αυτού του είδους τις μετατροπές, δίχως να στερούν από τον πελάτη τους την εργοστασιακή εγγύηση.
Ωστόσο καλό θα είναι και αυτό να το διευκρινίσουμε πριν προχωρήσουμε στη μετατροπή, προκειμένου να είμαστε σίγουροι. Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι η Hyundai δηλώνει επίσημα, πως σε τέτοια περίπτωση η εργοστασιακή εγγύηση συνεχίζει κανονικά, εκτός εάν προκληθεί κάποια βλάβη σε μέρος του αυτοκινήτου, εξαιτίας σφάλματος στην εγκατάσταση του υγραερίου.

ΚΤΕΟ - Γραφειοκρατία - Τέλη

Στον έλεγχο ΚΤΕΟ δε θα αντιμετωπίσουμε κανένα πρόβλημα, εφ΄ όσον η εγκατάσταση πραγματοποιήθηκε σε πιστοποιημένο μετατροπέα. Αφού λοιπόν κάνουμε τη μετατροπή, πρέπει να επισκεφθούμε ένα δημόσιο ΚΤΕΟ, προκειμένου να πάρουμε βεβαίωση, ότι η μετατροπή έγινε σωστά και όλα τα επιπλέον μέρη που τοποθετήθηκαν έχουν πιστοποιηθεί και λειτουργούν σωστά. Εκεί πρέπει να προσκομίσουμε και υπεύθυνη δήλωση του μετατροπέα, τα στοιχεία του οποίου θα διασταυρωθούν με το Υπουργείο, προκειμένου να διαπιστωθεί αν είναι εγκεκριμένος ή όχι. Έπειτα, τη βεβαίωση αυτή πρέπει να την πάμε στο Υπουργείο Μεταφορών, για να αλλάξουμε την άδεια της κυκλοφορίας, η οποία στο εξής, δίπλα στον τύπο του καυσίμου, θα πρέπει να γράφει "υγραέριο", ακριβώς δίπλα από τον κωδικό της βενζίνης.

Η μετατροπή μπορεί να γίνει σχεδόν σε κάθε τύπο βενζινοκίνητου αυτοκινήτου. Είναι σημαντικό, φυσικά, ο άνθρωπος που θα κάνει τη μετατροπή να ξέρει καλά τη δουλειά του, καθώς απαιτoύνται ειδικές και συγκεκριμένες γνώσεις και απόλυτη εξειδίκευση.

Ποια είναι τα βασικά μέρη της μετατροπής;
• Ρυθμιστής πίεσης ή εξαεριωτής
• Φίλτρο υγραερίου
• Μπεκιέρα
• Ρεζερβουάρ (σε σχήμα ρεζέρβας ή κυλινδρικής μορφής)
• Εγκέφαλος υγραερίου
• Σωληνώσεις και καλωδίωση


Μέριμνα για ασφάλεια

Το υγραέριο από τη φύση του διαθέτει εκρηκτικές ιδιότητες. Σύμφωνα πάντως με τους πιστοποιημένους μετατροπείς, πρόβλημα έκρηξης ή πυργαγιάς μετά από αστοχία υλικού ή τρακάρισμα, δεν τίθεται. Το ρεζερβουάρ διαθέτει ειδική βαλβίδα ασφαλείας, η οποία, π.χ. σε περίπτωση φωτιάς από ατύχημα, αποκόπτει την παροχή ρεύματος και υγραερίου στον κινητήρα, αλλά και φροντίζει ώστε το υγραέριο να εκτονώνεται μέσω της βαλβίδας πλήρωσης του ρεζερβουάρ.
Το ρεζερβουάρ του υγραερίου τοποθετείται συνήθως στο πάτωμα του πορτ μπαγκάζ, στο χώρο που καταλαμβάνει η ρεζέρβα (επάνω εικόνα). Η βαλβίδα ασφαλείας στο κέντρο φροντίζει ώστε σε περίπτωση κινδύνου, το υγραέριο να εκτονωθεί στην ατμόσφαιρα, μέσω της βαλβίδας πλήρωσης στη βάση του προφυλακτήρα.

Χρειάζεται Service;

H τακτική συντήρηση του συστήματος πραγματοποιείται περίπου κάθε 25.000 χιλιόμετρα και εκτός από ένα γενικό έλεγχο, περιλαμβάνει αλλαγή του φίλτρου υγραερίου, που κοστίζει περίπου 5 με 10 ευρώ.

πηγή:autotriti


Εικόνα
Το ρεζερβουάρ αποτελείται από ειδικές επενδύσεις, οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν ατσάλι πάχους περίπου 5 χιλιοστών. Ζυγίζει περίπου 30 με 40 κιλά κενό και 55 με 60 κιλά γεμάτο. Yπολογίστε λοιπόν ότι ζυγίζει περίπου όσο ένα παιδί. Πάντως, στις περισσότερες των περιπτώσεων πρέπει να έχουμε υπ΄ όψιν μας, πως το ρεζερβουάρ του υγραερίου θα μας "κλέψει" ίσως και όλο το χώρο της ρεζέρβας ή τουλάχιστον το μισό πορτ μπαγκάζ, ανάλογα με τον τύπο που θα επιλέξουμε.


