[ +/- ] [ Τώρα είναι Σάβ Απρ 27, 2024 10:16 pm ]


Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 
 Δυναμόμετρα..... 
Συγγραφέας Μήνυμα
_
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Μαρ 10, 2009 2:56 pm
Δημοσιεύσεις: 525
Δημοσίευση Δυναμόμετρα.....
Πόσα πραγματικά άλογα μετράνε τα δυναμόμετρα;
Το ερώτημα αυτό βασανίζει ανέκαθεν όλους τους φίλους της βελτίωσης. Ποιό δυναμόμετρο λέει αλήθεια και ποιό ψέμματα; Τελικά πώς μετριούνται τα άλογα και πόσα είναι πράσινα;

Είδη δυναμομέτρων υπάρχουν πολλά:

1. Δυναμόμετρα πάγκου. Ο κινητήρας βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου, στηριγμένος σε πάγκο, μέσα σε ειδικό χώρο δοκιμών με ελεγχόμενες/ρυθμιζόμενες συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας. Χρησιμοποιούνται από κατασκευαστές αυτοκινήτων και αγωνιστικές ομάδες σε επίπεδο εξέλιξης βελτιώσεων.
Εικόνα
Δυναμόμετρο πάγκου

2. Δυναμόμετρα κυλιόμενου δρόμου (rolling road). Το αυτοκίνητο ανεβαίνει στο δυναμόμετρο και δένεται με ιμάντες. Οι τροχοί κυλούν επάνω σε ράουλα. Η ισχύς μετριέται καταρχήν στον τροχό, με μέτρηση της επιτάχυνσης του μηχανισμού.

Είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος δυναμομέτρων που χρησιμοποιούνται στην αγορά βελτιώσεων. Από τα βασικά πλεονεκτήματά τους είναι ο μικρός χρονος προετοιμασίας για μετρήσεις, καθώς το μόνο που χρειάζεται είναι το δέσιμο των ιμάντων πρόσδεσης.

Εικόνα
Δυναμόμετρο rolling road
Εικόνα
Δυναμόμετρο rolling road
3. Δυναμόμετρα που συνδέονται με το αυτοκίνητο στα μουαγιέ. Τα δυναμόμετρα αυτά μετρούν την καθαρή ισχύ στα μουαγιέ. Κατασκευαστές τέτοιων δυναμομέτρων είναι η Dynapack και η Rototest.
Εικόνα
Dynapack 4000
Rototest


Για να αποσαφηνήσουμε τα πράγματα, παρουσιάζουμε τα κρίσιμα σημεία θα έπρεπε να τα βλέπει κανείς με καθαρά τεχνικό πρίσμα:

* Το δυναμομετρο ειναι καθαρα μέτρο σύγκρισης!

Κανενα δυναμομετρο δεν γνωριζει ποσα πραγματικά άλογα αποδιδει ο κινητηρας γιατι μεσολαβουν τριβες (συνεργασια οδοντων σε σασμαν-διαφορικα,ρουλεμαν,εδρασεις αξονων,κυλιση τροχων...), ροπες αδρανειας (περιστροφη συμπλεκτη-βολαν, αξόνων σασμαν, ημιαξονιων, τροχων...) και απώλειες ελαστικών που ειναι αδυνατον να υπολογιστουν απο ΚΑΘΕ δυναμομετρο που μετραει σε τροχους/πλημνες!

* Τα μονα δυναμομετρα που μετρούν ισχύ κινητηρα (στο στρόφαλο δηλαδή) με ακριβεια ειναι τα δυναμομετρα παγκου (bench dynos), που ειναι αδύνατον να χρησιμοποιήσει ένας tuner εκτός εργοστασίου γιατι απαιτειται η αφαιρεση του κινητηρα από το όχημα!


Πολλές εταιρείες όπως η MAHA, η VAMAG και η Dimsport παράγουν δυναμόμετρα κυλιόμενου δρόμου (rolling road). Σε αυτά υπολογίζονται οι απώλειες από τον στρόφαλο στον τροχό αφήνοντας το όχημα να φρενάρει μόνο του τα ράουλα μετά το πέρας της δυναμομέτρησης. Η ισχύς απωλειών προστίθενται στην ισχύ που μετρήθηκε στα ράουλα κι έτσι έχουμε μια προσεγγιστική εικονα της ισχύος στο στρόφαλο. Στα σφάλματα αυτής της μεθόδου συμπεριλαμβάνονται απώλειες ισχύος πρωτεύοντος άξονα, καθώς ο χειριστής πρέπει να αποσυμπλέξει για να μετρηθούν οι απώλειες και απώλειες ελαστικών, γιατί τα λάστιχα δεν συμπεριφέρονται γραμμικά ούτε καν απόλυτα επαναλήψιμα μερικές φορές.

* Μόνο ποιοτικα συμπερασματα μπορουν να βγουν απο δυναμομετρήσεις, χρησιμοποιώντας πάντοτε το ίδιο δυναμόμετρο!

Οταν λοιπον παει κάποιος στον Ανδρι_ (rototest) και μετρησει 218hp στα μουαγιέ,μπορει να παει μετα στο Μαλιω_α και να μετρησει 255hp στα μουαγιέ!
Ομως δεν εχει καμια σημασια γιατι το εργοστασιακό S3 1.8Τ μετριέται 185hp στα μουαγιέ στον Ανδρι_ και έχει τύχει στο ΜΑΛΙΩ_Α να δούμε μέχρι και 215-220!

* Το ποσοστό βελτίωσης είναι το ίδιο σε όλα τα επαναλήψιμα δυναμόμετρα!

17-18% για το πρώτο στάδιο που προαναφέρθηκε. Oσα δινει δηλαδη και ο Dahlback (17-20% για προγραμμα εξατμιση) ,η ΜΤΜ και ολοι οι tuners εκτος Ελλαδος!

* Αυτο που εχει σημασια σε ένα δυναμόμετρο ειναι να ειναι επαναληψιμο.

Δηλαδη σε διαδοχικές μετρήσεις (ξεκινωντας απο την ιδια θερμοκρασια ψυκτικου) οι καμπυλες ισχύος και ροπής να ταυτιζονται!
Γιατί υπάρχουν δυναμόμετρα κακής ποιότητας ή/και χαμηλότερης τεχνολογίας, τα οποία έχουν ασάφεια μετρήσεων λόγω κατασκευαστικών χαρακτηριστικών. Αυτά πρέπει να αποφεύγονται, ανεξαρτήτως του χαμηλού κόστους ενοικίασης/μέτρησης.

πηγή: http://www.carsinspections.com

_________________
Understand procedure, understand war. Understand rules, regulations. I don't understand sorry


Τρί Μαρ 24, 2009 9:52 pm
Προφίλ
Το/Τα ακόλουθα μέλος ευχαρίστησε enigma για την δημοσίευση του/της: Costas
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 


 Μέλη σε σύνδεση 

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.

Copyright www.motorsport-fanatics.gr.

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com Portal XL 5.0 ~ Premod 0.2 phpBB SEO