Στη βαθύτερη κρίση των τελευταίων 60 χρόνων έχει περιέλθει η Formula 1. Οκτώ ομάδες εξέδωσαν ανακοίνωση με την οποία προαναγγέλουν νέο πρωτάθλημα από το 2010, αρνούμενες να συμβιβαστούν με τους νέους κανονισμούς της FIA. Στάση αναμονής από την παγκόσμια αρχή.
Λίγες ώρες πριν τη λήξη της προθεσμίας που είχε δώσει ο Max Moxley σε πέντε ομάδες (Brawn GP, BMW Sauber, McLaren, Renault, Toyota) να αποδεχθούν άνευ όρων τους νέους κανονισμούς της FIA στις αρχικές αιτήσεις συμμετοχής στο νέο πρωτάθλημα τους, οκτώ από τις δέκα ομάδες της FOTA (ένωση των ομάδων της F1) εξέδωσαν ανακοίνωση μέσω της οποίας γνωστοποίησαν ότι σκοπεύουν να θεσπίσουν νέο πρωτάθλημα!
Το βράδυ της Πέμπτης (18/6) τα μέλη της FOTA συνεδρίασαν για περίπου τέσσερις ώρες και οι Brawn GP, Ferrari, McLaren, Renault, Toyota, BMW Sauber, Red Bull Racing, Toro Rosso υπέγραψαν ανακοίνωση με την οποία εμφανίζονται έτοιμες για το μεγάλο "σχίσμα" και επιτίθενται σε FIA και Bernie Ecclestone.
Λίγο πριν τη τριήμερο του GP στο Σίλβερστοουν, οι ομάδες αντέδρασαν με τον πιο ηχηρό τρόπο στους νέους κανονισμούς δύο "ταχυτήτων" που θα επιβάλλει η FIA για το πρωτάθλημα του 2010.
Υπενθυμίζεται πως οι νέοι κανονισμοί ορίζουν πως από την 1η Ιανουαρίου του 2010 μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους οι ομάδες θα πρέπει να ξοδέψουν μέχρι 45 εκατομμύρια ευρώ για τη λειτουργία τους με ορισμένες εξαιρέσεις (αμοιβές οδηγών, κινητήρες, έξοδα μάρκετινγκ, πρόστιμα). Οσες ακολουθήσουν το μπάτζετ καπ, θα έχουν μεγαλύτερες τεχνικές ελευθερίες σε τομείς όπως η αεροδυναμική, οι κινητήρες και οι δοκιμές εξέλιξης. Οσες δεν μειώσουν τα έξοδά τους σύμφωνα με το μπάτζετ καπ, θα ακολουθούν τους κανονισμούς που ισχύουν αυτήν τη στιγμή, με τους περιορισμούς που υπάρχουν.
Η ανακοίνωση της FOTA
"Από τη δημιουργία της FOTA τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι ομάδες δούλεψαν μαζί και επιδίωξαν να συνταχθούν με τη FIA και τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων (σ.σ. Μπέρνι Εκλεστοουν), για την ανάπτυξη και βελτίωση του αθλήματος.
Η απροσδόκητη παγκόσμια οικονομική κρίση αναπόφευκτα έθεσε μεγάλες προκλήσεις προ της κοινότητας της F1.
Αναμονή από FIA
Η παγκόσμια ομοσπονδία, από την πλευρά της, δεν έχει αντιδράσει επισήμως μέχρι στιγμής. Προ ημερών είχε εκφράσει θέση πως οι ομάδες θέλουν να καταλάβουν το άθλημα, ενώ έχει στο πλευρό της τις Williams και Force India, καθώς και τις τρεις νέες ομάδες το 2010, Campos, US F1 και Manor.
Στα ατού της FIA συγκαταλέγονται και τα συμβόλαια που ισχυρίζεται ότι έχει για το επόμενο πρωτάθλημα με τη Ferrari, τη Red Bull Racing και την Toro Rosso, εξ ου και η απαίτηση από τις άλλες πέντε ομάδες εκ των οκτώ που αντιδρούν στον συμβιβασμό με τους νέους κανονισμούς και όχι από αυτές τις τρεις.
Εξάλλου, στην ομοσπονδία θεωρούν ότι υπάρχουν αρκετές νέες ομάδες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα κι έτσι στην απευκταία περίπτωση "σχίσματος" θα αναπληρωθούν τα κενά, έστω κι αν μία από τις νέες ομάδες, η Lola, απέσυρε πρόσφατα τη συμμετοχή της.
Η FOTA είναι περήφανη που πήρε τα πιο ουσιώδη μέτρα μείωσης των εξόδων στην ιστορία του αθλήματός μας. Συγκεκριμένα, οι μητρικές κατασκευαστικές εταιρίες χορήγησαν βοήθεια στις ανεξάρτητες ομάδες, ένας αριθμός των οποίων πιθανότατα δεν θα βρισκόταν στο χώρο σήμερα χωρίς τις πρωτοβουλίες της FOTA. Οι ομάδες της FOTA συμφώνησαν επιπλέον σε αξιόλογο εθελοντικό περιορισμό εξόδων, που προεξοφλεί ένα ανεκτό μοντέλο για το μέλλον. Κατόπιν αυτών των προσπαθειών, όλες οι ομάδες επιβεβαίωσαν στη FIA και στον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων ότι είναι πρόθυμες να δεσμευτούν μέχρι το τέλος του 2012.
Η FIA και ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων προσπαθούν να διχάσουν τη FOTA. Οι επιθυμίες της πλειοψηφίας των ομάδων αγνοήθηκαν. Επιπροσθέτως, δεκάδες χιλιάδες δολαρίων πολλών ομάδων παρακρατήθηκαν από τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων από το 2006. Εκτός αυτού, και του αρνητικού περιβάλλοντος, η FOTA επιδίωξε συμβιβασμό. Εγινε ξεκάθαρο, όμως, ότι οι ομάδες δεν μπορούν να συνεχίσουν να συμβιβάζονται σε βασικές αρχές του αθλήματος και αρνήθηκαν να διαφοροποιήσουν τους αρχικούς όρους στις αιτήσεις συμμετοχής τους στο πρωτάθλημα το 2010.
Αυτές οι ομάδες, κατά συνέπεια, δεν έχουν άλλη εναλλακτική από το να αρχίσουν τις προετοιμασίες για ένα νέο πρωτάθλημα, που θα αντικατοπτρίζει τις αξίες των συμμετεχόντων και των συνεργατών.
Αυτό το πρωτάθλημα θα έχει διάφανη διακυβέρνηση, ένα σετ κανονισμών, θα ενθαρρύνει υποψήφιες συμμετοχές και θα ακούει τις επιθυμίες των φιλάθλων, προσφέροντας μεταξύ άλλων χαμηλότερες τιμές για τους θεατές παγκοσμίως, για τους συνεργάτες και άλλους σημαντικούς μετόχους.
Οι μεγάλοι οδηγοί, τα αστέρια, οι μάρκες, οι σπόνσορες, οι προωθητικοί μηχανισμοί και οι εταιρίες που ιστορικά συνεργάστηκαν με το ανώτατο επίπεδο μηχανοκίνησης θα βρεθούν στο νέο πρωτάθλημα".
πηγή
www.contra.grεμείς απο την πλευρά των θεατών να ευχηθούμε και οι δύο (FIA , FOTA) να βρούν μια συμβιβαστική λύση για το καλό του αθλήματος ... αλλά όπου υπάρχουν στην μέση λεφτά χαλάνε οι καλύτερες φιλίες.......