Εικόνα
Μέριμνα για ασφάλεια
Το υγραέριο από τη φύση του διαθέτει εκρηκτικές ιδιότητες. Σύμφωνα πάντως με τους πιστοποιημένους μετατροπείς, πρόβλημα έκρηξης ή πυργαγιάς μετά από αστοχία υλικού ή τρακάρισμα, δεν τίθεται. Το ρεζερβουάρ διαθέτει ειδική βαλβίδα ασφαλείας, η οποία, π.χ. σε περίπτωση φωτιάς από ατύχημα, αποκόπτει την παροχή ρεύματος και υγραερίου στον κινητήρα, αλλά και φροντίζει ώστε το υγραέριο να εκτονώνεται μέσω της βαλβίδας πλήρωσης του ρεζερβουάρ.

Εικόνα
Το ρεζερβουάρ του υγραερίου τοποθετείται συνήθως στο πάτωμα του πορτ μπαγκάζ, στο χώρο που καταλαμβάνει η ρεζέρβα (επάνω εικόνα). Η βαλβίδα ασφαλείας στο κέντρο φροντίζει ώστε σε περίπτωση κινδύνου, το υγραέριο να εκτονωθεί στην ατμόσφαιρα, μέσω της βαλβίδας πλήρωσης στη βάση του προφυλακτήρα.

Βέβαια το αρνητικό σε πρώτη φάση είναι το περιορισμένης έκτασης δίκτυο πρατηρίων που εμπορεύονται το υγραέριο και αυτός είναι ένας βασικός λόγος που αποτρέπει πολλούς από την λύση της υιοθέτησής του.
http://www.ecofuel.gr/pratiria.html μπορείτε να δείτε αν στην υπάρχουσα φάση κάποιο σας εξυπηρετεί...Δυστυχώς εμάς ακόμα δεν υπάρχει πρατήριο στην περιοχή που να βολεύει αλλιώς θα είχαμε βάλει ήδη στο rav....

_________________
Understand procedure, understand war. Understand rules, regulations. I don't understand sorry


Σάβ Απρ 23, 2011 8:28 pm
Προφίλ
___
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 9:29 pm
Δημοσιεύσεις: 2720
Δημοσίευση Re: Υγραεριοκίνηση
Γεια σου ρε enigma! Μας ειχαν λείψει τα postarismata σου!

Το άρθρο αναφέρει ότι το υγραέριο έχει περί τα 110 οκτάνια, γιατί όμως τότε πολλοί αναφέρουν μειωμένη απόδοση, όχι πολύ αλλά ασιθητή?

_________________
______________
rally car wanted...


Κυρ Απρ 24, 2011 8:58 pm
Προφίλ
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 10, 2009 2:56 pm
Δημοσιεύσεις: 525
Δημοσίευση Re: Υγραεριοκίνηση
saxter έγραψε:
Γεια σου ρε enigma! Μας ειχαν λείψει τα postarismata σου!

Το άρθρο αναφέρει ότι το υγραέριο έχει περί τα 110 οκτάνια, γιατί όμως τότε πολλοί αναφέρουν μειωμένη απόδοση, όχι πολύ αλλά ασιθητή?

Καλώς σας ξαναβρήκα...αλλά λόγω ανωτέρας βιας απουσίαζα τόσο καιρό...

Αυτή την απορία την έχω και εγώ. Από μια αναζήτηση που έκανα αναφέρθηκε το γεγονός ότι τα υγραεριοκίνητα οχήματα επηρρεάζονται όπως και τα υπερτροφοδοτούμενα από την εναλλαγή των εποχών (χειμώνα-καλοκαίρι) και πως σε υπερτροφοδοτούμενα οχήματα ή αν έχουν υψηλή συμπίεση η πτώση στην απόδοση είναι πολύ μικρή. Αυτό επειδή το καύσιμο είναι αέριο οπότε στις παραπάνω εφαρμογές λόγω μεγαλύτερης συμπίεσης έχεις και περισσότερο "καύσιμο" στον θάλαμο καύσης.

Αναλυτικά από ΤΕ :

Παράθεση:
Μετρήσεων συνέχεια
Και συγκεκριμένα, στο γνώριμο πεδίο… βολής της Θήβας για τις καθιερωμένες μετρήσεις επιδόσεων. Εδώ, το υγραέριο έχει ένα ελάχιστο πλεονέκτημα έναντι της βενζίνης, αν δει κανείς συνολικά την απόδοση, και όχι ένα ένα τα επιμέρους σημεία. Αν μη τι άλλο, αυτό είναι σίγουρα μια ανατροπή σε σχέση με όσα ξέραμε μέχρι τώρα, καθώς το κατά τεκμήριο βραδύκαυστο υγραέριο, το οποίο διαθέτει μικρότερη θερμοδυναμική (ανά όγκο) απόδοση σε σχέση με τη βενζίνη, δεν είναι και ό,τι καλύτερο για την απόδοση του κινητήρα. Πολύ δε περισσότεugraerio05ρο, όταν το υγραέριο χρησιμοποιείται σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες.
Στην προκειμένη περίπτωση όμως, το Qashqai έχει υψηλή συμπίεση (10,7:1) και, από την άλλη, το σύστημα της icom JTG είναι τελευταίας γενιάς (5ης), καθώς δε χρησιμοποιεί τον γνωστό από παλιά πνεύμονα. Πρόκειται για ένα σύστημα injection που ενσωματώνεται στον αυλό του συστήματος ψεκασμού του αυτοκινήτου και τελικά το καύσιμο φτάνει ως τα μπεκ σε υγρή μορφή, ενώ το όλο σύστημα ελέγχεται από την υπάρχουσα ηλεκτρονική μονάδα του αυτοκινήτου. Αν θέλουμε να συνοψίσουμε λοιπόν, έχουμε ελαφρώς καλύτερη απόδοση και ελάχιστα αυξημένη κατανάλωση στην περίπτωση του υγραερίου, η οποία με δεδομένη τη χαμηλότερη τιμή του φέρνει περί τα 1.500 ευρώ όφελος, αν ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο σαν το Qashqai διανύει 20.000 χλμ./έτος, ή 1.100 ευρώ, αν διανύει 15.000 χλμ./έτος.


Τώρα ένα καλύτερο άρθρο

Παράθεση:
Χαρακτηριστικά του υγραερίου

Υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG), είναι η γενική ονομασία για το υγρό προπάνιο, ένα υποπροϊόν της επεξεργασίας φυσικού αερίου και διύλισης πετρελαίου. Το υγραέριο είναι ένα υγρό μείγμα τουλάχιστον 90 τοις εκατό προπάνιο, 2,5 τοις εκατό βουτάνιο και υψηλότερες υδρογονάνθρακες και αιθάνιο και προπυλενίου. Έχει την ιδιαίτερη ιδιότητα να γίνεται υγρό σε ατμοσφαιρική θερμοκρασία και σε μέτρια συμπίεση και να επιστρέφει στην φυσική αέρια μορφή όταν η πίεση είναι αρκετά μειωμένη. Το χαρακτηριστικό αυτό καθιστά εύκολη την αποθήκευση και τη μεταφορά.

Πλεονεκτήματα του υγραερίου

Εξαιρετικό ιστορικό ασφαλείας ( βλέπε ασφάλεια του υγραερίου στο βίντεο )
Ελάχιστες διαφορές στην απόδοση (βλ. επίδοση του οχήματος που κινούνται με υγραέριο )
Σημαντικές εξοικονομήσεις : περίπου το ήμισυ του κόστους των καυσίμων σε σύγκριση με τη βενζίνη, με αμελητέες αλλαγές στον κινητήρα. Επίσης, σε ορισμένες περιπτώσεις το υγραεριοκίνητα οχήματα πληρούν τις προϋποθέσεις για φθηνότερα τέλη κυκλοφορίας.

Περιβαλλοντικά οφέλη : όταν καίγεται, το υγραέριο παράγει λιγότερο άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου και των άκαυστων υδρογονανθράκων από τη βενζίνη ή ντίζελ, χωρίς να δημιουργηθούν αρωματικοί υδρογονάνθρακες, ή διοξείδιο του θείου. Έχει περίπου 50 τοις εκατό της δυναμικό καταστροφής του όζοντος της βενζίνης, γεγονός που σημαίνει ότι ο παράγοντας ζημίας μειώνεται κατά το ήμισυ. Επιπλέον, το μειωμένο επίπεδο εκπομπής σωματιδίων κατά την καύση συνεπάγεται λιγότερο καπνό, ομίχλη και το νέφος των πόλεων. Στην πραγματικότητα, το υγραεριοκίνητα οχήματα έχουν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν στα ιστορικά κέντρα κατά τη διάρκεια της απαγορεύσεις κυκλοφορίας λόγω των επιπέδων ρύπανσης. Μπορείτε ακόμη και να πάτε μια βόλτα πιο ήσυχη: το επίπεδο θορύβου είναι 50% λιγότερο από ό, τι με κινητήρες ντίζελ.

Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα : η ζωή του κινητήρα είναι 50 τοις εκατό περισσότερο. Αυτό ως αποτέλεσμα της μειωμένης τριβής στους κυλίνδρους κατά την κρύα εκκίνηση δεδομένου ότι το υγραέριο δεν πλένει με πετρέλαιο ή βενζίνη τα ανοιχτά τοιχώματα των κυλίνδρων και έτσι και το λάδι έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Επιπλέον, το υγραέριο καίγεται χωρίς να αφήνει υπολείμματα άνθρακα στον κινητήρα που οδηγούν σε πρόωρη φθορά και επεκτείνει τη διάρκεια ζωής του σπινθήρα, τις βαλβίδες τα ελατήρια τα έμβολα και δίνει απεριόριστη ζωή στον καταλύτη και στον λήπτη ΄λ΄.
Επίσης σε κάθε αλλαγή λαδιών θα παρατηρήσουμε ότι τα λάδια είναι καθαρότερα ακριβών λόγο της καθαρότερης και καλύτερης λειτουργίας του κινητήρα!

Η μεγάλη διαθεσιμότητα

Πλέον ο εφοδιασμός με υγραέριο είναι πάρα πολύ εύκολος διότι υπάρχουν πολλά πρατήρια ανεφοδιασμού σε όλη την ευρώπη

Μειονεκτήματα


α).Εάν δεν ρυθμίσουμε σωστά τον κινητήρα και εαν δεν ελέγχουμε ανα τακτά χρονικά διαστήματα (10.00ο χλμ. στα euro4 κάθε 2000-3000 χλμ.) τα συστήματα του υγραερίου υπάρχει περίπτωση για πιθανή αντικατάσταση των βαλβίδων σε ορισμένα παλαιού τύπου αυτοκίνητα (λόγο της μέτριας ποιότητας του υλικού των βαλβίδων) για μια φορά μόνο μετά απο 50.000 χλμ με βαλβίδες καλής ποιότητας υλικού .

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται για τα συστήματα που ο εγκέφαλός τους δεν είναι EURO (τέταρτης γενιάς και κάτω που δεν συνδέονται μεσω 16pin με τον εγκέφαλο του αυτοκινητου) και επομένως δέν επικοινωνούν με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και επομένος δέν δέχονται τις διορθώσεις που επιβάλει ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου στο μείγμα.
Σε αυτά τα αυτοκίνητα πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή και να ελέγχουμε τις ρυθμίσεις κάθε 2000 με 3000 χλμ.
Το παραπάνω πρόβλημα αναστέλλεται με την χρήση λαδιέρας (δεν εξαλείφεται)
Επίσης η εναλλαγή απο υγραέριο σε βενζίνη όταν οδηγουμε μεγάλες αποστάσεις ( ανα 200 -250 χλμ. με υγραέριο να οδηγουμε για 50 χλμ. με βενζίνη) ελαχιστοποιεί το τυχόν πρόβλημα.
Πάντος η αποτελεσματικότερη λύση για μερικά αυτοκίνητα που ενδέχεται να παρουσιάσουν προβλημα είναι η σωστή ρύθμιση του κινητήρα και ο έλεγχος ανά 10.000 χλμ. και η ρύθμιση του διάκενου των βαλβίδων εάν απαιτείται (ετσι ο τεχνικός μπορεί να διαπιστώσει εάν υπάρχει προδιάθεση για πρόβλημα στις βαλβίδες) ( στα 4ης γενιάς τουλάχιστον ανα .2000 με 3.000 χλμ.)
β).Πρόβλημα τροφοδοσίας του συστήματος σε πολύ κρύο περιβάλλον ιδιαίτερα όταν εχουμε σύστημα με μικρό πνεύμονα 80-90 KW.


Επίδοση του οχήματος που κινούνται με υγραέριο


Ελάχιστες διαφορές στην απόδοση.Πολύ μικρή αύξηση της κατανάλωσης σε σύγκριση με τη βενζίνη (μπορεί να αλλάξει από το 10% στο 20% σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κινητήρα).Η απώλεια της ιπποδύναμης είναι περίπου 4-7% ανάλογα στον κινητήρα , που μεταφράζεται σε απώλεια ταχύτητας περίπου 3%. (διαφορές που είναι αδύνατον να τις αντιληφθούμε)


Ασφάλεια του υγραερίου

Οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί ΟΕΕ / ΟΗΕ 67/01 πρότυπα ασφαλείας και εγγυήσεις ξεπερνούν ακόμη και εκείνες της βενζίνης και του ντίζελ κινητήρες. Οι δεξαμενές και τα συστήματα που χρησιμοποιούνται με υγραέριο πρέπει να δοκιμάζονται σε πίεση 30 bar, ακόμη και αν η πίεση λειτουργίας κυμαίνεται μεταξύ 3 και 6 bar. Οι κύλινδροι πρέπει να είναι εφοδιασμένα με σύστημα ασφαλείας, που επιτρέπουν τη σταδιακή έξοδο του καυσίμου για να εξαλειφθεί ο κίνδυνος έκρηξης.Όλα τα εξαρτήματα υπόκεινται σε έλεγχο λειτουργικό, διαστάσεων και σε διάρκεια δοκιμών, αλλά επίσης έχουν τεθεί σε δοκιμές πυρκαγιάς κάτω από εξαιρετικά κρίσιμες συνθήκες.
Στην πραγματικότητα, τα αποτελέσματα πειραμάτων σε συνθήκες συντριβής και της φωτιάς έχουν δείξει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις η δεξαμενή υγραερίου είναι ασφαλέστερη από το ρεζερβουάρ βενζίνης. Επιπλέον, για να δώσουμε το υγραέριο το χώρο για την διαστολή , η δεξαμενή δεν μπορεί να καλυφθεί πάνω από το 80 τοις εκατό της χωρητικότητάς της

Πλήρωση με υγραέριο

Όπως και ντίζελ και τη βενζίνη, το υγραέριο αποθηκεύεται ως υγρό, που αγοράζεται με το λίτρο και αντλείται σε δεξαμενή καυσίμων σας μέσω ενός σωλήνα
Ο ανεφοδιασμός γίνεται με την εισαγωγή ειδικού ακροφύσιου σημείο πλήρωσης με αέριο στο πλάι ή στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Το σχήμα του αερίου πλήρωσης διαφέρει σε διάφορες χώρες (τύπου ζεύξης στην Ιταλία, ξιφολόγχη στην Ολλανδία, και ACME για τις Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδάς, Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Ιρλανδία, Αυστρία και Βέλγιο). Είναι δυνατή η πλήρωση του 80% της δεξαμενής.
Δεν μπορείτε να προσθέσετε κατά λάθος βενζίνη ή πετρέλαιο στη δεξαμενή αερίου LPG, διότι μόνο το ακροφύσιο σωλήνα υγραερίου LPG χωράει στο σημείο πλήρωσης.
Ακριβώς όπως τα αυτοκίνητα που κινούνται με συμβατικά καύσιμα, τα αυτοκίνητα υγραερίου να έχουν δείκτη καυσίμων. Ενας ενσωματωμένος διακόπτης στο ταμπλό σας επιτρέπει να μετάβαση μεταξύ βενζίνης και υγραερίου.

Οι κινητήρες που μπορούν να μετατραπούν σε LPG

Τα συστήματα μετατροπής υγραερίου μπορεί να εγκατασταθούν σε όλους τους τύπους κινητήρων βενζίνης που κινούνται με: carburetted ή injection, με ή χωρίς καταλύτη . Το πραγματικό σημαντικό σημείο είναι ότι το αυτοκίνητο που πρέπει να μετατραπεί πρέπει να λειτουργεί αποτελεσματικά με τη βενζίνη. Ειδικότερα, το ηλεκτρικό και το σύστημα ανάφλεξης πρέπει να ελέγχονται πριν την εγκατάσταση του συστήματος.
Από πολλούς κατασκευαστές συνίσταται προεραιτική τοποθέτηση συστήματος λίπανσης για τις βαλβίδες διότι ναί μεν αυξάνει την διάρκεια ζωής των βαλβίδων αλλά μειώνει δραστικά την ζωή του καταλύτη ( βλάβη : χαμηλή αποδοση καταλύτη), εάν παρόλα αυτά τοποθετηθεί σύστημα λίπανσης πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στην ποιότητα του λιπαντικού η οποία διαπιστώνεται στις προδιαγραφές που αναγράφονται στην συσκευασία.

Συντήρηση

Δεν απαιτείται ιδιαίτερη συντήρηση . Συνιστάται να ακολουθηθείται η ρουτίνα , το πρόγραμμα συντήρησης με ιδιαίτερη προσοχή να εστιάζεται στην ανάφλεξη και στο ηλεκτρικό σύστημα.Μετά από την πάροδο πενταετίας πρέπει να αντικατασταθούν τα βασικότερα εξαρτήματα του υγραερίου( πνεύμονας -ηλεκτροβαλβίδα-αισθητήρας map- injectors)Μετά απο δεκαετία αντικαθιστούμε την δεξαμενή και την πολυβαλβίδαΤο κόστος αντικατάστασης είναι περιορισμένο εάν για τον πνεύμονα διατίθεται σετ επισκευής ( διατήθεται για τον bedini) εάν δεν διατίθεται το κόστος εκτοξεύεται!

Υγραεριοκίνηση 1ης γενιας

Είναι τα συστήματα υγραερίου που τοποθετουνται σε αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη super και έχουν τροφοδοσία με καρμπυρατέρ. Πρόκειται για ανοιχτού τύπου συστήματα δηλαδή χωρίς ελεγκτικό σύστημα Λάμδα.Χωρίς ηλεκτρονικά μέρη και πλήρως ρυθμιζόμενα απο τον εγκαταστάτη μηχανικό.

Υγραεριοκίνηση 2ης γενιάς

Για αυτοκίνητα με τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα με μονό ψεκασμό υγραερίου και αναλογικό κύκλωμα Λάμδα.Τα συστήματα αυτά επιδέχονται ρύθμιση μόνο με βάση την πεταλούδα γκαζιού .

Υγραεριοκίνηση 3ης γενιάς

Για καταλυτικά αυτοκίνητα μονού ή πολλαπλού ψεκασμού με εγκέφαλο.Κλειστό κύκλωμα αισθητήρα Λάμδα και συστήματα ελέγχου εκπομπών ρύπων.Τα συστήματα αυτά διαθέτουν μερική ικανότητα προσαρμογής στην λειτουργία του κινητήρα.Δεν επιδέχονται όμως καμία ρύθμιση απο τον εγκαταστάτη μηχανικό.Η τεχνολογία ελέγχου βλαβών γίνεται on board απο την ενδεικτική λυχνία βλαβών στο καντράν του αυτοκινήτου.

Υγραεριοκίνηση 4ης γενιάς

Αφορούν πολλαπλό σειριακό ψεκασμό υγραερίου (SGI).Τα συστήματα αυτά διαθέτουν εγκέφαλο με κλειστό κύκλωμα ελέγχου εκπομπών ρύπων παίρνουν παλμό απο τα μπεκ και δεν ρυθμίζονται.Δεν συνδέεται ο εγκέφαλό τους μεσω της 16pin πρίζας με τονεγκέφαλο του αυτοκινήτουΔεν διαφέρουν καθόλου απο τα συστήματα EOBD βενζίνης.

Υγραεριοκίνηση 5ης γενιάς

Τα συστήματα αυτά πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων EURO 5.Δεν διαφέρουν απο τα συστήματα 4ης γενιάς παρά μόνο στην ικανότητα τους να αλληλοεπιδρούν με το υπάρχον σύστημα EOBD βενζίνης (με τον εγκέφαλο δηλαδή του κινητήρα του αυτοκινήτου μέσω της 16pin πρίζας) .Ετσι μπορούν οι εγκέφαλοι του υγραερίου με τις εντολές που δέχονται από τους εγκέφαλους των οχημάτων να διορθώνουν τον χρόνο ψεκασμού όταν αυτός αλλάζει εξ αιτίας διαφόρων αιτιών όπως είναι η αλλάγή της θερμοκρασίας του αέρα ( χειμώνα -καλοκαίρι ) ,σκόνη στο φίλτρο αέρα ,μικροβλάβες στους αισθητήρες , στα μπουζί κλπ.Τέτοια συστήματα είναι και αυτά της πρώτης τοποθέτησης απο τον κατασκευαστή.Σε αυτήν την γενιά ανήκουν και τα συστήματα υγρού ψεκασμού που επιβάλεται να λειτουργούν σε απόλυτη εναρμόνιση με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου.
Ο υγρός ψεκασμός είναι ένα σύστημα που ψεκάζει σε υγρή μορφή το υγραέριο στον κινητήρα.Ειναι γνωστό εδώ και 20 χρόνια και χρησιμοποιήται αρκετά στην Ολλανδία.
Η διαφορά του υγρού με τον αέριο ψεκασμό είναι στο ότι ό υγρός ψεκασμός δεν χρησιμοποιεί πνεύμονα για μείωση της πίεσης και θέρμανσης του υγραερίου.Θεωρείται ότι έχει καλύτερες επιδόσεις όμως ειναι πολύ δαπανηρή η τυχόν επισκευή του συστήματος και η δύσκολήηλειτουργία του σε συνθήκες αλλάγής της θερμοκρασίας .
Ειναι λάθος να πιστεύουμε οτι απο μόνος του ο υγρός ψεκασμός είναι σύστημα 5ης γενιάς.

Διαφορά από σύστημα 4ης γενιάς με 5ης γενιάς


Τα συστήματα 5ης γενιάς διαθέτουν εγκέφαλο EURO που σημαίνει ότι συνδέονται με την 16 pin διαγνωστική πρίζα του εγκεφάλου του αυτοκινήτου και έτσι διορθώνονται ηλεκτρονικά οι μικρές αλλά σημαντικές αποκλήσεις της έκχυσης υγραερίου από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου πράγμα που ΔΕΝ συμβαίνει με τα συστήματα 4 ης γενιάς.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι ανά πάσα στιγμή σε οποιαδήποτε κακή λειτουργία του κινητήρα ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου μπορεί να δώσει εντολή στον εγκέφαλο του υγραερίου (αφού αυτός δίνει εντολή για διαφορετική λειτουργία ορισμένων αισθητήρων όπως ο βασικότερος EGR) να αλλάξει τον χρόνο ψεκασμού ώστε να διορθώσει τα προβλήματα(μιλάμε πάντα για όχι σοβαρές αποκλήσεις αλλά σημαντικές για την σωστή καύση).Το σοβαρότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα υγραεριοκίνητα αυτοκίνητα είναι όταν λειτουργούν με φτωχό μείγμα πράγμα που σημαίνει οικονομία στο καύσιμο αλλά κατακόρυφη άνοδο της θερμοκρασίας λειτουργίας του κινητήρα.Αυτό γίνεται κυρίως σε μεγάλα ταξίδια (για μεγάλο χρονικό διάστημα λειτουργίας με υγραέριο) που ο εγκέφαλος ρυθμίζει τον κινητήρα για όσο το δυνατόν οικονομικότερη καύση μέσα όμως στα επιτρεπτά όρια(αποκλήσεις μέχρι 10-12% ΔΕΝ διορθώνονται όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί με βενζίνη και έτσι ΔΕΝ ανάβει το λαμπάκι check engine) .
Όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα της αυτόματης ρύθμισης του κινητήρα μέσω της επικοινωνίας των δύο εγκεφάλων (όταν για παράδειγμα μπαίνει σε λειτουργία η βαλβίδα EGR) είναι αδύνατη η διόρθωση του μείγματος καύσης οπότε το αυτοκίνητο δουλεύει μόνιμα φτωχά .
Η λειτουργία του κινητήρα για μεγάλο χρονικό διάστημα με υψηλές θερμοκρασίες έχει σαν αποτέλεσμα την υπερθέρμανση της κεφαλής του κινητήρα και ιδιαίτερα των βαλβίδων που μετά από ορισμένα χιλιόμετρα καταστρέφονται .Εχει παρατηρηθεί ακόμη και παραμόρφωση όλης της κεφαλής του κινητήρα.

Όσα αυτοκίνητα έχουν τοποθετήσει συστήματα 4ης γενιάς πρέπει να ελέγχονται για την σωστή τους καύση από τον τεχνικό κάθε 2500 με 3000 χιλιόμετρα .Ζητάτε από τον πωλητή του κάθε συστήματα να σας παρουσιάζει την ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΌΡΦΩΣΗΣ του κάθε συστήματος για να γνωρίζεται τι γενιάς είναι το σύστημα που προτίθεστε να τοποθετήσετε.Τα συστήματα που πληρούν προδιαγραφές ρύπων ΕΥΡΟ 5 είναι και 5ης γενιάς.

Ενα καλό σύστημα 5ης γενιάς κοστίζει ανάλογα με την δυσκολία τοποθέτησής του στο αυτοκινήτο από 1300 ευρώ και΄πάνω.Τα συστήματα 4ης γενιάς σε καμία περίπτωση δεν υπερβαίνoυν τα 950 με 1000 ευρώ κόστος και ΔΕΝ πρέπει να τοποθετούνται σε αυτοκίνητα απο το έτος κατασκευής 2001 και άνω.

Δείτε στις παρακάτω διεύθυνσεις με τις λίστες με τα αυτοκίνητα που ενδέχεται να έχουν θέμα με τις βαλβίδες

http://www.autogastanken24.de/documents ... t_Juli.pdf

http://www.brc.gr/problem.pdf

πηγή:http://www.ergonomiki.com/katastima/index.php?option=com_content&view=article&id=51:stabilation&catid=34:firstpage

_________________
Understand procedure, understand war. Understand rules, regulations. I don't understand sorry


Κυρ Απρ 24, 2011 10:06 pm
Προφίλ
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 24, 2009 10:11 pm
Δημοσιεύσεις: 148
Δημοσίευση Re: Υγραεριοκίνηση
1.Βενζίνη καίνε όλα με LPG όλων των γενιών για να ζεστάνουν μέταλλα με βενζίνη και όχι με στεγνό LPG.
2.Συγκεκριμένα τα TSI με 4ης γενιάς LPG Kit καίνε υποχρεωτικά παράλληλα και βενζίνη. Δεν ξέρω εάν μπαίνει και τι συμπεριφορά έχει με 5ης γενιάς που ο ψεκασμος γίνεται σε υγρή μορφή.
3.Το κόστος για Αττική δεν πέφτει κάτω από 1500€ για επώνυμο Κιτ και σε "καλό" μαγαζί για αμάξι όπως το δικό μου. Εάν φυσικά πας στους 9 στους 10 που είναι εγκαταστάτες - βενζινάδικα, σίγουρα θα έχουν πιο φθινό προιόν. Το κόστος αλλάζει ανάλογα με το αυτοκίνητο (με τους κιλύνδρους λένε αυτοί) αλλά στην πράξη να ξέρετε ότι υπολογίζουν να γίνει η απόσβεση σας κοντά στα 30.000χλμ. Ξέρουν το κέρδος μας και μας γδέρνουν γιατί από κινητήρα σε κινητήρα δεν αλλάζει και πολύ το κιτ.
4.Για το θέμα με τις αντλίες που ανέφερα προηγούμενα θα συμπληρώσω ότι το πρόβλημα συνεχίζει και στο ότι τα περισσότερα πρατήρια έχουν παλιές αντλίες , χαμηλής πίεσης, το αέριο γεμίζει την δεξαμενή του αυτοκινήτου με την πίεση και όχι όπως συμβαίνει με την βενζίνη , το οποίο έχει ώς αποτέλεσμα κάθε πρατήριο να σου βάζει άλλα λίτρα και πολλά να μην σου γεμίζουν όσο θα έπρεπε την δεξαμενή. Εάν υπολογίσεις λοιπόν ότι η δεξαμενή είναι μικρότερη από το τεπόζιτο της βενζίνης, η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη στο αέριο και τα πρατήρια ελάχιστα, κάνεις περισσότερες επισκέψεις σε πρατήριο. Εγώ ήθελα βενζίνη κάθε 6 ημέρες (52 λίτρα) και με το αέριο στην αρχή ήθελα κάθε 3,5ημέρες και τώρα πλέον που βρήκα καλό πρατήριο κάθε 5 περίπου.
5. Σε συνέχεια του (4) Αυτό έχει και κόστος και στον χρόνο που περιμένεις για να γεμίσεις. Για βενζίνη θέλεις 4 λεπτά με το αέριο θέλεις 6 με 10 λεπτά (δεν το λέει κανείς) ανάλογα το πρατήριο.
6.Για το θέμα του κλεψίματος με το αέριο έχεις το καλό ότι μπορείς να πας με την μπουκάλα άδεια και να ελέγχεις εάν σε κλέβει, όπως έκανα και εγώ και βρήκα ένα και μοναδικό που να μην κλέβει και να γεμίζει φυσιολογικά την δεξαμενή. Φυσικά αυτό δεν μπορεί να γίνει με την βενζίνη.
7.Το LGP εκτός ότι είναι πεντακάθαρο, δεν μπορεί να νοθευτεί!!!!
8.Είναι πιο ασφαλές γιατί είναι μέσα σε μεταλλική δεξαμενή και όχι σε πλαστικό τεπόζιτο. Εάν σε ατύχημα πάρει φωτιά π.χ. το τεπόζιτο της βενζίνης, το αέριο κάνει ελεγχόμενη απελευθέρωση ποσοτήτων αερίου προς την ατμόσφαιρα άρα δεν κάνει μπουμ όπως φοβούνται πολλοί.
9. Εάν μείνεις από αέριο ή χαλάσει το σύστημα του υγραερίου απλά σβήνει μόνο του και συνεχίζεις χωρίς να αλλάξει κάτι στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου.Το σύστημα είναι αυτόματο, βάζεις μπροστά και φεύγεις. Το σβήνεις όποτε θες και δουλέυεις βενζίνη π.χ. για μια γρήγορη εκκίνηση
10. Και με 200 να πηγαίνεις και να αρχίσεις να παίζεις με το κουμπί αέριο<->βενζίνη, δεν καταλαβαίνεις την αλλαγή.
11.Υπάρχει Ευρωπαϊκή οδηγία για μισό κόστος ελάχιστης φορολόγισης του αερίου σε σχέση με το πετρέλαιο και την βενζίνη χωρίς φυσικά να καθορίζει ταβάνι στην φορολόγιση. Απλά επειδή υπάρχει συμφωνία για μείωση των εκπομπών αερίου, αναγκαστικά θα μείνει χαμηλά η τιμή του.
12.Η ασφαλιστική το μόνο που χρειάζεται είναι την νέα άδεια κυκλοφορίας που αναφέρει στο καύσιμο και το LPG.
13.Κτέο περνάς κανονικά.
14.Εάν αγοράσεις καινούργιο αυτοκίνητο με LPG από το εργοστάσιο θα πρέπει να είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσεις την Ελληνική πραγματικότητα. Το Κτέο δεν σου δίνει χαρτί εάν δεν τους πας χαρτί εγκαταστάτη!!! Δεν δέχονται ότι είναι εργοστασιακό!!!! Θα πρέπει να πληρώσεις περίπου 150€ σε εγκαταστάτη να σου δώσει βεβαίωση...
15.Πολλοί βάζουν ελαιοτήτα βαλβίδων για πρόληψη-λίπανση που μέσω της αναρρόφησης ρίχνει περίπου 6 σταγόνες το λεπτό. Στο δικό μου έχω. Κατανάλωση περίπου 100ml τα 1000χλμ-1500χλμ.
16.Η ρύθμιση της απόδοσης γίνεται στο Service πειράζοντας την χαρτογράφηση του παράλληλου εγκεφάλου του αερίου.
17.Τα 5ης γενιάς δεν χρειάζονται 2ο εγκέφαλο και πνεύμονα αλλά αν και λιγότερα εξαρτήματα και ρυθμίσεις, χρεώνουν πιο πολλά στην αγορά.
18. Η απόδοση/κατανάλωση την ρυθμίζεις όπως θέλεις. Με 10.5 έχω πτώση 5%-10% ενώ με 11.5λ/100 είχα αισθητά καλύτερη απόδοση από την βενζίνη.
19. Θέλει γερά νεύρα γιατί βγάζουν προβλήματα που λόγω μικρής εμπειρίας στο LPG είναι δύσκολο να βρουν με την μια την αιτία του προβλήματος. Εμένα στον πρώτο 1,5 μήνα το αμάξι μπήκε 25 φορές στο Service χωρίς να αμφισβητώ την θέλησή τους ή τις υπόλοιπες τεχνικές γνώσεις τους.
20. Με δυσκολία βρίσκεις βενζινάδικο που να μην κλέβει. Υπήρχε φορά που μου έβαλαν παραπάνω λίτρα απ'ότι χωράει η δεξαμενή ενώ η δεξαμενή γεμίζει κανονικά μέχρι το 80% της.
21.Τα 5ης είναι 1 με 2 στην Ελλάδα, με αυξημένος κόστος αγοράς και αμφίβολου τελικού κέρδους (απόδοση ή €)

Πολυ καλο ποστ απο αλλο φορουμ, το βαζω και εδω.


Σάβ Απρ 30, 2011 12:44 pm
Προφίλ
___
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 9:29 pm
Δημοσιεύσεις: 2720
Δημοσίευση Re: Υγραεριοκίνηση
powerslave έγραψε:

Πολυ καλο ποστ απο αλλο φορουμ, το βαζω και εδω.


Όντως πολύ καλό ! Αλλά σε παρακαλώ βάλε και το όνομα του forum.

_________________
______________
rally car wanted...


Σάβ Απρ 30, 2011 2:49 pm
Προφίλ
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Απρ 19, 2011 4:53 pm
Δημοσιεύσεις: 1154
Τοποθεσία: Athens, Argyroupolis
Δημοσίευση Re: Υγραεριοκίνηση
εχω 5ης γενιάς στο Forester από τον περυσινό Ιούνιο και έχω κάνει πάνω από 25000 χλμ, την απόσβεση στο κόστος τοποθέτησης το έχω κάνει είδη.

ενα παράδειγμα κατανάλωσης: Ράλλυ Βουλγαρίας 2500 χλμ με 250 ευρώ.

_________________
ΤΑΣΟΣ IMPREZA Sti spec c type RA
http://imageshack.us/photo/my-images/824/avatar3obe.jpg


Δευτ Μάιος 02, 2011 12:36 am
Προφίλ WWW
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 10, 2009 2:56 pm
Δημοσιεύσεις: 525
Δημοσίευση Re: Υγραεριοκίνηση
Διαφορές επί του πρακτέου που διαπίστωσες;Και βασικά πιο forester έχεις το ατμοσφαιρικό ή το υπερτροφοδοτούμενο;;;

_________________
Understand procedure, understand war. Understand rules, regulations. I don't understand sorry


Δευτ Μάιος 02, 2011 11:13 am
Προφίλ
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Απρ 19, 2011 4:53 pm
Δημοσιεύσεις: 1154
Τοποθεσία: Athens, Argyroupolis
Δημοσίευση Re: Υγραεριοκίνηση
το ατμοσφαιρικό έχω, αλλά έχουν φτιαχτεί πολλά τουρμπάτα, και με πρώτο στάδιο βελτίωσης

εχω καλύτερο τράβηγμα, λόγω οκτανίων, 107-115 είναι το LPG, που μειώνει το κόστος χρήσης λόγω λιγότερου πατήματος γκαζιού.

βγάζω τα ίδια χλμ που βγάζω και με την βενζίνη(95) γιατί το κόστος της 100αρας είναι σημαντικό

http://www.inktec.gr, http://www.igraeriokinisi.gr

ΣΚ που κατέβηκα Τρίπολη εκαψα μέχρι εκεί 22 ευρώ και με ταχύτητα 160-190 σε αρκετά σημεία, καθώς και 4 άτομα

_________________
ΤΑΣΟΣ IMPREZA Sti spec c type RA
http://imageshack.us/photo/my-images/824/avatar3obe.jpg


Δευτ Μάιος 02, 2011 2:59 pm
Προφίλ WWW
___
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 03, 2009 11:45 am
Δημοσιεύσεις: 9639
Τοποθεσία: Αθήνα
Δημοσίευση Re: Υγραεριοκίνηση
Απο τα νέα μέτρα που συζητιούνται είναι

Παράθεση:
Η εξίσωση του φόρου του πετρελαίου κίνησης με αυτόν του υγραερίου κίνησης


:|

_________________
About Motorsport "For some it's maybe madness , for me it's passion" Antti Kalhola


Παρ Σεπ 28, 2012 10:00 am
Προφίλ
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 9 Δημοσιεύσεις ] 


 Μέλη σε σύνδεση 

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.

Copyright www.motorsport-fanatics.gr.

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com Portal XL 5.0 ~ Premod 0.2 phpBB SEO